A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » X-max 400 (395 cm3)

X-max 400 (395 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legszebb és talán a legjobb 400 -as maxirobogó!

Szöveges ítélet

Robogópárti vagyok. A motorok közül egyszerűen ez a fazon tetszik. Ezen belül is a sportosabb vonal, mint az X-Max. Az előző motorom egy Honda PCX 125 volt, amit újonnan vettem, két évig használtam hiba nélkül. Ahogy megvettem, mindenki azt kérdezte, mikor veszek nagyobbat. Sokáig nem értettem, minek? - gondoltam magamban. Gyakorlatilag városban használtam csak, tökéletes volt. Aztán mikor a 25 km -re lévő munkahelyemre párszor kimentem vele és a soktonnás kamion beállt mögém kilencvenvalahánnyal, na az nem volt jó érzés. Aztán ezt a kijárást már hanyagoltam.

Majd olvastam egy hírt a négyszázas X-Maxról, hogy 2014 – től már ABS -el is elérhető. Ekkor jött az ötlet, ha el tudom adni jó áron a Hondát, lecserélem a Yamahára.
Ahogy a képeket néztem, nagyon tetszett, főleg fehérben, és nem a divat miatt, hanem mert az idomok között sok a fekete, és szerintem a formát a fehér emeli ki igazán! Persze ez is teljesen szubjektív, mindenesetre számomra szebb robogó jelenleg nem létezik! Oké az elhatározás megvolt, de azért mégiscsak ki kellene próbálni egy kétmilliós motort, mielőtt vásárlásra adom a fejem! Mindegy, mert az enyémet azért a pénzért úgysem veszik meg! - gondoltam, kitartom az árát! Hát megvették, sőt el is vitték! Én meg éppen indultam kipróbálni az egyetlen magyarországi 400 -as tesztmotort! És mi van ha nem is tetszik?! Éppen egy borús esős, szitálós nyári nap volt, ráadásul mindössze félórát kaptam a próbára, szóval nem túl optimális körülmények között ültem fel a motorra Budaőrsön. Ha jól láttam a fotókon az összes Magyarországon született és kivitelezett tesztben ez a motor szerepelt.

Először picit megijesztett a széles, terebélyes feneke a motornak, na meg persze a 211 kg, amit legfőbb hibájának rónak fel a legtöbb helyen. Mindegy, menet közben majd könnyebb lesz, győzködtem magam! Az első és legfőbb problémám a százhuszonötöshöz képest számottevő vibráció alapjáraton és kis sebességnél. Egyszerűen darabosnak éreztem. A második gondom pedig az volt, hogy nem éreztem különösebben erősebbnek az előző motoromhoz képest városi körülmények között! Nem gyorsult olyan nagyon ahogy vártam. Persze az országúti 90-100 az teljesen biztonságosnak tűnt, míg a PCX -en nem volt annyira jó. Aztán letelt a félóra, én meg ott álltam kétségbeesve, hogy akkor most se motorom se teljesítendő vágyam. Hazamentem és nekiálltam nézegetni a konkurenciát. Ez a kétmilliós határ fix volt számomra, a robogó kategória szintén. Esetleg Honda Integra használtan?! Kicsi a csomagtartója és nem szeretik annyira a népek, ennek csak van oka, bár a hajtáslánca szerintem szenzációs! Inkább nem. Találtam egy típust, aminek megszűnt a hivatalos márkaképviselete, ez a Kymco, konkrétan a Downtown 300i ABS.
Használtan egy volt, konkrétan szerintem törötten hozták be. Az olaszok közül a Vespa nekem nem testzik, a Gilerák sem igazán. Forza a Hondától?! Az meg olyan mint egy nagyra nőtt PCX.
Yamaha Tmax, túl drága nekem és nagy is! Meg kevésbé praktikus!

Aztán eltelt vagy két hét, és még mindig az X-Max tetszett fazonra! Kértem árajánlatokat több helyről, és nem voltak túl lelkesek a márkakereskedők. Hogy mondjuk ennyi a listaára, DE: ajándék kedvezmény a kiegészítőkre, vagy beszéljük meg személyesen (senki nem szereti a kör emailt állítólag). Jó, akkor a lakóhelyemen elérhető márkakereskedőhöz mentem, aki vállalta a forgalomba helyezés költségét, - nekem ez tetszett. Megrendeltem és rekord sebességgel megjött a motor cirka 3 nap alatt. Nagyon izgatott voltam!

Minden rendben zajlott, a forgalomba helyezés is hamar ment. Mikor először láttam a szalonban a felrendszámozott motoromat, hatalmasnak tűnt! Fú mi lesz velem egy ekkora motorral?! - hüledeztem magamban.

Azóta túl vagyok az ezres olajcserén, igyekeztem betartani a bejáratás szabályait, kíméletes és óvatos voltam. Azért érezni az erőt és a nyomatékot, nyilván nagyobb tempónál jön ki a többlet!
Az autók most már nem jelentenek gondot, nem tudnak letolni a kamionok, tempósan lehet haladni, így az ingázás (oda vissza 50 km) most már kimondottan élvezetes! A 90 – 100 az teljesen magától értetődő, a 130 az utazója, 140 – nél érezhetően gyengül, de azért megfutja az óra szerinti 160 at, de ez már nem jó neki. A hangja gyorsításkor határozott, igazi nagymotoros, morgós, utazás közben viszont diszkrét. A fékek jók, kicsit hiányzik a Honda kombinált első-hátsó megoldása. Az ABS szerencsére még nem kapcsolt be! Hidegindításkor érdemes megvárni, hogy a 3-ból két egységnyit melegedjen, mert amúgy menet közben 15-20 fokos levegő mellett elég lassan melegszik be. A futóműve sportos, feszes, a rossz utakat nem kedveli. A tesztekben írt tempós kanyarodáskor érzett szitálást én is tapasztalom, ez a húzott gáz -fék kombóval kezelhető. Az ülés alatti rekeszt, hívjuk nyugodtan csomagtartónak, mert tényleg jó nagy. És tényleg belefér két zárt sisak. Tetszik az ülés teleszkóp nélküli megtartó mechanizmusa, nem látszik semmi, kiválóan megtartja nyitott állapotban, és patent módra záródik, csapódik, mint egy kocsiajtó. Az nem tetszik, hogy az ülés kinyitásához le kell állítani a járó motort, ha már beindítottuk. A kesztyűtartó rekeszek ajtaja szerintem is gagyi ehhez a minőséghez, lötyög nyitáskor, az ember attól fél, hogy véletlenül leszakítja. De működik. Imádom a külső kidolgozottságát, szeretem nézegetni a jól eltalált formai megoldásait, vagány a ledes helyzetjelző, hátsólámpa, féklámpa.

Szóval megszerettem nagyon, azt hiszem sokáig ki fog szolgálni, nem nagyon vágyom másikra.
Bár a múltkor egy picit elgyengültem, mikor a szalon udvarán beindítottak mellettem egy GP 800 -at, fantasztikus hangja van. Ha az X-Max-ot megcsinálnák úgy, hogy minden maradna mint most, csak kapna egy 2 hengeres blokkot, na az mindent vinne!!! Nem az ereje miatt, bár a tömege elbírna még vagy 5-6 lóerőt, inkább a simasága miatt!

Ajánlom mindenkinek, aki szereti a mutatós, szép, nagy robogókat és legalább 50% -ban városon kívül mozog vele, amúgy felesleges a nagy köbcenti, mint anyunak az ML hurcolni a gyereket.

Hibalista

- Nem volt eddig semmi baja, remélem nem is lesz!

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz Yamaha Karsai

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1600
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? PCX 125 Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.