A megbízhatóség szobra
Szöveges ítélet
Egy XT600E-ről ültem át a fazerre (ez még a kalbulátoros változat vala - ezt hangsulyoznám, mert amikor bejött az injektoros le akartam cserélni, de az nem tettszett meg - pedig a műszaki tartalma nem ezt igérte...).
Az átülést követően elég sokáig a szokásos 130-140-es utazó helyett csak 120-szal szaladgáltunk, mert a fazer 600-nak a gyári plexivel szinte semmilyen szélvédelme nincsen - igy 150-nél a totál váll, bukó környékére terelt szél legszívesebben a fejeddel együtt távozott volna... kb. 1 hónap alatt megjött a gyári túra plexi, amivel a kényelmes utazót már sikerült is 160-ra feltornázni. Magáról a motorról egy szóban: álom. Az eddigi motorjaim közül a legeslegesleges legjobb. Ha most kellene motort választanom gondokodás nélkül ő lenne a befutó.
Rengeteget túráztam vegyes motorokkal - szinte mindennel versenyképes volt. A 750-es gsx-rt ha ügyes voltál somán otthagyta, mint gyorsulásra, mint végre... Az 1000-sekkel persze már nem bírt, ellenben nem nagyon maradt le. Sőt kanyargós részen a fazer volt a nyerőbb, mert mint egy biciklit, könnyű volt terelgetni. Ez után vettem egy 1000-s fazert (mert az injektoros 600-as utód a próba uton nem tudott meggyőzni arról, hogy bármiben is több lenne az elődnél...). Az 1000 fazer a 600-hoz képest tény, hogy jóval nyomatékosabb stb... de a 600-sal sokkal nagyobb élvezet volt motorzni, mert ott renesen kellett pürgetni, váltani és lehetett nagy sebességgel cik-cakkozni... az 1000-sel gyorsulás közben szinte lehetetlen irányt változtatni.
A fogyasztása nem volt magas - ellenben ehhez jó nagy tank dukált - igy ha sport motorosokkal voltam, akkor csak minden második tankolásnál tankoltam én is... Sajnos kétszeméllyel már azért érezhető volt hogy ez csak 600-as (persze csak 200 környékén.)
A végsebessége óra szerint 220-230 között közelebb a 230-hoz. Az 1000 végsebessége alig ugorta meg a 250-t.
Gyorsulása - egyszer le akartam mérni, hogy 200-ra hány másodperc, de sajnos 3-ban elfelejtettem váltani igy 195 környékén leszabályzott... ekkor kb. 11 másodpercnél jártunk.
Se előtt se utána nem pörgettem a mocit leszabályzásig, pedig az tény, hogy kb. 6000 forudulat után kezdett nagyon-nagyon dolgozni. Ha nem engedtem 6000 alá, akkor szinte bármivel felvette a tempót.
Vettem rá hátsó dobozt és tanktáskát - igy egészen jól lehetett pakolni. A saját ülés alatti csomagterébe elfért egy szerszámkészlet, eü. csomag, esőkapat... kb.
A kettős első fényszórója nagyon jó világított - bár az tény, hogy 3-szor vittem vissza, hogy állítsák lentebb és amikor eladtam még mindig inkább felfelé világított - legalábbis a szembejövők jelzései erre utaltak. Eladás környékén már-már a hátsó gumi csereérett volt. Láncot 3-szor húztam, még sok volt benne.
Ami zavaró vala:
- magas menet szél (a túraplexi ezen sokat javított..)
- magasabb fordulaton számomra szavaró villanymotor jellegű hang (egy nyitottabb dob biztos megodotta volna..)
- kicsit idejemúlt dizájn... ellenben átlátható.. :-)
- az utas már elég magasra került - nem hiszem, hogy neki kényelmes lett volna, de én alig-alig mentem utassal.
Ami nagyon jó volt benne:
- nagy hatótávolság (sok tartalék)
- megbízhatósága igen magasfokú két év alatt semmit nem kellett cserélni, javítani rajta...
- magasabb fordulaton igen dinamikus és a fogyasztása alig nő...
- nagyon jó fényszórók, nappal is messziről látható (nem úgy mint pl. a bandit vagy az xjr, amit néha a tükörben észre sem vettem...)
Hibalista
- Két év alatt az égvilágon semmi.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Kalmár - Szeged
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Oszi - jó gyerek.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |