A hű társ
Szöveges ítélet
Útólag tudom,hogy leharcolt állapotban sikerült megvennem. Így kellett javítanom/cserélnem pár dolgot. De ezek nem a motor számláira irhatók!
Befogó hátsó fék, ezt egy alapos takarítás, fékolajcsere, betétcsere megoldotta.
szétrepedt karbiszivócsonkok, na ez talán tipushiba. Szinte mindegyik motoron amin láttam felfedeztem ezt a hibát. De legtöbbször csak kivülröl tűnik súlyosnak a helyzet, mivel ez egy nagyon vastag gumi. De erre feltétlen figyelni kell vásárláskor, mert csak egybe lehet megvenni az aluminium résszel és elég drága! Nekem szerencsére az angol ebayon sikerült vennem használtat de remek állapotban lévőt.
Karburátornál a légszűrő oldali bilincseket kellett cserélnem, megette a rozsda őket. az idom miatt ezeket csak erős megvilágításnál lehet látni.
El volt oxidálodva a negativ test kábelem. ezt is cseréltem.
hinyázott a gumitömités a műszerfal és a fejidom körül igy az bizonyos fordulaton idegesítően rezgett. gyárival orvosoltam. Az első foncsor állítható de nálam ez se müködött. bontott darabra cseréltem igy végre sötétben is használhatóvá vált a motorom.
Az idom oldalsó csavarjainál előszeretettel tör körbe a müanyag besűlyesztés. Ezt próbáltam ragasztani a legkülönbözöbb ragasztókkal de sikerültelen, hegeszteni kell. Vásárláskor erre is figyelj!
A motor gyenge pontja a rozsdásodó hátsó lengőkar. mivel nincs sárvédő műanyag ami a kerékről felcsapodó vizet, sarat, téli használat esetén sólét felfogná igy a hátsórugóstag, a kutyacsontok és a lengővilla is rozsdásodni szokott. mivel a motor kardántengely hajtású igy komplikáltabb a lengővilla kiszerelése.
Első teleszkópomat is fel újjitottam mert nem nagyon akart csillapítani, inkább csak ki akarta tépni a kezemből a kormányt.De ez ilyen is maradt, előzöleg megmokolták igy feszesebb.
A motort nagyon szeretem. Furcsa mert sokáig úgy éreztem hogy valami hiányzik ebből a mociból. Mivel négy hengeres és csak 8szelepes igy a nyomatékgörbe elég lapos. 60Nm áll rendelkezésre 3000fordulaton, ami tekintélyes. De picit lomhának érzem a motort, ezt tavasszal egy K&N sportlégszőrűvel és egy karbiszinkronnal próbálom javitani. Húz szépen, de nem egy sportmotor. :)Viszont a nyomaték elegendő kétszeméllyel csomagokkal együtt is. Váltani nem nagyon kell... 5sebességes váltó városba is könyedén boldogul. akár 30km/h val is mehet 5.ben. rángatás nélkül gyorsit ki.Fékek elengedőek, de az öreg gumi fékcsöveket érdemes fémhálósra cserélni elöl-hátul.
Kanyarokkal szépen boldogul a motor. Igazi elemében az országutakon van. szeret cirkálni 90-110köztitt alig 3-4000 forog. De kényelmesen utazik kétszeméllyel megpakolva 140-vel az autópályán is.
Fogyasztása érdekes, mert nekem mindig 6.0-6.5 közt van. Teljesen mindeg hogy egyedül 90-vel gurulok vagy ketten háromdobozzal hasitunk max 2-5dl a kölönbség.
Ez az első motorunk amit kétszeméllyes is nagyon szeretünk használni. kényelmes az utas számára is az ülés, és lábtartó helyzete.Talán a hátsó kapaszkodó lehetne határozottabb. Picit magasabban, hogy kényelmesebben lehessen fogni. A vezető és az utas lábtartója közt nagy távolság van, igy sose ér össze vezetés közben a lábunk. Az utas lábtartóját jövőre szeretném vmi nagyobbra cserélni, vmi trepplisre. 300-320km -t tudsz megtenni egy tank benzinnel.
A motor legendásan megbízható. Találkoztam már 180.000. km-t futott példánnyal is, semmi változás nincs rajta mintha csak 30.000km tett volna meg, mesélte a tulaj.
A motor felépítése nagyon egyszerű. Otthoni körülmények közt is könnyedén szervízelhető. Speciális szerszámokat nem igényel. Ezért is tartom még mindig. :) Ezt a motort tényleg egy életre tervezték.
Nekem nagyon kényelmes, én 180cm/84kg vagyok. Egyedül a kormányt talám kicsit távolinak ezért folyton rácsúszok a tankra, ami ugye nem olyan párnázott mint az ülés. Ezt a problémát egy kormánymagasítóval és egy másik kormánnyal próbálom tavasszal változtatni.
1998 után mintázott üléssel gyártották a nagy divit, na ezek lényegesen kényelmesebbek mint a feszitett börrel ellátott elődök.
Szélvédelem elégséges, de érdemes magasabb plexit venni a túrázáshoz. A térd is védve van a fél idom miatt és a kezedet is védi. Ha nem is 100%ban. Én szeretnék rá venni kézvédőket,de ezek akadályozzák a kormáy elfordítását. Erre is remélem megoldást nyújt a kormány csere. A kormány 75cm széles, egy szélesebb kormánnyal egyszerűbb navigálni a motort.
Idény voltan vele Walesbe, Franciországba és Spanyolországba is kétszeméllyel. Igazi élvezet is motorozni vele. Városba ilyenkor nekem kényelmetlen araszolni.
A motorja léghűtéses egy picike olajhűtővel állátva. De ezzel egyáltalán nics baj! Sőt...
Lényeg h ha ilyen motor vásárlására adod a fejed, ne ilyedj meg esetleges magasabb futásteljesítménnyel. sőt. Kételkedj nyugodtan ha csak 40.000km-t látsz az órába. Én februárba vettem és 8000kmt tettem bele, és nem mondanám h sokat használtam. Munkatársamnak 145e km mutat az órája és gondolkodás nélkül megvenném.
Hibalista
- -elektromos csatalkozok korrodáltak
- -első teleszkó
- -eltört középsztender
- -első lámpa csere
- -szivócsonk csere
- -repedt idomok
-
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
MTC motorcycles in Reading
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 94500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | Gt550 | Következő motorja? | BMW GS1200 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |