A rendíthetetlen nyugdíjas munkaerő
Szöveges ítélet
Pár év kihagyás és főképp ezres sportmotorok után a kislányom azt mondta: apa, neked megint motorral kellene járnod. Oké, szerintem is, gondoltam, csak hát egy háromgyerekes apuka már nem ugyanaz az ember, s nem ugyanaz a motoros, úgyhogy kellett valami szép, nyugodt, stílusos és olcsó motor. A megoldás: Yamaha XJ 650, Bécsből első tulajdonosától importált, eredeti állapotú, gyányolásmentes darab. Tetszett a bumfordi bája, a hatalmas első lámpája, az elnyűhetetlenségéről szóló legendák, melyek megalapozottnak tűntek, hisz a rendőrök is ilyet használtak nálunk a nyolcvanas években.
Sok szempontból bejött. Tényleg elnyűhetetlen, olajat nem eszi, miután a karburátorsort megcsináltattam, benzinből is beérte 6,5-7,5 liter körül, a kardánhajtás örökös, a motor szerintem szép, csak hát…..
Csak hát nem igazán lehet vele élménymotorozni. Se fék, se futómű, íven tartani nem lehet, de minek is kellene. Ennek ellenére nagyon szerettem, a városban a nagy önsúlya ellenére is kifejezetten ügyes és fürge, kocsik között remekül lehet vele közlekedni, a régivágású 650-es sornégyes blokk nyomatékból viszi, csak városon kívül fogy el. Kicsit haragszom magamra, hogy nem értem be vele, hogy miért nem elég nekem ez az öregapós motorozás, de hát ez van, vettem egy thundercat-et.
Két szezont motoroztam vele, ahhoz képest, hogy 32 éves, gond nélkül, cserben nem hagyott, olyan motor, ami teszi a dolgát, rendíthetetlenül.
Hibalista
- Teleszkópszár szimering, karburátorsor, önindítórelé, fékmunkahenger
Ide hordtam szervizbe
Hori, Csömör
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | YZF 1000 thunderrace | Következő motorja? | YZF 600 thundercat |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |