A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Xj 900s 1992 (892)

Xj 900s 1992 (892) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A vidéki bedolgozó dömper

Szöveges ítélet

Célom az ETZ és 8 év kihagyása (egyben bölcsebbé válása) után egy klasszikus, olcsó, de megbízható túragép választása volt, amin újra tudom kezdeni a gurulást. Mivel még egy férfi életében is sokkal inkább érzelmi döntés a motor, mint egy autó kiválasztása, a külcsíny sem volt utolsó. Több modell szóba jött, például Bandit, vagy néhány Rotax motoros túraendúró, Transalpra pl. nem lett volna már pénzem (mivel 10 évesnél idősebb gépet nem akartam venni). 800-nál húztam meg a határt. Nem akartam ilyen erős gépet, de ennek a Diversion-nak az állapota (színe nem) és kardános léte imponált. Azt is mondták, hogy ha már 600-as, tök mindegy, hogy 900:)
Első gurulásokra tetszett az alacsony súlypont, ami kezelhetőbbé tette a mammut súlyt, bár megfordulni vele nagy odafigyelést igényel sokadjára is. Élvezetes volt a relatív informatív műszerfal (egy túra gépnél ez elvárható), a relatív kényelmes ülőpozíció és az endúrókhoz képest komfortérzet (tetszik pl., hogy a fejidomot menetközben látom a tank mellett jó 5-5 centire kitolódni, a műszerfal világítás, stb.).
A konstrukció valóban rém egyszerűnek tűnik, strapabírásra gyártott a kardán, a váltóval közös motorolaj, ami részben a gép hűtését is biztosítja a szél mellett, tehát hogy nincs plusz hibaforrás, mint a vízhűtésnél, időtálló a nem túlpörgetett motor (8000 fordulatig még nem piros), tehát ezek a blokkok is többet bírnak. Nem is kell kipörgetni, mert olyan nyomatákos, hogy már 2000-től eléri (önmagához képest) a kívánt gyorsulást. Rendszerint városban ki szoktam hagyni a 3-as fokozatot, szerintem túl rövid, és 3300-as kettes után a 2000-es négyessel nincs gond, viszont nem ártana egy hatodik sebesség, ami ugye nincs.

Vezetési tapasztalataimnál jelzem, hogy viszonyításom igen homályos és csak egy 125-ös ETZ-ig terjed, bár mind futóműben, mind üléspozíció kényelemben sztem az MZ verhetetlen.
A rugója a Divinek valóban puha, bár az enyém első villái erősre vannak állítva, mindenesetre a pocsék budapesti utakon egy ETZ-hez képest kényelmesebb. Plusz utassal, ez már macerásabb. Alapvetően nem mozog fürgén az autók között, túl nagy oda. Egyik kerületből a másikba csak kényszerűségből használom (nincs másik kétkerekűm), előnyei akkor jelentkeznek, ha kiértem a városból. Ha nem törékeny feleségem ül hátra, hanem egy haver, szintén 180 körüli magassággal, igenis megérezni a teljesítménycsökkenést, illetve a megnövekedett fékutat, hiába a dupla tárcsafék. Városon kívüli kanyarodás kifejezetten élvezetes az alacsony súlypont és nyomaték miatt. Gyorsan ki tudom hozni egyik ívről a másikra, váltogatni sem kell vissza a már sokat emlegetett nyomatékosság miatt. Bár MZ-s megszokásból ezt megtettem egy kanyar előtt, és amikor benne voltam, túl hirtelen engedtem ki a kuplungot; gyönyörűen megtáncoltatta a hátulját, azóta óvatosabb vagyok.

Összességében vidéken élmény vezetni, az oldaldobozok megfelelő konzollal szépen beleillenek a motorba, tanktáska nagyon kényelmesen elfér rajta, csak fordulásnál nyomja meg a dudát... :) Sebességgel és erővel nincsen probléma, 200-nál is stabil a futómű, 140-ig elviselhetőek a leválló örvények, felette már be kell kucorodni a plexi mögé. Lámpa és duda gyengék, célszerű lesz cserélni őket. Ülés alatti pakolhatóság tetszik, sok szükséges apró elfér, cserébe bontani kell a gépet az akksihoz. Emberem szerint jól szerelhető. Ülése nagyon kényelmes, csak apró asszonyom panaszkodik az előrecsúszásra, amit én nem bánok;)

Hibalista

- Még nem sokat használtam, így önmagához mérten viszonyítási alapom nincsen. Van egy furcsa és erős (műanyag hangú) rezgés a fejidom felől, még nem találtam meg az okát. A gyújtáskapcsoló viszont megadta magát hirtelen, áram volt akkor is, amikor nem akartam (hiába húztam ki a kulcsot), így a gyújtásra kötött helyzetjelző alig egy óra alatt leszívta az akksit (üres állásban..). Ennek cseréje zárszerkezet nélkül 6.000.-, ha bontott és ha magam oldom meg.
- A féktárcsa vékonyodik, ennek is aktuális lesz a cseréje, de ez természetes. Így most nem kezdem el sorolni a szokásos kopó alkatrészek esedékessé váló cseréjét, ami várható egy 10 éves motornál.

Ide hordtam szervizbe

Vadász Dzsí, régi családi szerelőnk. Lassú, de olcsó és ért mindenhez.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 71000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 2500
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.