A Picike
Szöveges ítélet
Ezen gép előtt egy FZR 500 gépem volt. Az is ment, mint a gondolat.
Amikor új gépen törtem a fejem, felcsaptam a netet, és kerestem. Nem tartott tovább fél óránál, és meg is lett a következő gép: FZ6-S 78PS
Irány Kaposvár. Kérdések-válaszok, majd a tesztgép jött.
Húúúúúúú- remek masina, innen egyenes út vezetett a papírmunkához.
Kb. 2 hét múlva kaptam meg a gépet névre írva (Ők intézték). Indulás előtt mi hol van, mire kell figyelni, mikor találkozunk stb.
Aztán go haza. Gyerek! Olyan büszkén hoztam, hogy csak na!
Masszív, kezes lény. Sajnos bejáratás alatt nem szabadott nyújtani, de így is ment 120-130-at.
Az első út furcsa volt: egy új gép. Alig ismertük egymást.
Aztán vége lett a bejáratási ceremóniának: reggeltől estig úton voltunk. Próbálgattam. Ha húztam, megindult, ha fékeztem, megállt. Ha bénéztam, nem szólt semmit :)
Pécstől 30km-re lakom. Volt lehetőségem próbálni. De ott van a Mecsek, a Tenkes, stb. Egyre jobban összeszoktunk. Eleinte ha lakott területre értem, visszaraktam 5be. De később rájöttem, h fölös, mert 6ban is simán átvisz, majd a végén gyorsul. A kezelőszervek kézre állnak. Kanyarban is remekül helyt áll. A telók jók, a gumik is. Utassal is vagányan megy neki az emelkedőknek. Az ülés kényelmes rajta, az utas is jól elvan hátúl. A kialakításnak köszönhetően jól belátsz mindent, jól kormányozható, és még emellé társul egy jó nagy adag dinamizmus is, ami ha baj van, segít (szerintem).
Kicsit halk a lelkem, de jó (lopakodó üzemmód).
Pöccre indul. Indulás előtt melegítés (ahogy kell), aztán go.
A műszerfala eleinte furcsa volt, de hamar meglehet szokni. Sajnos a fokozatot nem írja, de minden mást igen: sebesség (alap), fordulatszám, össz km, napi számláló (2db is van), idő és hőmérséklet (számmal!). Aztán üzemanyag-szintet és a víz hőfokát is kijelzi szegmenses kijelzőkkel. Nagyon korrekt.
A fogyasztása 5 liter. Többet csak bejáratás alatt evett: eleinte 5.8, majd 5.6 és a végén beállt 5re. Ezt a fogyasztást átlag 120-130km-es sebesség mellett produkálja jelenleg.
Oldaltámasz mellé kaptam (gyárilag) egy középső tartót is. Nagyon hálás mosáskor, és láncápoláskor.
Ha már mosás: ezt az egyet nem szeretem benne. Pontosabban a mosás utáni törölgetést. Annyi pici hely van, hogy mire azzal az ember végez... Nem beszélve a plexiről, ami alá ha alámegy a víz - le kell szedni, nincs mese.
Ez az egy rossz van a járgányban. De semmi több. Nagyon egyben van, szép és jó.
Fékek: jók, harapnak. Bár a hátsó egy csöppet "lágy": a szervizben azt mondták ez jó, no para.
Világítás: halogén izzók gyárilag. Tompított egy izzó, reflektor két izzó. Vakít rendesen.
Mindig is csodálva néztem a menő kocsikat, mikor a Xenon begyújtott. Én is szereztem bele: ég és föld - mindent lehet látni.
Nem bántam meg, hogy Őt választottam :)
Hibalista
- 2008 júniusában vettem, de azóta minden jó rajta, semmi nem romlott el. Ez idő alatt belehajtottam kicsit több, mint 11.000km-et.
- Kötelező szervizek voltak (1.000 és 10.000km).
Ide hordtam szervizbe
AlfaMobil 98 Kft - Kaposvár
Füredi út 153
Nagyon korrekt cég. A vásárlás előttől a mai napig nagyon segítőkészek, gyorsak, rugalmasak.
A Nagy Napon is sok jó tanáccsal láttak el. Ha kérdést intézek feléjük, 24 órán belül jön korrekt, kielégítő válasz.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |