2 ütemű dominancia - csak bírd tankolni!!!
Szöveges ítélet
Rossz tulajdonsága csupán annyi volt, hogy k..va sokat zabált. Az egész történet úgy kezdődött a DT-vel, hogy keresztapám foglalkozása erdész. A cég ahol dolgozik vett neki egy kis Simson robogót. Kezdetben jó volt, mert tudott vele menni az erdőben, csak amikor az időjárás zordabbra fordult, és beköszöntöttek az esősebb napok, akkor már egész más lett a dolog. A Simson a maga 10 collos kerekeivel hamar megadta magát a gyakran 25-30cm-es sárbam. Egy darabig bírta(kb.1 hónap), utánna megfőtt a blokkja.
Keresztapám miután ezt közölte a munkáltatójával, kb.1 hónap múlva vették meg neki a kis 50-es DT-t.
Nagyon fasza volt, úgy ment mint az őrült, a 20cm-es sár meg sem kottyant neki. Egyszer-kétszer én is mentem vele, és úgy magával ragadott, hogy úgy döntöttem, én is veszek egy ilyen motort. Eltelt két hét, és már én is a saját DT-mel róttam a kilómétereket. Kezdetben nem fogyasztott sokat(ez addig tartott, amíg meg ne szokod). Az először határozatlan mozdulatokat, fokozatosan fölváltották az egyre határozottab cselekvések. Na, innentől kezdve a kis DT olyan étvággyal bírt, hogy egy 600-as speed gép is vígan kijönne ennyiböl. A teljesítménye nagy(10le), könnyűszerrel vertem vele a 125ccm-es Dél-Koreai endurókat!!! Egyetlen bajom az volt vele, hogy 6500rpm alatt szinte olyan, mintha egy Babettával mennék. Amikor aztán a fordulatszám eléri a 6500rpm-et, ránt egy kibaszott nagyot, és úgy húz, mintha ágyúból lőtték volna ki. Ezt egyébként minden sebességi fokozatban eljátsza. A leglényegesebb amit még nem említettem, hogy blokkját tuning nélkül egyszerűen nem lehet kinyírni!!!(pedig nem kevés mad-max kört csináltam vele aszfaltra). Amíg nálam volt használtam krosszpályán, erdőben, városban. Aki meg tudja tenni, hogy 2 naponta tankoljon, annak a DT egy nagyon megbízható motor lesz. Nos, röviden ennyi, remélem hasznos lesz még valakinek amit itt leírtam.
Hibalista
- Nem tudok semmit fölsorolni, ugyanis nem romlott el rajta semmi! Annyi baja volt, hogy amikor megvettük, másnap csöpögni kezdett a karburátor benzinleeresztő csövéből az üzemanyag. Mint utóbb kiderült, gyári hiba volt, ugyanis valami oknál fogva egy kevés kosz maradt a tank aljában.
Ide hordtam szervizbe
Akkor vittem szerelőhöz, amikor az előbb említett dolog bekövetkezett.
Yamaha Karsai Nyíregyháza, Bocskai u.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |