A megbizható országúti cirkáló
Szöveges ítélet
Kicsit lepukkant állapotba került hozzám így sok mindent kellett cserélnem/javítanom. Előtte már 18 egyéb motorom volt. Kétszemélyes túrázásra illetve klubba járásra és motorozgatásokra kerestem végleges motort, eddig bevált. A váltót és az áttételt kiemelném, mert akár két személlyel, megpakolva is tudsz 5.-be városba gurulni erőlködés nélkül, a motor csak öt sebességes. Viszont ez az 5. jó 180nál is. :) Feleségem és én is 170-180 cm közt vagyunk és nagyon kényelmesen elférünk rajta. Most már vettem hozzá 3 db-os Givi wingrack szettet ebayről. Jól áll neki. A motor legendásan megbízható. A magyar rendőrség is használta ezt a típust. Láttam már 200 ezer km feletti példányt is, hibátlan hanggal.
A hátsó lengővilla könnyen rozsdásodik, mert nincs ami megállítsa a kerék által felvert vizet.
Ami nem tetszik, az a hátsó rugóstag feszességének az állítása, nagyon körülményes. Körmöskulccsal kell tekerni oldalról, nehézkes a hozzáférés, könnyen megkarcolható a váz
Fogyasztása nálam fix 6,5. Télen 7. Ez ennyi sajnos. Nemigen számít, hogy város vagy autópálya, egy vagy két személy. A tank 24 l ezzel 300-350 km-t el tudsz menni.
A gyári fél idom egész jó szélvédelmet biztosít. Védi a kézfejet, az egész felsőtestet és kicsit a térdet is. Vettem egy magasabb túraplexit, de ez pont a bukóm tetejére terelte a szelet ami nagyon idegesítő, hangos lett. Nem beszélve, hogy a nyakam is megfájdult attól, hogy erősebben kellett tartanom a fejem. Ezért beszereztem egy kis állítható plexi pótlást, ami fura, de a legalacsonyabb pozícióba nagyon sokat javított a zajon és a szélen.
Másik nagy projekt a kormány cseréje volt. Nekem a gyári kormány túl keskeny és túl alacsony volt. Próbáltam enduro Renthal kormányt, nem vált be, majd 30 mm CNC mart alu kormánymagasítót, nem vált be. Erős fájdalmat éreztem a gerincem felső részébe. Végül egy old school angol Triumph kormány vált be. Elég széles és elég magas. A gyári bovdenek pont ennyit engednek. :) Sokkal könnyebb lett a manőverezés és nagyobb sebességnél is könnyebben dönthető a moci.
Végül még majd egy személyre szabott ülést szeretnék, mégpedig azért, mert én egész közel ülök a tankhoz, de ott már nincs sok szivacs és az ülés is keskeny. A gyári ülés 180cm fölöttieknek eredményez kényelmes teli fenekes ülést, úgy, hogy még a kormányt is kényelmesén eléri.
Amit csináltam rajta:
Első teleszkóp+olaj csere, nem egy nagy költség, de az eredmény se.
Karbitisztítás, szinkron.
Benzinszűrő, Yamaha---elég drága 5000 fölötti összeg, de nekem megéri, hogy tudom h 10évig az megfog mindent.
Karbi szívócsonkok, sajnos ez el szokott fáradni, és a gumi széttöredezik. Az új ára horror, ezért bontottat vettem 4-5000 ft-ért.
Gumik, Michlein Avante 2, Michlein Pilot Road ezek elég drágát voltak, legközelebb nem ilyet veszek, nem használom ki, terepre nem járok vele.
A motor maga egy picit uncsi, valami hiányzik belőle. A nyolc szelep miatt ne várj nagy gyorsulást, viszont 60 Nm már 3000 f/percnél a rendelkezésre áll, innentől elég rugalmas. Én mindig azt mondom ez egy közlekedési jármű, nem "motor". Nem egy fun bike. Néha ezt hiányolom belőle, nehézkes a kanyarokban. Igazából az országutakat szereti, 90-120 km/h közt szeret utazni, kanyarogni. Ezt te is szeretni fogod.
Fékek elegek, de egy fémhálós fékcsövet mindenképp javaslok.
Vásárláskor ezeken felül a vezérműlánc csörgését kell hallgatni, költséges a cserélése. 60.000km körül kell a gyárit cserélni. (otthon ennyi km-rel nem tudsz motort eladni...:)
Hibalista
- -Karburátor szívócsonkot kellett cserélni, bontottan 4000ft volt a 4db ebayről. - -Üzemanyagszint-jelző mutató (azóta is ugy olyan, mert van benne tankolást jelző piros lámpa) -
Ide hordtam szervizbe
Jómagam... :)
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Kawasaki GT550 | Következő motorja? | MT09 Tracker |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |