A bébiteknős
Szöveges ítélet
Évek óta (30) szerettem volna már egy ilyet ,de mindig halogattam a vételt.Lorabban meg sok volt belőle most meg egxre fogy egyre ritkább már letettem róla . Amikor kijött 2012ben injektorral ,400cc- vel már majdnem meglett ,de valami hiányzott. Az hogy nem eredeti. Reedition, újra kiadás - kvázi egy eredeti gyári de akkoris egy hamis dolog ,olyan mint az újra kiadott régi legendás buvárórák másai , amik szépek és jók de pont a feelt egyik sem hozza. Aztán történt egy véletlen. Barátomnak akinek 2db SR500-a is van ,szétrepült a kormánycsapágya - beszélgetésünk során kiderült ,mindkét SRt ugyanarról a bácsitól vette és a bácsinál van egy harmadik (!) - lehet nem ismert más motorokat az öreg - amit nem használ ,nagyszobában tartja a szőnyegen. Szervizkönyv, küllős kerekek ,dobfék ,esőben nem volt,- igen pont mint a kamu hirdetésekben - és 10000km van benne. Telefonszám és irány a Bácsi .Innen 2 hónap ,mert egy büdös fillért sem engedett belőle ,végül teli meghirdetett árban elhoztam -6 fokban az eredeti Metzeler gumikon.Na irány a Szerviz : KOZMAX. A karburátor gumicsonkja volt lukas - érdekes így sem szívott falsot (?) azt lett cs benne. A többi csak kezelést olajat zsírt kapott. Valójában ilyenek lehettek azok a bizonyos régi motorok.A motorozás már az elindításnál kezdődik.Szívató, karbi ,dekomptesszioskar ,dugattyú irányba állítása, gyújtás ,rúgás Elsőre nem ,később -pár hét rutin 1/1re sikerül az indítás .
Az SR500 nem sport motor.Nem erős. Nincs rajra ABS kipörgésgátló ,menetdinamikai szoftver és egyébb baromságok. Gondolkodásra és előrelátásra nevel.Utóbbit a fékek miatt - bár lehet vele vészfékezni mert a technika adott rajta ,de minden lassításhoz legyen kicsi vagy nagy ,motorféket érdemes használni. Futómű az összes eddigi gépemhez képest egy valódi hidroplán.Ha olasz gyártmány lenne azt mondanák erre : “colla mechanica” de mivel made in japan a termék azt mondanám
“純粋な力学 !” Városban hibátlan ,ám nagyon jó túra képesség is vannak ,ugyan nem gyorsan és mindig átgondoltan érdemes vele közlekedni - csak semmi kapkodás ! 50-60-70-90km/h és kész. Megy gyorsabban is , a vége 145 de minek is és főleg hova rohanni ? Ez a gép nem erről szól. Ha a Harley Davidson egyhengerest épített volna a 70es években ,valszeg így nézett volna ki. Nem csopper ez motorkerékpár. SR = Simply Ride . Hihetetlenül ,és valószínű véletlenül találtok bele a japánok ennyire. Ne akarj semmit csak motorozni - na ezt viszont 40km/h -tól rohadtul tudja a cucc - az MT-01ST2 es Vino mellé tökéletesen hozza azt amire kitalálták az SRt ez pedig az egyszerű felhőtlen motorozás.
Hibalista
- Elengedett a heggesztés a jobb hátsó index tartójánál - ennyi
Ide hordtam szervizbe
Kozmax Moto BP 1095 Timót u 4/a
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | VMX1700 | Következő motorja? | XJR1300 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |