A kis kék szépség
Szöveges ítélet
A dolog úgy kezdődött, hogy nagyon szerettem volna egy motort, mert a munkám miatt sokat járok terepen és városban egyaránt, így egy nem túl nagy endúró motorra gondoltam. Szétnéztem a piacon, egy 125-250 köbcentis motort keresve. Végülis két jelölt maradt az xt125R a yamahától és a vele egykategóriás 125-ös Honda. A yamahát választottam, mert hátul is tárcsafékes volt valamint a szervíz itt a népitéletnél jó osztályzatot kapott több embertől is.
Mivel ez volt az első motorom, nekem elég volt, nem egy vadállat az tény, és sokszor kellene még egy kis kakaó, mikor IFA-t előzök (mást nem is nagyon lehet vele).
Városban azonban nagyon ott van. 40-ig nemigen gyorsul le egy sima városi kisautó vele, a mozgékonysága pedig kitűnő. Nagyon lehet a kocsisorok között vele bujkálni. :D
Terepen is mentem vele elég sokat. A gumija nem kifejezetten egy terepgumi de száraz időben kemény talajon elmegy. Nedves terepen nem lehet megülni ezekkel a papucsokkal, legalábbis én nem élveztem vele a motorozást. A homokot szintén nem bírja ha nagyon száraz, rettenetesen dobálja magát, mintha jegen menne.
A végsebessége nálam 102 km/h volt, hátszéllel. Amúgy a 90-es utazósebességet tudja tartani minden gond nélkül.
A fogyasztása változó, ha sokat megyek terepen akkor a 4,2-4,5 liter között simán bepuszilja. Csak aszfalton 3,2 literes fogyasztása volt neki.
Mindent egybevéve nekem nagyon lenyerte a tetszésemet. Annak aminek vettem tökéletesen bevállt, alacsony fogyasztás, sokoldaú, könnyen kezelhető kis motor ez. Én nagyon megszerettem, bátran ajánlom más kezdő motorosoknak is.
Közben a motorba beleraktam még 4000 km-t. A véleményem nemigazán változott, csupán néhány dolog még.
A kényelem rajta véleményem szerint csak megszokás kérdése. Eleinte 100 km után már fájt a hátsó fertájam, de ma már meg se kottyan bármennyit is ülök rajta.
Kibírt egy kétnapos 800 km-es túrát is. Szerintem 125-öshöz képest nem kis dolog, és szinte végig 7000 rpm felett tartottam. A motor picit sem melegedett túl.
A végsebessége azonban gázos. A Yamaha elegánsan megoldotta a dolgot. A vezető 90 km/h-t lát (én örültem is neki mint nyúl a fülének) ellenben ez kb 10 km/h-val kevesebb.
A fojtószelepe is véleményem szerint túl erős, nagyon visszafogja a gépet, érzik, hogy több van benne, csak nem tudja leadni.
Mindent egybevetve még mindig nagyon szeretem, bár lassan kezdem kinőni, de ha egy mód lesz rá, akkor megtartom, mert helyi útra ettől jobb gépet nemigen kapok.
Hibalista
- Eddig semmi sem romlott el rajta. A doboz felszerelésénél akadt némi gondom két csavarral, amik rohadtul bevoltak szorulva, még eddig nem is sikerült kioperálni őket.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Máthé Debrecen, korrekt szervíz volt, gyors és pontos, nem kellett állni semmit, amikor a megbeszélt időpntban mentem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |