A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Rd 80 1981 (80)

Rd 80 1981 (80) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kis eRDé

Szöveges ítélet

A motor valójában egy RD 80 LC, de sajnos ez a típus nem szerepel a felsorolásban...
A történet azzal kezdődött, hogy eladtam ´69-es veterán Simson Staromat, és kellett helyette valami, így sebtében lementem, és megvettem a házunkban eladó zöld S51-est. Miután megkötetett az üzlet, és leparkoltam garázsunkban új szerzeményemet, leültem az internet elé, és böngészni kezdtem a használtmotor hírdetéseket. Mindig is vonzottak a nyolcadliteres 2T "light sprinterek", így amikor a Yamaha RD-k között keresgéltem megláttam Őt. Zalában, tőlünk egy köpésre árulták...
Átkoztam azt a percet, amikor aláírtam az adásvételit a Simsonról! Fájt a szívem, de hülye az aki előbb megvesz valamit, mint informálódna a kínálatot illetően... Próbáltam beletörődni hülyeségembe, és rendbeszedtem a kis "zőccséget". Motorozgattam konstans 40-nel, mivel új henger és dugó került a kis NDK benzinszúnyogba, de csak nem hagyott nyugodni a dolog. Húsvét vasárnap este meghírdettem a Sámsont, hétfőn este már el is vitték. Nagy volt az öröm, itt van újra a lehetőség. Fel is hívtam, meg volt még a kis RD. Furcsa volt első ránézésre a hatalmas fejidom, de most már ott tartok, hogy "annyira ronda, hogy már szép". Az árból még alkudni is tudtam, így április 17-én megvettem életem első kishengerürtartalmú 2T "sportmotorját". Már a hazaúton úgy éreztem, hogy engem az Isten is ebbe a gugolós csuklóntámaszkodós ülőhelyzetbe teremtett. Úgy éreztem igen, hazaértem. Olyan volt minden, mint ahogy mindig is elképzeltem, hisz mindig gyorsasági motor volt az álmom.
Bár motorikusan tökéletes volt (külön olajozást leszámítva, így a mai napig keverékkel járok), de az én motoromon is a falusi kendácsolás szellemében rengeteg gány dolog volt, és az olajat is eresztette. Végülis bevittem a nagykanizsai Yamaha szervízbe, ahol korrektül rendbeszedték (sajnos a km óráját ők sem tudták megcsinálni, mert az első keréknél lévő spirálmeghajtó mechanizmus hibás, és abból kész vagyon lenne egy új, így egy Cateye kerékpár km óra van rajt /de ez legalább 100%, hogy pontos/). Otthon megigazítottuk a fejidomot, újrafestettük a burkolatokat, és eltávolítottuk a felesleges cullangokat. Az összkép teljesen megváltozott, kifejezetten sportosan kezdett kinézni. Kapott új gumikat, és az összegányolt elektromosrendszer nagyját újrafűztük.
Közben változott a szemléletem is, így eldöntöttem, hogy lecserélem azt a nagy fejidomot, amivel vásároltam, mert inkább csak hátrányai vannak, mint előnye.
Elsősorban nagyon visszafogja, és a szél is könnyen belekap, másodsorban pedig a rendőrnek se nagyon tudnám ekkora vitorlával az elején megmagyarázni, hogy márpedig ez egy smkp...
Meg is vásároltam az új fejidomot, mely nagyon hasonlít a 80-as évek Yamaháinak négyszöglámpás fejidomaihoz (XJ sorozat, FZ 750, stb stb), és egy kisebb, gyári hasidomot is sikerült szereznem a már "jól bevált bontómból".
Elkészítettük az új fejidom tartókonzolját, lemarattuk a festéket a kipufogóról, és a hűtőtakaróról. A kipufogót megcsiszoltuk, és keresztapámmal meghegesztettem a könyöknél, majd lefújtuk hőálló matt fekete festékkel.
Szebb lett, mint újkorában. :-D
Végül lefújtuk feketére az új idomokat, és egy szolíd matricázást követően olyan lett a motorom, amilyennek mindig is lennie kellett volna...
Ugyan még nem mentem vele túl sokat, de azt mondom, rendkívül jó vétel. Ha nincs jogsid, és nem akarsz egy rendszám nélküli 125-össel hazárdírozni, azt mondom nincs ennél jobb vétel. 80ccm ellenére hihetetlenül jól megy, a futóműve Simson után maga a mennyország, és tényleg egy rendkívül élvezetesen motorozható kis gép. Nem utolsó sorban pedig olcsó, alkatrész van hozzá dögivel, mert a blokkja az RD-knek megegyezik a DT-kével, amikkel hazánkban Dunát lehetne rekeszteni.
Fogyasztása rendkívül jó, mindösszesen 3 liter 100km-enként, melyet csak tetéz a hatalmas, majdnem 15 literes benzintank.

Hibalista

- Mióta rendbeszedtem, azóta semmi!!!

Ide hordtam szervizbe

Yamaha Szervíz Nagykanizsa

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Magam is barkácsoltam rajta

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1989
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.