a szaladó másodszor
Szöveges ítélet
Az előző tulaj értékelése,vagyis a Szaladó először: http://nepitelet.hu/motorok/yamaha/a_szalado/
Első motorom. Nem is tudtam milyet akarok (na jó, nem akartam hasalós speed motort, és nem akartam choppert se). A sose vedd meg az első motort amire felülsz tanács ellenére én elhoztam az elsőt, és nem bántam meg.
Nagyon kellemes kiegyensúlyozott és kényelmesen vezethető gép. A tanulómotorok után (GS500, CB400) előzékenyen megy mindig pont arra amerre szeretném. A váltó eleinte nehéz volt, de Suri szerelő közbenjárása és egy olajcsere megoldották.
Végtelenül toleráns a visszaváltásoknál és a kanyarban bénázásoknál, amiért nagyon hálás voltam neki. Első féket ugye nem húzzuk kanyarban (!!!), és körforgalom előtt nem váltunk vissza 2-t majd ejtjük el elegánsan a kuplungkart...
A fékek jók. Nekem. Mert 1991-es évjárat, 1 féktárcsa elől és az se óriáshatalmas, csak amolyan megnyugtató, engem meg is állított mindig nyugodtan.
Városban munkába járásra és kisebb túrákra 2-300 km teljesen jó kis masina, nálam 5 liter alatt fogyasztott folyamatosan, 4,1 - 4,2 is sikerült amikor szabályosan mentem lakott területen kívül.
Bár nem néz ki ennyire kicsinek, a 400 cm2 és a 40 lóerő nem sok. 7-8 ezres fordulat fölött megindult ugyan, de 150-km/h sebességet már eltartott egy ideig mire összeszedtük. A kicsi sornégyes igazából hősiesen pörgött alattam bármilyen szituban, de tartósan 110-120 fölötti utazótempóhoz már nem szerettem nagyon pörgetni. Ha asszonypajtás is csatlakozott, akkor akkor pedig látványosan lelassultak a dolgok, sok visszaváltás és magasabb fordulatszám tartományokban kellett pörgetni, hogy haladjunk. 2 fővel kulturált, nézelődős tempót szeretett, főleg, hogy alattunk a rugózás is szinte megszűnt, hiába a japán belpiacos gépet nem két európaira találták ki.
Nagyobb túrára (nekem elsőre nagy volt, távolság is, kaland is:)) vidáman elsuhantam vele Kárpátaljáig bármi gond nélkül, még az ukrán utaskátyúkat is simán átpattogtuk vele, de rájöttem, hogy 192 cm magassághoz nagyon alacsony - nap végére, mintha összecsomagoltak volna térdben félbehajtva. A kényelem ezért csak annyi pont,amennyi.
Sajnos elérkezett a búcsú ideje - olyan motorra akartam átülni, ami magasabb és "kíváló" budapesti utakat is jobban bírja.
Hibalista
- A megvételkor a váltókar nehezen járt, és a hátsó fék gyatra állapotban volt.
- Fél szezon után lánccsere és hozzá tartozó fogaskerékszett (Valamikor korábban szegény motor élete során nem eredeti lánckereket kapott hátulra, ezért így tovább tartott a művelet és a helyes darab beszerzése)
- Index egy hideg őszi reggelen folyamatos sárga fénnyé alakult, majd kialudt a fénye - mai napig nem tudom végül, hogy miért.
- Praktikusan a kopó/öregedő alkatrészeket leszámítva semmi gond nem volt vele.
Ide hordtam szervizbe
Suri Gödöllőn, szerintem nagyon profi
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Posta Yamaha szervíz XIV. kerület, korrekt de itt csak az index és átnézés miatt volt.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Transalp |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |