A versenytechnika :D
Szöveges ítélet
Bár még nincs 1 éve, hogy használom, de úgy gondolom hogy az a 10000km amit eddig megtettem vele elég ahhoz, hogy elkezdjek írni.
2001-es évjárat, szép, szalon állapotú, buherálásmentes, NEM külföldről behurcolt, ütött-kopott, karcos, idomrepedt, háromszor festett, „tuningolt” motor, mert sajnos ez a gyakori. Első (egyébként nagyon gondos) tulajdonostól vettem – ritka az ilyen. Azt hiszem ezek alapjai annak, (ha használtmotort veszünk) hogy a jövőben ne érjenek kellemetlen meglepetések.
23ezredik km-en vagyok túl és kitűnő állapotban van, ereje teljében így 20e km után is, nem úgy mint ahogy más ítéletben olvastam. Nyilván hatással van erre a használat, karbantartás esetleg javítás (legtöbben kókányolnak hozzáértés, valamint célszerszámok nélkül, és hibát visznek be) és a tárolás módja.
Hosszabb utakra is eljárok vele (alacsony fogyasztás), de városban szaladgálni, munkába járni tökéletes. Kényelmetlen az ülés, eleinte egyhuzamban 60 km után már fájt a hátsófelem, de ma már nem érzem.
A kipufogó nyáron csúnyán zörgött – pár hét után magától elmúlt. Rozsdásodott, ezért most ősszel lekezeltem, és hőálló feketével lefújtam. Jó lett :) A kmóra spirálom elszakadt, az újjal sem bírta sokáig, ráadásul a mérőműszer tönkrement. Találtam helyette jobb megoldást.
Itt jegyzem meg hogy a fejidom kialakítása elég szar (még spirálcserénél tapasztaltam), könnyen reped, törnek le a fülek, ahogy hallottam jellemző ez a típusra. A motor eleje a hideg széltől és a felfröccsenő víztől tökéletesen óvja a lábakat.
A fékjei jók, a fordulatszámmérő bárki bármit mond miszerint robogóra hülyeség, hát nem! Hangolni egyszerűbb és jó érzés tudni, mennyit pörög a gép.
A sztender kissé gyenge, és lötyög rázós úton-rugú nem húzza fel elég erősen.
A futómű sportos, szar utat nem szereti, ráz. A vacak magyar utak fogják tönkre tenni szegény gépet, nyáron a kormánycsapágy kilazult, utánnahúztam, jó, de most meg a kerék csapágy lötyög. Rohadtul mérges vagyok az utak miatt, mert annak ellenére történik velem ez, hogy rettenetesen vigyázok a motorra, és már-már hülyének néznek hogy időnként milyen lassan megyek néhol (ami a szar útnak tudható be).
A fényszóróval nem vagyok teljesen elégedett, a reflektort gyengének találom.
A hátsó sárvédő nem túl szép, a védelme sem 100%-os. Továbbá sajnálatos, hogy a blokkot is összedzsuvázza a kerék, nem védi azt semmi.
Nyilván látszik, hogy nagyon szeretem ezt a motort, de ettől függetlenül próbáltam teljesen objektív véleményt nyilvánítani.
Összegzés. Maximálisan megbízható, napi használatban van, mindig teszi úgy a dolgát, ahogy meg van írva. Nincs vesződés indítással, lemegyek a garázsba, kitolom, rárúgok egyet és zokszó nélkül indul. Hidegen általában berúgóval indítom. Majd még írok 30.000 után!
Hibalista
- kilométeróra spirál, majd a műszer, kipufogó zörgés, mely magától elmúlott. kormánycsapágy kilazult - meghúzva ok. kerékcsapágy
Ide hordtam szervizbe
Én magam. 10-es. :)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |