A "MOTOR"
Szöveges ítélet
Az eredeti ítélet írása óta sok idő és km telt már el, ezért gondoltam frissítek rajta.
Immáron több, mint 3éve "élünk" együtt boldogan.
Igazi rendelleneségről nem tudok beszámolni, mert nem volt vele gond soha. Bár a hátsó izzó kiégett 3év után. A rohadék :-)
Azért nézzük az ítéletet a régi stuktúra szerint:
A külső: Még 3év eltelte után is boldogan tekintek rá, mert annyira szép. Azt kell mondjam szinte minden porcikája tetszik. A színe..., az meg egyenesen gyönyörű. Imádom begyüjteni az elismeréseket, amiket kapok miatta. Szerelem volt első látásra! Mikor megláttam, tudtam, hogy Ő kell nekem. Így is lett. Pont Ő!
A szélvédelem: A 180cm-es magaságommal már 130km/h felett a sisakra tolja a szelet. Ez természetesen elviselhető mértékű. A gyári plexi formája személy szerint nagyon teszik, és azért nem cseréltem másra. Igaz, nem is láttam még nekem tetszőt. Ráadásul ha haladni kell, szépen be lehet mögé bújni.
Az üléspozíció: Hosszabb távon nem túl kényelmes elől. Nincs nagy hátsóm, de személy szerint keskenynek és kevésbé párnázottnak találom. Sokat motoroztam az elmúlt években FJR1300-mal és annak az ülése telitalálat volt a számomra. A hátsó "fertájra" még nem volt panasz, bár már rég ültek hátul.
Szeretem benne, hogy egyenes háttal ülök a motoron és emiatt átlátok a forgalmon. Ez biztonságérzetet ad menet közben.
A futómű: Elől állításmentes a villa, ami elég keményre van hangolva, így még soha nem ütött fel. Rossz minőségű úton ez elég pattogóssá teszi, viszont ha felül rá az utas, kell ez a keménység. A hátsó rugó-előfeszítése 7 fokozatban állítható. A gyári 3-es fokozatot a magam majd 100kg-jához 4-es fokozatra állítottam. Így az egyensúlya o.k.
A fékek: Ránézésre elég jarcsú. Kétdugattyús nyergek elől???!!! Mi a...
Két év után jött a fékolaj csere. Minden régi, gyári cuccost kipréseltem belőle és 1napig levegőzött. Másnap megkapta az 5.1-es Motul fékolajat, meg agresszív légtelenítést. Akkorát változott a fék, hogy magam se akartam elhinni. A fékkar keményebb, határozottab lett, eltünt a hullámzó nyomáspont, és rövidebb kar-elmozdulásra dolgozik. A hátsó okés. Én szorgosan használom mindkettőt a megfelelő fékút eléréséhez.
A gumik: A gyárilag Brigestone BT20-esl volt szerelve. Akkoriban azt hittem, hogy ez egy jó gumi. Hát nem az.
Úgy emlékszem 12.000km-nél került le róla. Ekkor raktam fel egy használt Roadtech Z6-ot. Nem egy rossz gumi, de nem az én világom. Túl kemény. Már az első km-eken biztatóbb volt az eleje, mint a BT20-nak, de nem volt az igazi.
18ezernél került rá egy Road Attack papucs. Na ez már düfi cucc. Hegyes profil, nagyon kanyartapadási felület, jobb irányíthatóság. Még igazán jó időben nem tudtam használni, de decemberben +10fokban napsütés nélküli időben is tolerálta azt, hogy lábtartóig döntöm. Futásteljesítményére leszek nagyon kíváncsi.
A világítás: Erről nem tudok többet mondani: Jó, bár egy kicsit magasra világít. Még nem piszkáltam, úgyis keveset megyek sötétben.
Az erőmű: 98 Le 12.000 rpm és 63.1 Nm 10.000 rpm. Ez aztán bőven elég mindenre. Aki azt mondja nem, az egy hülye! 4-5ezres fordulat alatt igen gyengécske, de felette már megfelelően tol. Igazából 8-9ezernél kel életre. Olyan 5-6ezres fordulatnál vibráció jelentkezik. Először a tankon, utánna lábtartón, majd az ülésen, és végül a kormányom. Ezek a rezgések kb.8ezres fordulaton megszűnnek.
A váltómű: Elég jó az áttételezés, bár az egyest hosszúnak találom. A pörgős blokk miatt elég sokat kell kapcsolgatni a tempós haladáshoz,de ha nyugisan motorozol, akkor nem kell gépészkedni. A kuplungkart nagy kézierővel lehet működtetni. Ez állítólag az elvezetése miatt van. A nakednél könnyebben jár.
20.000km-nél kapott egy elektromos automata láncolajzót. Azóta eltelt 2ezer km alatt a felét esőben tettem meg és nagyszerüen vizsgázott! A láncnyúlás nulla! 1000km alatt a tartály felét használta el.
A befecskendezés: kissé darabos. Ha a környezetvédelmi normák miatt megpiszkált fordulaton nyitod rá a gázt, erőtlennek tűnik (késlekedik egy kicsit), mivel itt elvették a "kakaót".
A hangja: Csendes, de megfelelő fordulaton képes ordítani is. Nekem nem kell rá sportdob.
A fogyasztás fordulatszámfüggő: Két személlyel, csomaggal képes 5literes fogyasztással kijönni. 7liternél többet még nem evett soha, akárhogy is téptem a száját. A legextrémebb 4liter volt, de ez szigorú túratempó volt.
Kapott bukókeretet, doboztartót, oldaltáskatartót, GPS-tartót.
Hibalista
- 20.000km-nél jött ez első hiba. Kiégett a hátsó izzó :-)
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Vig
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |