A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

DT80 LC2 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

80-as "ÓRIÁS"

Szöveges ítélet

Yamaha DT80LC2

Japán,80ccm-es,kiforrott technika,vizes,tárcsafékes(elöl),dobfékes(hátul),ja és 2T pörgős blokkal! Megspékelve egy különolajozással,fordulatszámmérővel,tökéletes elektronikával,jó futóművel,jó első-hátsó teleszkóppal(bár az első kissé puha), nagy termettel.Igen,a japán mérnökök megalkották a tökéletes kezdő enduro motort,ami akár városi és terep endurozásra is alkalmas!

Blokk:

Yamaha blokk hajtja a motort,ami igazán kiforrott technika!A blokk egyenletesen adja le az erőt,nem kell agyonforgatni,mint a mai 50ccm-es endurokat!Optimálisan már 6000-6500-as fordulatnál már válthatunk is,szóval nem kell szétpörgetni,de ennek ellenére szépen szedi a lábát!Igen igénytelen a blokkja,még ha lóg a bele,akkor is hazavisz!A motor ugye 6 sebességes,ahol az első 3 fokozat igen közel van egymáshoz,majd a 4. és 5. sebességben jobban ki lehet húzatni!A 6 sebesség szerintem nem annyira fontos,csak ha tartósan 70-80km/h között utazik az ember,és nincs szembe
szél,ugyanis akkor kéri,hogy kapcsoljunk vissza 5.-be!Mivel vízhűtéses,ezért melegíteni,járatni KELL,mielőtt adnák neki az áldást!Optimálisan amikor a hőfokmérő jelzője eléri a skála közepét,onnantól lehet neki küldeni.Mivel Yamaha,ezért én csak full szintetikus olajjal használtam,amit meg is hálál!Ha valami tönkre megy a blokkban,akkor ajánlatos nem skótnak lenni,jobb teljesen felújítani,bár az alkatrész nem olcsó hozzá!Bár fel lehet újítani olcsó alkatrészből is,de az addig is bírja...

Váz,futómű,teleszkópok:

A váza megegyezik az 50cccm-es és a 125ccm-es tesókéval,szóval ki is lehet,meg nem is lehet kimagyarázni a rendőrnek,hogy ez pedig nem 125ccm-es,bár rendőre válogatja ugye!A futómű eléggé eltalált konstrukció,elég jó mind utcai,mind könnyebb endurozási célra is,DE az első teleszkópok puhasága miatt,a kemény endurozást nem igazán szereti,bár ha kell elviseli! Kissé nagy tömege miatt,amúgy sem jó hard-endurozásra használni.A városi terepen könnyen mozgatható,dönthető.A kocsisor felett kényelmesen ellehet látni.Kisebb termetű embereknek nem igazán tudom ajánlani,mivel nem fog leérni a lábuk.

Fék:

Az első fék tárcsa fék,ami igazán jól adagolható,kellő erőt fejt ki,hogy megálljunk vele. A hátsó dobfék,ami kissé gyenge egy ekkora motorhoz.Szerintem kellet volna a tárcsa hátulra is! Az első tárcsafék olaját érdemes figyelni,bár nem jellemző,hogy enné!

Elektronika,visszajelzők:

Elektronika terén is igen kiforrott technikáról beszélhetünk,szinte senkit nem hallok,hogy panaszkodna rá,beleértve engem is! A műszerfalon fordulatszámmérő,kilométeróra,napi km számláló,üres jelző,olaj jelző és fényszóró visszajelző van.Se több,se kevesebb,pont elég!A kürt elég hangos ahhoz,hogy figyelmeztetni tudjuk a közlekedő társainkat.Kontakt hibák azért előfordulnak,bár ez inkább a vezetékelés öregsége miatt fordulhat elő! Az újravezetékelés nem egy horribilis összeg,megéri beruházni!


Kényelem,típushibák,tévhitek:

A "kis" DT alacsonyaknak nagy!Ez tény! Az ülése szerintem kényelmes,mások szerint nem. Igazából az ülés elég széles,és hosszú,így akár menet közben az elfáradt sejhajunkat ide-oda rakosgathatjuk.A lábaknak is elég és kényelmes helye van,nincs se nagyon messze,és a nyakunkban sem! A kormány eléggé széles.Két személlyel is megfelelő kényelmet nyújt az utasosnak!A motor legnagyobb típushibája a berúgószerkezet! A közvetítő fogaskereket kell perselyezni ilyen esetben! A DT80-asban SOHA nem volt Power szelep,aki ezt állítja,az nincs tisztában ezzel kapcsolatban! A motor ereje gyárilag 9,5LE! Aki a hirdetésben 15LE-t vagy többet ír,az HAZUDIK! Legjobb esetben is (Gianelli kipuffal) 11LE!

Tuningolás:

Aki tuningolni akarja,az általában Gianelli kipufogórendszert,100ccm-es hengert tesz rá,valamint nagyobb főfúvókákat stb!

Mire figyelj vételkor?

-Ne legyen repedés a vázon
-A berúgószerkezet legyen jó
-Működjön minden visszajelző
-Szépen pörögjön fel,és szépen essen vissza a fordulat
-A blokkszám ill. alvázszám stimmeljen
-Ha a fordulat kezd visszaesni,a motor pedig nagyon beremeg,az valószínű főtengelycsere
-Ne folyjon olaj sehonnan
-A motorja ne csörögjön-zörögjön


Nekem nagyon tetszett a DT,bár nem sokáig volt nálam,mert jött a kategóriaváltás,de soha nem felejtem el,hogy milyen jó gépek,és egyszer még biztos lesz DT-m, mégpedig 80as LC2!
Végszó:Mindenkinek ajánlom,aki egy nagy építésű,megbízható,endurot akar,akár városi,akár kisebb terepre akarja használni!

Hibalista

- Hibás elektronikai vezeték!(Filléres volt!)

Ide hordtam szervizbe

Kiskunfélegyházán,ahol lakom.Profi,megbízható,kellő tudással rendelkező,jó áron dolgozó személyhez.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 26700
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? S51B Következő motorja? TDR125
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.