A robosztus V2-es
Szöveges ítélet
2005 augusztusában vettem a mocit, akkor 2000 km volt benne. Ez a 2. motorom (az egy Suzuki GS500) volt, amin pár ezer km alatt megtanultam motorozni, aztán egy idő után eléggé kevésnek tűnt, szóval elkezdtem gondolkodni, hogy mit is vegyek. Mindenképpen olyat akartam, ami elég nyomatékos ahhoz, hogy 2 személlyel és a csomagjaival simán, "visszabeszélés" nélkül gyorsuljon. Kb 2 hónapig hezitáltam, mire megvettem. Igazából szerelem volt az első látásra, pedig akkor még nem is hallottam a hangját. S mikor beindították, egyszerűen megborzongtam. A brutál V2-es hangja egyszerűen lenyűgöző, kevés hozzá fogható van - s akkor ez még a gyári kipufogó volt. Mivel mondhatni kezdő jogsival kezdtem el vezetni (ráadásul barátnőm mindig ott ült mögöttem), ezért eleinte féltem, de igazából szinte kezes bárány. A kuplungot és a gázt finoman lehet adagolni, a kormánya kellemesen ívelt, nagyon könnyen lehet vele manőverezni. Szóval az első ezer km-ek nagyon kellemesek voltak, az utcán szinte mindenki megnézte, csodálta - mert hála az égnek elég kevés van belőle, nem egy SV vagy GSR típus. Aztán később nem tudom miért, de két személlyel ha vezetem, nem akarom elhinni, hogy 88 Nm-es a nyomatéka. Gyorsul - gyorsul, de valahogy nem úgy mint az elején, nem akar menni. Valószínű, hogy megérett egy jó alapos szervízre. Ettől függetlenül még mindig élvezet vezetni, imádom azt a robosztus hangját és megjelenését.
Amit negatívumként említenék, hogy nehéz hozzá kiegészítőket kapni vagy ha lehet is, akkor nagyon drága pénzért. A másik a tükrök. Az első tulaj eltörte a tükröket és rendelt hozzá másikat. Azonban ezeknek a szára olyan rövid volt, hogy akárhogy állítottam, csak a kezemet láttam a tükrökben. Elhatároztam, hogy eszkábálok hozzá magam tükör szárakat, amik jól is sikerültek, csak sajna nem figyeltem a menetemelkedésre, ezért abban a pillanatban, ahogy becsavartam őket, a könnyű fémből öntött kormányon lévő behajtókból pillanatok alatt felszette a menetet az új tükör száram. Ráadásul a két oldalon ellentétes a menetirány, szóval még egy másik menetmetszőt is kellett vennem. Még negatívum, hogy a kipufogó roppant hamar átmelegszik és minden pillanatok alatt ráég. Állandóan lehetne takarítani és poliroztatni. Aztán szerintem kényelmetlen ahhoz képest, hogy túra motor, mert óránként vagy 100 km-ként meg kell állni pihenni, mert szétnyomja a gumóimat. A fogyasztás is szerintem sok, 7.5l úgy, hogy nem is nagyon szokott 4000 fordulat felett pörögni. Továbbá kevés neki az 5 sebesség, simán elbírna egy 6. fokozatot, vagy akár a gyár megoldhatta volna más áttételezéssel, ez a nyomaték simán elbírná. Amit mindenkinek tudnia kell, ez nem egy sportmotor, ha már 6000 pörög akkor üvölt mint a sakál, egy picivel később már le is tilt. Néha hiányzik az, hogy jól kihuzassam 12, 13 ezerig. Viszont az is igaz, hogy előzésnél 5.-ben 60-nál nem kell visszaváltani!!!
Egy biztos: ezek ellenére, egyszerűen imádom. Fantasztikus segge van, a két kipufogó tök jól néz ki rajta, a robosztus V2-esnek szép hangja van, teljesen gondozás mentes (13000 km-et vezettem, eddig egyszer cseréltem olajat és szűrőt, egyszer a hátsó fékbetéteket - mondjuk ezt nem értem, mert annyit nem használom őket csak ha barátnőm is mögöttem ül és ennyi), ritkaság, jól kezelhető. Ha nem is vezetem, de minden nap látnom kell.
Hibalista
- 15000 km-nél kiégett a fényszóró
Ide hordtam szervizbe
Nem hordtam.
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |