A Hűséges Varrógép
Szöveges ítélet
Nagyon könnyű, szinte bicikli-érzésem volt rajta. Olyannyira, hogy ezen tanítottam a barátnőmet motorozni és néhány perc után már kezelni tudta, holott Babettán sem ült soha előtte. Tanulni ideális, mert nem tartogat alattomos trükköket és nem hozza rá a frászt a rutintalan mazsolákra semmilyen helyzetben. Ez persze nem azt jelenti, hogy csak kezdőknek való. Mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy most egy Falco-m van, de az SRX-emet máig visszasírom. A kevesebb sokszor több és ez nem csak üres duma.
Nem egy rakéta, 110-nél gyorsabban én nem szerettem tartósan hajtani, mert sajnáltam. Persze bírta volna, de nem akartam tönkretenni. Nem egy nyomaték-erdő, de mindenképpen egy nyomaték-liget... A 400-as sornégyesekkel összevetve mindenképpen komolyabb érzés ezt vezetni.
Az alumínium részeken só általi marások nyomai voltak, mint általában a belpiacos japán gépeknél. (az Óperenciás tengernek igen nagy a sótartalma...) A váz néhány pontján is látszott, de nem volt kóros. Egyes tulajok színre fújatták a dekliket - gyanítom, hasonló okokból.
A futóműve nem kifejezetten sportos, nem mérhető a mai gépek tudásához, persze nem is ez a célja. Két személynek kevés, nagyon kicsi a hátsó ülés és a rugók sem köszönték meg hangosan a siroki túrát cimborával, hátizsákkal...
Sok motorom volt, de erre emléxem vissza a legszívesebben.
Kényelmes (170 centi vagyok), könnyű és gazdaságos. Nem zabálja a gumit(annyi ereje nincs), nem eszi az olajat...olyan...japán.
Méretileg szokatlanul keskeny és nem túl magas. Aki a komplexusait akarja orvosolni a motorjával, az ne ezt a típust válassza - viszont átfér a vasúti átkelők korlátai között. Összhatásában mégis masszív gép benyomását kelti - és az is. A fémből készült tank (a Falco-n műanyag) és a blokk között nem fér át egy macska, nem tátong üres, kihasználatlan tér. Olyan igazi, "sűrű" vas.
A formája pedig időtálló. Ma is utánafordulok a hasonló stílusú gépeknek.
"Jól áll neki a lemenő Nap fénye" egy dunaparti pihenőben... :-)
Hibalista
- Semmi komoly hibája nem volt, egy dolog volt csak bosszantó: - A kilóméter-óra és a fordszámmérő is spirálos. Namost ezek felváltva szerettek elszakadni, ezekből megettem néhányat a két év alatt. Amikor mindkettő egyszerre működőképes volt, pezsgőt bontottam. Hát nem ittam magam hülyére... Belőlem éltek a spirálosok. Talán a gyári bírta volna, de azt meg sem próbáltam, gondolom, hogy tíz utángyártott is kijönne az árából. Egy ilyen csere cirka 2500 Ft-ból megvolt (postaköltséggel együtt), persze magam csináltam, nem túl bonyolult. A kormánycsapágy kotyogni kezdett egyszer és minden erősebb fékezésnél koppant egyet. Szorgalmasan vettem egy garnitúra csapágyat (10.500 Ft. alsó-felső, együtt illik cserélni), amikor is rájöttem, hogy csak meg kell húzni a felső rögzítőanyát, mert kilazult... No comment. A vevő jól járt, kapott egy garnitúra új kormánycsapágyat. Ezen felül csak benzin kellett bele... - Ez 2002 és 2004 között volt.
Ide hordtam szervizbe
Mások hordanak hozzám dolgokat. Mindent én csináltam, bár nem volt sok dolgom. Csak ráülsz és lemész a térképről... Nagyon megbízható.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 26600 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | vf 400 f | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |