A Megunhatatlan
Szöveges ítélet
Gondoltam most hogy túl vagyok a 100000. KM-en megírom tapasztalataimat ezzel a motorral kapcsolatban.Nem arról szeretnék információt adni hogy hogy gyorsul mint az állat vagy hogy így meg így rajta van a kanyaron, milyen könnyű ,meg olyat fékez hogy a nyakadról a homlokodra húzza a fejbőrt ... nos ez mind igaz de nem ezért lehet szerintem ilyen hosszú távon szeretni.
Ja azért MT01a neve mert ez az első számú motor ,amit arra terveztek hogy élvezzék rajta a motorozás minen másodpercét MoTor N'1.
A dolog nyitja szerintem a brutálisan alacsonyan kezdődő nyomaték motorozásban rejlik -egy kis adat azoknak akik szeretik:
2000fordulat 5ös= 88km/h 1500 fordulattal feljebb már 155km/h val megyünk és ez minden sebességi fokozatra hatványozottan érvényes.
Gykorlatilag megunhatatlan ez a feeling, és nem merül ki soha.Abszolút élvezetes vele lassan pötyöni ,de pályán is nagyon sikeres köröket lehet menni vele - már aki tud motorozni.
Sikerült egy benzines motorból dízel figurát varázsolni természetesen az olajkályha sound nélkül.A hangja külön történet ,nekem a gyári Akra stage ll es rendszer van rajta dinojettel lőve ,igazából a mester (Akrapovics) egy komplex hangszert kreált ebből a termékből.
És most egy kis meghibásodási lista az ínyenceknek:1db kiégett biztosíték 1db gyári hiba - ami az alapjárati szabályozó panel volt- 1db rosszul méretezett csavarokkal rögzített gyári plexi hozzá ami 70000km nél szétnyúzta az egyik kábelköteget (le kell belőle oldalanként vágni 2-2 cmt)..... ennyi
Semmi elektromos és semmi mechanikus sz@rság csak a benzint töltöttem bele és a kötelező 10000res szervíz a Yamaha World-nél. Olaj fogysztás 0.00 10000ként -- Külön köszönet Kozmaxnak aki szakértője a modellnek és Fürtösnek -Czikkely Zolinak aki a legrugalmasabb szervízvezető akit ismerek.
A motor volt sok helyen egyszer sem hagyott ott 3X Mont Blancon, Albániában, Krétán ,Aix en Provance egész területén.Télen is simán indul semmi különös biz-basz.Pöc röff kész..
Gumikról: Metzeler MZ6ossal használom mert minden időben baró és nem csapja fel a hátamra az olasz monszunnál a vizet.Gumifogysztás 40000km-ként!Lánc 50000km-ként fékek : 40000km-ként .Magyarázatként annyit, hogy ha használjuk a motorféket, akkor gyakorlatilag nem kell huzogatni a fékeken a papucsokat ,mert kettesben akár 20km/h ig tudjuk fékezni közúton a KODOt.
Tehát a mocifék igen veszélyesen erős ,de ha rájövünk hogy kell használni ,nagyot tudunk vele lassulni ,mintha kidobtunk volna egy horgonyt ami elakadt egy fába.
Ami érdekes hogy ha túrán valaki a társaságból kipróbálta , valahogy 100-300km múlva adta csak vissza ,és akkor is nekem kellett a tartalék kulccsal rárontani a motoromra a következő megállónál. Így aztán mentem ez alatt az idő alatt a következő motorokkal, igaz nem sokat olyan 5-25000km-t csak.Honda Gold Wing 1993(super) Honda VFR1300 (baromi jó) Suzuki GSXR750 (atom) BMW K1200R(baróóó) ,de mindegyik halál unalmas a KODOhoz képest .Úgy tudom kifejezni hogy inkább egyesben megyek az MT vel egy 1km-t ,mint elmegyek bármelyikkel egy 1000km-es túrára.Na ennyi remélem a többi 100000ret is így fogjuk megtenni együtt KODOval.
Hibalista
- 1 db biztosíték gyári plexicsavarok túl hosszúak és elnyűtték az elektromos kábelt
- 1db alapjárati szabályozó panel gyári hiba gariba javítva
Ide hordtam szervizbe
Yamaha World
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | VMAX | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (0) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |