A harmadik csapatás 2 keréken
Szöveges ítélet
faluról vettük 75E-ért.külsőleg jónak tűnt,de elindult már benne a gányolás.a próbaút alatt kicsit gyengének éreztem,de simson meg robogó után isten volt,tehát kiváltottaa az előbbieket.7000-es fordulat után kezdett elhalni, pedig ennek onnan kéne csak igazán mennie.megoldottuk,levágtuk a dugattyú szoknyáját(könnyebb,kevesebb súrlódás),reszeltünk a hengerfejből(nagyobb sűrítés), és kivettük a kipufogóból a folytást,rögtön életre kelt és már 10000-ig jól húzott,kevesebb fogyasztás mellett.tuning előtt 3.2liert evett,utánna ez lement 2-2.7literre.egyszer nagy hajtás közbe előjött a rejtett kontárkodás.a szerelő azt mondta hogy a teljesítményvesztés oka a főtengelyszimering nem megfelelőre való cserélése miatt volt(mz),nem kapott elég kenést az alkatrész.a jobboldali csapágy ráolvadt a főtengelyre lila és hasonló színekben.
a vezetése viszont a futómű ültetése után kitűnő lett,jobban vette a kanyart mint a későbbi nsr-em,ezen lehet segítettek a vékony gumik is(könnyebb dőlteni).1 125-ös trophy MZ-vel versenyeztem,és az elején otthagytam de amikor a negyediket kapcsoltam akkor kezdett felzárkózni és 5-be már ott volt mellettem.az enyém még csak az 5 sebességes volt léghűtéssel,és a negyedik fokozat túl hosszú volt,később ezt kiküszöbölték a 6 sebesség és vízhűtés személyében.abba harmadik után is sokkal arányosabban lettek kiosztva a fokozatok.versenyeztem suzuki rg gamma 80-al is,az már 6 sebességes volt és pont fordítva történt a dolog mint az MZ-vel,az elején ott hagyott, aztán csúnyán beértem,akárcsak 1 másik ilyen motort a honda mbx-et.azok rövid áttételűek voltak,nekik ment végre 90-et, nekem meg 110-et.1 újabb csapatás közbe viszont átszakadt a dugattyú közepe,ami egyrészt a kisebb hengerfej által áthúzó szikra miatt jött létre(közelebb került a gyertya a dugattyúhoz),másrészt a szerelő szerint a nem megfelelő hőértékű gyertya miatt.ja igen,csak is 2 ütemű szintetikus olajat szabad ezekbe önteni,(a hajtóműbe 94-ig viszont mehet az ásványi 4 ütemű,a szintetikustól elcsúszik a kuplung,szerelő mondta,aztán a tapasztalat)később megtudtam hogy az előző gazdája amit büszkén mutogatott castrol gtx3 olajat az is ásványi olaj volt.egyrészt ettől se igazán szerette a motor a nagy fordulatot.
kinézet:sajnos nics róla kép,majd egyszer be scan-elek párat.amúgy metálbordó volt,króm tanksapkával és indexekkel,18-as botküllős felnikkel arany színben,nagyjából ennyi.
szerette a földutat is,és 4000-től elég nyomatékos volt,elbánt 2 személlyel is.azért ha valaki ilyesmi motort akar venni annak inkább az 1-el újabbat ajánlanám,kicsit jobban is néz ki meg műszakilag is tökéletesebb.de a keleti blokkhoz a régi is fényévekkel előrébb jár,és ha drágább is az alkatrész nem kell hetente szerelni,kivéve ha belekontárkodtak,a szép motor még nem jelenti a jó állapotot,legyen erre példa az enyém.tehát csak óvatosan,körültekintően.
Hibalista
- kuplungbowden 0.6E
- olajpumpa
- berúgókar
- az ülés alatt valami elektronika, talán trafó 8E
Ide hordtam szervizbe
Csank Zoltán, eger kiskanda út
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |