A nagy sárkány : Toruk Makto (Avatar)
Szöveges ítélet
18000 kilométerrel vettem meg, egy kis embertől, aki nem szerette, mert nem ért le róla a lába, és ezért esett-kelt vele. Hála istennek, csak álló helyzetben. Ezt a bukó gombák remekül hárítják. Azóta magam is kipróbáltam, mindkét oldalt. Aztán megtanultam tisztelni a nagyobb súlyt. Meg kell nézni rendesen, hol áll meg vele az ember, és igyekszem minél előbb, az oldal támaszra tenni. Murván megállni kerülendő, mert ha megcsúszik az ember lába, már nem lehet megfogni! Körülbelül ennyi az összes gond vele. Ha megindul, már semmi probléma.
Ha rég kezdted a motorozást, akkor tudod mi a különbség az MZ és a Jawa között.
Ez a Jawa! Egy Hondához képest ez nem finom! Kémény a gáz, a kuplung combos, a váltó reccsen, és ránt ha 1 beteszed. A futómű sem olyan selymes, mint egy Hondáé! Ez nem Honda.
Ezért imádom. Dögerős, darabos, agresszív traktor. Szétnyűhetetlen. A futómű nem kényeztet, de zseniális. Gyakorlatilag mindent megbocsájt. Nem érdekli nyomvályú, és hidegen hagyják a hosszirányú vágások. Szereti a jó, és új gumikat. Feltétlen a legnagyobb terhelhetőségű, két komponensű gumik kellenek rá!
A váltó 5-ös, de bírná a hatot is. Mellesleg ez 5.-ben kevesebbet forog mint legtöbb motor 6.-ban. Már régóta nem idegesít!
Ha chopperosokkal kel motorozni, akkor szenvedek, de a fogyasztás 4,8 l/100. Az átlagom 5,6-6,5 l között alakul. 6,5 l-nél már igencsak kemény tempó diktálható!
A szervizigénye kicsi, és olcsó ! Én a 20-40 olajakat részesítem előnybe, csendesebb és finomabb lesz a váltó.
A mély dörmögő hangját imádom! A műszerfalat szintén! A 8 éves motorban az eredeti akkumulátor van, és még nem gyengélkedik.
Összegezve: ez egy nagyon jó motor. Megbízható, erős, merev szerkezet. Nem lányos! Igazi túramotor, amivel még sietni is lehet!!
A dobozok jók, és jól pakolhatók! A Givi hátsó doboz nem rángatja be semmilyen sebességnél sem, ráadásul stabilabb, erősebb szerkezetnek tűnik a gyári cuccnál !
A plexit kicseréltem egy 8 cm-rel hosszabbra, és kicsit szélesebbre. Így most tökéletes. Még a legfelső állásra sincs szükségem, és már jó a szélvédelem. Kicsit bosszantó, hogy a plexi minden leállásnál vissza megy a legalsó állásba, így indulásnál pár másodpercig szórakoztat. Aki ilyen motorra adja a fejét, nem fog csalódni. Remek döntés volt, hogy ezt a motort választottam !
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Pécs
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | GS 500 | Következő motorja? | 1600 GT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |