A szerethető Őfelsége
Szöveges ítélet
Az egész úgy kezdődött, hogy ha már megszereztem a korlátlan motorjogsit, akkor kellene valami motor is, mert a kis ötvenes robogó, ami régebben volt, az kicsi, gyenge és ugye utas sem utazhat velem. Így amikor egy szerencsétlenül sikerült autóeladásnál a " Dakoták " átverték a fejemet ( hiába mondták nekem nagyon sokan, hogy üzlet csak két fehér ember között szabad hogy létrejöjjön ) eljött az alkalom, hogy valami olcsó közlekedési eszközt vegyünk. Feltételek voltak a következők:
- ne egye le a gatyánkat is
- ketten is utazhassunk rajta
- ne az első legyártott motorkerékpárok egyike legyen :)
- viszonylagosan jó pakolhatóság
Persze sok embertől kértem tanácsot, de az anyagiak eléggé behatárolták a lehetőségeket. Ugyebár 125 cm3 kilőve, gyorsasági kilőve. Nem túl rövid keresgélés után egyre inkább az óriásrobogók felé kezdtem hajlani. A jó magyar mentalitás alapján persze a hirdetések túlnyomó része 125/50 , 150/50, 180/50 és hasonló részeket tartalmazott. Ha ennyire tuti a segédmotorként való közlekedés, akkor miért adják el?
Miután a magyar rendszámos példányok kissé borsos áron kelletik magukat, így elgondolkodtam az " ideiglenesen forgalomból kivont külföldi okmányokkal " jelzett példányok között való keresésen. Jelentem, nagyon utána kell nézni az eladónak és a származásnak, de nekem sikerült egy hét alatt megtalálni és a motor papírjainak megérkezésétől számított KETTŐ nap múlva már használni is a motort.
A kis Majám már a frissített kinézetű és digit jelzésű verzió, de ABS nélküli. Mikor elhoztam nagyon jól ment a kicsike, de valamiért sokszor halálfélelmem volt rajta. Mint kiderült az első gumi több volt mint csere-érett, de egy METZELER Feel Free első gumi csodát tett vele ( a hátsó összel cserélődik )
Persze olaj, ékszíj és szűrő csere volt az első és kötelező tennivalóm. Nagyjából egy tízesből meg is volt a dolog, minőségi olajjal és kevlárszálas szíjjal. A szűrők nagyon retkesek voltak, és mint az kb. 2 hét múlva a rejtélyes teljesítményvesztésből kiderült, a karburátor membrán is átlyukadt. A membránt 30000 jó magyar forintéért kezdik utángyártottként árulni és majdnem kétszer ennyi a gyári. Sikerült találni a neten egy srácot, aki 13-ért tud adni membránokat. Persze kifogtam egy minőségi hibásat, de a srác simán kicserélte nekem. Elötte persze a gumicserénél derült ki, hogy elmorzsolódott a kilométer-jeladó kerékagyban lévő része. :(
Ezt csak egyben adták volna bontottan, és nem igérték tutira a működését, így márkaszerviz lett a vége.Most már a kötelező használt jármű vétel utáni procedúrák és meglepetések után rendben üzemel alattam Őfelsége
A motor teljesítménye egy személlyel tökéletesen elég, ketten már hiányoznak a lóerők, de csak a dinamizmus tekintetében, a végsebességet nem nagyon érinti. A plexi ugyan a gyári nagy, de nekem a 185 fölötti magasságommal pont a nyakamtól felfelé vezeti a menetszelet. :(
90 fölött nem élvezetes nagyon a hosszútáv. Az utasnak fejedelmi a helye és ő sem fárad el még hosszabb távon sem. Nálam 4,5-öt fogyaszt a kicsike, de hosszabb utakon jóval kevesebbel is beéri tapasztalatom szerint.
Városban verhetetlen, mint minden motor ugyebár, és városon kívül is lehet tartani a még normális motoros tempót akár utassal együtt is. Azért 23 pacival a fenekünk alatt nem is rossz dolog szerintem.
Összefoglalva szerethető motor, csak ne kéne mindenhez szinte teljesen levetkőztetni!
Hibalista
- sebesség jeladó rotor - 6500 + 3000 munkadíj
- karburátor membrán - 13000 + rengeteg utánajárás és szerelés
- motorolaj, ékszíj, levegőszűrő szivacs és betét, fékolaj - kb. 10000
-
Ide hordtam szervizbe
Robi ismerős Puskás Akadémia falván :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Yamaha márkaszerviz a Budaörsi úton
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 24500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | valami túramotor |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |