7 éves összefoglaló - FZ6S
Szöveges ítélet
Álmodozó kisiskolásként vásároltam 2007. évben, 0 kilométerrel, svájci frank segedelmével. Kipörgettem 5 év alatt, de mivel 1 millióval többet költöttem rá mint amennyit ér, soha nem lesz eladó :) Nem ültem csak simsonon és mz-n előtte, nem volt nagymotoros élményem. Nem is kellett sokat várni a zakóra, 1000-res szervíz után nem sokkal egy körforgalom felázott - kavicsos talaja elcsábított. Az volt a koncepcióm ekkor még, hogy gyárira vissza kell állítani, ezért Yamaha szervizben nagyon sok pénzért megcsináltattam. Csak pár érdekesség: a lábtartón lévő gumi taposó 5.000Ft/darab, a kipufogó borítása 82.000.-Ft, egy fazer matrica 7.000.-Ft....Ezután elkezdtem igazán motorozni, évi 10 ezreket raktam bele, volt minden: ausztria, horvát, még Milánóba is eltúráztam, fél évente vettem hátsó gumit. És magam cseréltem az olajat. Külföldön tanultam meg igazán motorozni. Egyre bátrabban használtam, és mikor azt hittem király vagyok, mert ezres gépeket hagytam ott szerpentinen, jött a második, már igazi nagy esés, 120-nál egyszerűen befostam egy kanyarban, hogy nem tudom majd bevenni, és belefékeztem, a szalagkorlát fogott meg. Higgyétek el, nem szabad ruhán és sisakon spórolni...
Az esés után a motor felállítva járt, víz nem folyt el, váltó egyben maradt. Csupa karc volt mind a két oldala /beszorult a szalagkorlát és a beton közé/, tükrök indexek letörve, és a bukógomba kitépte magát a vázból. A motor ekkor került a szakihoz, aki atomjaira szedte, mivel a vázat húzatni kellett. 6 hónapot állt nála, mert apránként volt csak pénzem ezt azt vásárolni. A fejidom és az ülés alatti buborékok festése a mai napig nem történt meg, mostmár ez teszi egyedivé. Ekkor váltottam sportkipufogóra, ami házilag készült, nagyon durva hangú lett, és egy litert emelt a fogyasztáson. A masina 4,7 litert evett Milánóból hazafelé, vegyes használatban 120-130as túra tempóban. Az utóbbi időben sportkipufogóval 7-8 litert is eszeget, egyértelműen csukló függő a fogyasztása. Mára már nem féltem, megtanultam használni, és azt kell hogy mondjam, egy magyar embernek akár a napi munkába járásra, akár a hétvégi külföldi túrázásokra, akár egy kakucsringes csapatásra bőven elég. 100 lóerő nem kevés, a nyomatéka sportmotoros. Nem romlik el, nem lehet szétforgatni. /motoros találkozón láttam R6-ost ugyanezzel a blokkal streetfighter módban, okádta magából a vizet...de ment, és lehűlés után feltöltve simán indult, a gyerek azzal ment haza/ A váltója vajpuha. A motor kezelhetősége meglepően egyszerű, kezdőknek is bátran ajánlom. Az évek során több típust volt szerencsén hosszabb távon is kipróbálni. Az sv650 egy kupac szar ehhez képest, a cbr600-al vagy a 636Ninjával tartja a lépést. Igazi Yamaha minőség, több apró részletre csak a Yamaha gondol. Ilyen a közép sztender, a hátsó kerékjárati ív, a kuplung bovden bebiztosítója. Még így 7 évesen is megnézik a motort, formája nem elavult. Hangja gyárilag kevés, tapasztaltam hogy nem veszik észre, mert nem elég hangos. A visszapillantót nem lehet beállítani :) 182 cm és 100 kiló vagyok, nekem a motor még utassal is bőven elég volt. Vegyétek meg bátran. Én - ismerve hogy buktam rajta egy milliót a svájci frank miatt - megint megvenném még egyszer ha visszatekerné valaki az időt. Sok élményt adott. Perverzül imádom... :) A képek közé raktam újkorit, és mait is.
Hibalista
- - A generátor 4 év használat után romlott el, menet közben egyszerűen elment minden, töltés nem volt. Mint kiderült gyárilag rosszul volt összeszerelve, és lehet hogy hónapok óta nem töltött vissza...ahhoz képest elég jól bírta a gyári aksi :) A Yamaha szervíz által javasolt 160.000.-Ftos generátor csere helyett a "szakit" választottam, aki szétszedte, visszaforrasztotta a levált tekercset, és működik azóta is, összköltség 15.000.-Ft. :)
- - az első villa felső gyűrűjénél lévő beázás típushiba, 8.000.-Ft, Ebay.com
- - kuplungbovden 6 évet bírt, majd úgy megszorult, hogy két kézzel kellett behúzni, ezen segített egy csere, egy tizesért.
- - rendszámtábla tartó konzol csavarjai maguktól kihullotak a rázkódástól
- - más baja nem volt, egy izzó nem égett ki újkora óta.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Dakó, Kecskemét
- szoros időpontok, főleg a terepmotorosokat részesítik előnyben. Első borulásomkor /körforgalomban kb 10 km/h-nál elcsúsztam, letört a lábtartó, és festeni kellett az idomokat, valamint cserélni kellett a kipufogó borítását, mert az is eltört/ ide hoztam a gépet, le is vettek 200.000.-Ftal, ennek ellenére a 3 év garancia alatt végig itt szervizeltettem, egy jó erős 3-as...10-es skálán.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
2. esést követően Maszek, de motorszerelő végzettségű ismerős ismerőse, 50 kilométerrel távolabb. Fenomenális. Mindent megmutatott, interneten böngészte nekem az alkatrészeket, és nem vert át. Sokmindent tanultam nála. Bálint Lászlónak hívják, Kunadacson él. /azóta már szakmát váltott sajnos/
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Nem kell más |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |