A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

YP Majesty 250 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A szerethető Őfelsége

Szöveges ítélet

Az egész úgy kezdődött, hogy ha már megszereztem a korlátlan motorjogsit, akkor kellene valami motor is, mert a kis ötvenes robogó, ami régebben volt, az kicsi, gyenge és ugye utas sem utazhat velem. Így amikor egy szerencsétlenül sikerült autóeladásnál a " Dakoták " átverték a fejemet ( hiába mondták nekem nagyon sokan, hogy üzlet csak két fehér ember között szabad hogy létrejöjjön ) eljött az alkalom, hogy valami olcsó közlekedési eszközt vegyünk. Feltételek voltak a következők:
- ne egye le a gatyánkat is
- ketten is utazhassunk rajta
- ne az első legyártott motorkerékpárok egyike legyen :)
- viszonylagosan jó pakolhatóság

Persze sok embertől kértem tanácsot, de az anyagiak eléggé behatárolták a lehetőségeket. Ugyebár 125 cm3 kilőve, gyorsasági kilőve. Nem túl rövid keresgélés után egyre inkább az óriásrobogók felé kezdtem hajlani. A jó magyar mentalitás alapján persze a hirdetések túlnyomó része 125/50 , 150/50, 180/50 és hasonló részeket tartalmazott. Ha ennyire tuti a segédmotorként való közlekedés, akkor miért adják el?
Miután a magyar rendszámos példányok kissé borsos áron kelletik magukat, így elgondolkodtam az " ideiglenesen forgalomból kivont külföldi okmányokkal " jelzett példányok között való keresésen. Jelentem, nagyon utána kell nézni az eladónak és a származásnak, de nekem sikerült egy hét alatt megtalálni és a motor papírjainak megérkezésétől számított KETTŐ nap múlva már használni is a motort.
A kis Majám már a frissített kinézetű és digit jelzésű verzió, de ABS nélküli. Mikor elhoztam nagyon jól ment a kicsike, de valamiért sokszor halálfélelmem volt rajta. Mint kiderült az első gumi több volt mint csere-érett, de egy METZELER Feel Free első gumi csodát tett vele ( a hátsó összel cserélődik )
Persze olaj, ékszíj és szűrő csere volt az első és kötelező tennivalóm. Nagyjából egy tízesből meg is volt a dolog, minőségi olajjal és kevlárszálas szíjjal. A szűrők nagyon retkesek voltak, és mint az kb. 2 hét múlva a rejtélyes teljesítményvesztésből kiderült, a karburátor membrán is átlyukadt. A membránt 30000 jó magyar forintéért kezdik utángyártottként árulni és majdnem kétszer ennyi a gyári. Sikerült találni a neten egy srácot, aki 13-ért tud adni membránokat. Persze kifogtam egy minőségi hibásat, de a srác simán kicserélte nekem. Elötte persze a gumicserénél derült ki, hogy elmorzsolódott a kilométer-jeladó kerékagyban lévő része. :(
Ezt csak egyben adták volna bontottan, és nem igérték tutira a működését, így márkaszerviz lett a vége.Most már a kötelező használt jármű vétel utáni procedúrák és meglepetések után rendben üzemel alattam Őfelsége

A motor teljesítménye egy személlyel tökéletesen elég, ketten már hiányoznak a lóerők, de csak a dinamizmus tekintetében, a végsebességet nem nagyon érinti. A plexi ugyan a gyári nagy, de nekem a 185 fölötti magasságommal pont a nyakamtól felfelé vezeti a menetszelet. :(
90 fölött nem élvezetes nagyon a hosszútáv. Az utasnak fejedelmi a helye és ő sem fárad el még hosszabb távon sem. Nálam 4,5-öt fogyaszt a kicsike, de hosszabb utakon jóval kevesebbel is beéri tapasztalatom szerint.
Városban verhetetlen, mint minden motor ugyebár, és városon kívül is lehet tartani a még normális motoros tempót akár utassal együtt is. Azért 23 pacival a fenekünk alatt nem is rossz dolog szerintem.

Összefoglalva szerethető motor, csak ne kéne mindenhez szinte teljesen levetkőztetni!

Hibalista

- sebesség jeladó rotor - 6500 + 3000 munkadíj
- karburátor membrán - 13000 + rengeteg utánajárás és szerelés
- motorolaj, ékszíj, levegőszűrő szivacs és betét, fékolaj - kb. 10000
-

Ide hordtam szervizbe

Robi ismerős Puskás Akadémia falván :)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Yamaha márkaszerviz a Budaörsi úton

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 24500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja? valami túramotor
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.