A nyomjelző
Szöveges ítélet
Az első motorom, amit szalonból hoztam el 0 kilométerrel, úgyhogy nekem kellett bejáratni. Számomra a motor használati eszköz. A hét 4 napján biztosan megyek vele napi 100 km.-et, de gyakorta kell elindulnom az ország távoli pontjaiba, úgyhogy nekem egy szerzon 10-13000 km-t jelent, és ebből viszonylag kevés az, amit csak a motorozás kedvéért teszek meg. (Nyugger módban tolom, bár azért olykor elkap a harci láz pár vadabb pillanat erejéig.) Ebben még alig van 5000 km, úgyhogy a jogosítványom csak az első benyomások megosztásáig terjed, bár sokan vannak, akik ennyit vagy 2 év alatt tesznek meg motorral, aztán el is adják. Kezdem azzal, amit nem vagy kevésbé szeretek rajta. A plexi alsó és felső állásban is zavaró számomra. Kb. 2500 km-t mentem autópályán, és sajnos füldugó nélkül már 100 km is fájdalmas. (178 cm. magas vagyok.) Cserélni fogom. A második az ülés. Alsó állásban majdcsak teli talppal vagyok a földön, de hegyesebb a térdszög és állandóan előre csúszok a tankra. Felső állásban kényelmesebb, de csak pipiskedve ér le a lábam és motoros farmerben így is csúszkálok rajta. Cserélni fogom. A harmadik a gyári kipufogó. Nem szeretem az ordító kipufogókat, de ez az ostoba hajszárító hang kiábrándító. Már lecseréltem. Van még egy apróság, ami számomra megszokást igényelt, ez pedig a 3 henger vibrációja. Mindig is sornégyeseim voltak és ahhoz képest egy kicsit furcsa volt kezdetben, vagy csak beleképzelem, de most nem tudok visszaülni a korábbi motoromra, hogy az összehasonlítás hitelesebb legyen. És akkor jőjjenek a pozitívumok. Leírták, mondták, hogy jól megy, sőt! Hát tényleg! Rugalmas, dinamikus, kell némi önuralom, hogy az ember ne rángassa a bajszát. Az autópálya limitet ötezres körüli fordulaton éri el, de 5500-nál már gyorshajtó vagyok. Mivel a plexi szar így egyelőre nem is nagyon próbálgattam hosszabb távon 150 km/h fölötti sebességet, de nyilván a motor szempontjából a kényelmes utazó is e fölött van. Ha valaki képes hatodikban 90-nel krúzolni, akkor fogyasztás még a négy litert sem éri el, bár ez nem túl életszerű ezzel a motorral. Még nekem sem. Nekem eddig a gyári érték 4.7, de a valóságban inkább 5.1 körül van. Számomra kellemes meglepetés a fék. (Habár az ABS risztóan brutális reakciót produkál.) A korábbi motorjaimhoz képest meglepően hatékony a hátsó fék. A hátsó teló állítható. Nekem a gyári beállítás kemény volt, így egy kicsit lágyítottam rajta. Nem gondoltam volna, de a tempomatot kifejezetten élvezem, főleg az autópályán, bár a minap az M7-esen azon kaptam magam, hogy küzdök az elalvás ellen. Nem hittem volna, hogy valaha motoron ilyen problémám lesz. A gyorsváltó. Jól, gyorsan működik, de úgy érzem, hogy inkább csak intenzív gyorsításkor magasabb fordulatszámon igazán érdekes. Egyébként is a hosszú évek berögzültsége miatt gyakorta váltok hagyományosan. Még nem álltam rá a használatára. A pakolhatósága remek, a gyári két doboz profi, egyébként is utáltam a vasakat hátul, így tetszik a konzol nélküli rögzítése. A hátsó dobozra még nem találtam meg a megoldást..., de egyelőre nem is kell. A tükrökben toldás nélkül is jól látok hátra könyökbehúzás nélkül is. Élvezem a széles kormányt, a fordulékonyságot és a motor könnyedségét, (no meg azt a benne rejlő lehetőséget, hogy ha akarom akkor brutálisan meg lehet vele indulni).
Szervíz tapasztalatom még nincs az első 1000-est kivéve, de az nem jelent semmit.
Egyelőre ennyi.
(Ja, a gyári Dunlop egy szar.)
Hibalista
- Új motor 5000 km-el. Még nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GSF 1250 | Következő motorja? | 1200 GS |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |