A régi cikkek így illették: Japán MZ!
Szöveges ítélet
10éves korában került hozzám egy németországi fojtott 27 LE-s változat. Mivel ekkor nem sokat értettem hozzá, csak késöbb vettem észre, hogy nem az eredeti műszerfal,elsőlámpa volt rajta, és ugyan szépen ,de át volt már fényezve.Előzö gazdája nem sokat törödött vele, bár igénytelen öszvér lévén nem is kellett sokat foglalkozni vele.A karburátorok nagyon el voltak állítva, első tankoláskor 8 litert mértem. Akkoriban nem lett volna ennyi pénzem ezt finanszirozni, így gyorsan behangoltam a porlasztokat, melyek ezt ekkor 4-5 literes átlagfogyasztással jutalmazták. A fojtott változat alul "nyomatékos volt" kellemesen lágyan pörgött fel. Jól lehetett használni minden körülmények között. Akár nyélen is lehetett vele folyamatosan haladni, mert a úgysem forgott ki, kb 120-130 km/h -nál volt vége.Mindig könnyen indult, kellemes vibrációja volt a blokknak, és szép hangja, miután a gyári szétrohadt trombitákat lekoppintva, újat hajtogattam rá.
Magyar viszonylatban bárhova el lehetett vele jutni. A hátsó központi telót teljesen feltekerve használtam, így nem ütött fel soha. Az elsőbe talán motorolajat töltöttem hogy ott is elkerüljem a felütéseket, meg a szivárgásokat, mely valószinüleg baleset miatt megpattant krómozásnak volt a hatása. a fékek nem voltak túlméretezve rajta, de sikerült mindig megállni velük.
Ülése kényelmes volt, a testtartás hosszú távon sem volt fárasztó , így a tank nagy 20 literes térfogatát és a nem túl magas fogyasztást lehetett rajta kamatoztatni. Ideális tanulómotor volt, testvérem és barátaim is ezen tanultak meg vezetni, mert könnyű súlya és kezelhetősége barátságossá tette.
A hatodik fokozata a vételtől kezdve "énekelt", mikor a szabadonfutót cseréltem, láttam hogy itt -ott lejött a kérge a fogaknak, de 40000km -rel késöbb sem volt rosszabb. Kicsi volt a teljesítménye, nyomatéka ,nem volt mitől tönkremenjen.
Összeségében csak kellemes emlékeim maradtak róla, és remek tapasztalatok a hibák elháritására , szervizelésre, melyet aztán magam és barátaim motorjain is kamatoztattam, de ne gondoljátok hogy súfnituning gányolás formájában! Sokan gondolhatják , összekokányolt dolgok voltak, de ne feledjük el hogy 10-15 évvel ez előtt még sehol nem voltak a szalonok, szakszervízek, alaktrészkereskedők, és szakemberek, széles -e országban, és nem vittük kényeskedve, pipiskedve féltett kincsünket szakmunkás gyakornokhoz, csak mert az a márkalogó alatt szereli a motorokat, de olajcserénél komolyabb műveletett még életében nem végzett el.Ha motorozni akartál és élve hazaérni mindeden egyes túráról , hát felnöttél a feladathoz, és véreddé vált a sajátkezű szakszerű javítás.Többek között ezt is köszönhettem ennek a remek kétkerekűnek.
Hibalista
- szabadonfutó kettétört,meghajtó lánca elszakadt olajnyomásjelző adta meg magát,6 fokozat fogaskerekei koptak el, karburátorban a membránok lyukadtak ki, szétrohadt gyári kipufogók.
Ide hordtam szervizbe
Mindent magam javítottam.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |