A kis hangvillám :)
Szöveges ítélet
Előtörténet: (akit ez nem érdekel ugorjon nyugodtan egy bekezdést)
Ritka az ember életében, hogy maga se tudja miért, kipróbál valami újat... Megtetszett a motorozás, de meghalni nem akarok, kellett egy olyan motor, ami megfizethető, autópálya tempót tud, nem eszik sokat, megbízható és egy kicsit a túrázó- chopperes stílust lehetőleg hordozza. Sokat gondolkodtam a 250-es gépeken, de mindenki lebeszélt, hogy ki fogom nőni... Elkezdtem bújni a hirdetési újságokat, no meg a netet, erre egy ismerősöm szól, hogy megtalálta a leendő motoromat (a haveri körben, állandóan szervizelt féltett darab)... így is lett, telefonon egyeztetés, megnézés, döntés (beleszerettem amint felültem rá), 3 hét múlva adás-vétel.
A motorról:
Amint megkaptam a jogsit azonnal 220 km próbaút következett, itt vettem észre a féklámpa kapcsolót, meg a váltókar csavarját. A motort igazán nem éreztem, csak kóstolgattuk egymást, de elsőre rájöttem, amikor kijövök a kanyarból, közepes gázzal, fülig érő szájal mosolygok... a kanyaroktól akkoriban még tartottam, de ez idővel változott. ez a motor pont azt tudja ami nekem kell. Átlag 90-es tempóval 220 km-en összesen 8,2 litert evett meg... a nyitott dob garantálja a hangzást, mámorító már a hideg alapjárat dohogása, az alagút meg önmagáért beszél. Ami a kényelmet illeti, kb 100km után elzsibbadt a hátsófelem, de ez a későbbi utakon már jelentősen javult (nem voltam én ehhez hozzászokva no...) a rugózásra nem lehet panaszom, a motor az úton marad, nem dobál, nem üt. A kardánhajtás nem igazán kedvez a hirtelen terhelésváltásnak a kanyarban, egy rosszkor adott gázfröccs odéblöki a motort, de ez csak szélsőséges helyzetben tűnhet fel, viszont a gondozásmentessége önmagáért beszél... Lehet az én kezem van fából, de a kormány vibrációja említést sem érdemel, az előlretolt lábtartónak hála a 180 centimmel, se kell kuporgnom rajta... nekem ennyi elég. Ami a csomagok pakolását illeti, már vettem egy nyeregtáskát, de nem bizonyult szépnek, egy rágumipókozott hengertáskában mindenem elfért bármely túra alkalmával.
A legjobb barátommal ausztriában voltunk túrázni, neki egy 1.6-os Marauderje van... dögöljek meg ha értem, minek gyártanak akkora gépet... 20 cm-mel hosszabb, 130 kilóval nehezebb, kétszer erősebb, és 3 szorosa a nyomatéka, de állvahagyom, bármilyen szituációban, legyen az körforgalom, vagy hegyi szerpentin. Hihetetlenül mozgékony kis sárkány ez. Az egyetlen bajom, hogy 70- és 80 között rendszeresen keresem rajta a 6. fokozatot... de az ugye nincs...
Egy év, és 7000 km alatt megtanultam kanyarodni, és bár chopperről beszélünk, lábtartóig dönthető a motor... Ha valaki ismeri a 83-as út Pápától délre eső szakaszát, ott egyenletes 100-as tempóval végig lehet menni, minden kanyart meg lehet támadni 95- körül, és 100 felett jöhet ki az ember... no de itt már 5 litert is elkér a játszadozásért...
A vélemény végén még megjegyezném, hogy motorom XV400-as, csak ilyen kategóriát nem találtam, ezúton kérem a szerkesztőséget, ha gondolják, rakják helyre a dolgokat :)
ezt a jószágot mindenkinek ajánlom, egyrészt mert az 535-ösnél olcsóbb, bár ritkább is (belpiacos, de van hozzá alkatrész, bár nem kell) 4 Le -vel gyengébb (szerintem nem sokat számít), ellenben sokkal kevesebbet eszik... túrázni ideális, szép, ja és ha már megvan, a dobot nyittassátok ki!!!! gyönyörűhangja van...
egyéb költségek: kötelező biztosítás 14000 huf egy évre... ezt a motort nem drága fenntartani!!!!
Hibalista
- kiégett egy izzó a kilóméterórában, meglazult a féklámpa kapcsolója, kilazult a váltórudazat-toldatán egy csavar(előretolt lábtartó)
- olajcsere szűrővel ismerős útján beszerzett anyagokkal : 6000 huf... (Elf 20w50)
Ide hordtam szervizbe
saját magam, letöltöttem a netről két segédletet, no meg szakmabeli volnék
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 40500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |