XJ 400S Diversion
Szöveges ítélet
Első nagymotorom. Természetesen amikor megvettem egyáltalán nem ilyet kerestem, de ahová bementem megnézni egy suzuki GS500-ast, arról lebeszéltek (na meg a kékes füstje se tűnt egészségesnek) és megmutatták nekem ezt az XJ-t. Mentem vele egy próbakört és teljesen meggyőzött. Csutkakormányos banditon tanultam, amivel nagyon gáz volt forgolódni, ahhoz képest az XJ egy nagyon jól manőverezhető fajta.
A sor4-es motorja szépen duruzsol, a kuplungnál van valami alkatrész ami minden XJ-ben kopog - állítólag nem kell törődni vele. A karburátoros üzem buktatóit meg kell szokni és együtt lehet élni vele. Pl.: amikor csak lehet teletankkal tegyük le, hogy legyen gravitációs nyomás ami feltölti a karbit egy hosszabb állás után, különben kifogy az akksi az indítózások közben mire magától felszívja a vákumos cucc a naftát. (ezt megszívtam 1x-2x mire rájöttem)
A kormányzás és a futómű szerintem remek - bár nincs sok összehasonlítási alapom - sorok között, városban könnyen terelhető, de országúton is tökéletes az egyenesfutása. Simán szalad akár elengedett kézzel is. (XJ600 tulajok kormányszitálásról panaszkodnak, nekem ilyesminek még a nyoma sem volt)
Előző tulaj egy hölgy volt. Őt biztosan jobban repítette a kis 400-as, mint az én 105kg-mat. Talán ez az egyetlen hátránya, hogy gyorsan kinövi az ember, de kezdőmotornak ideális mindenképpen. Az én gépem nagy előnye a nem gyári kipufogó, amiből ha kiveszem a fojtást rettenetesen vad hangja lesz és mindenki 1000-es gépet vizionál bele :)
Fogyasztása megfelelő, 6 liter fölé egyszer sem sikerült küzdenem, pedig sokszor meghúzom neki. Átlagban 5 és 5.5 között eszik.
Nálam sajnos kísérti a balsors, 1x a kaput csapta rá a szél, 1x a szomszéd háztetejéről a cserepek bombázták meg. Így hamarosan megtudom mennyibe kerül egy teljes fényezés is...
Frissítés: megvolt a fényezés is, 50-ben megállt, szép lett. Azóta semmi rendkívüli nem történt vele, csak használom. Fabrikáltam egy hátsó dobozt is rá, ugyanis valamelyik előző tulaj (vagy talán gyárilag) kifúrta a hátsó takarólapot a kapaszkodó rögzítési pontjainál - így könnyen feltudtam szerelni oda a doboztartó konzolt.
Hibalista
- Elromlani nem romlott el rajta semmi, első féktárcsát, betéteket és fékolajat, gumikat cseréltem rajta a kötelező szűrő-olaj kombón kívül.
Ide hordtam szervizbe
Helyi szaki.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | SV650 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |