16 éves tartósteszt
Szöveges ítélet
Amikor 2002-ben megjelent egy a kollégám hívta fel rá a figyelmem. Megláttam és beleszerettem. Persze le akartak beszélni róla, mert:
- karburátoros („nem indul majd rendesen”)
- a blokk régi konstrukció („ha száz lovas lenne megvenném")
- léghűtéses („minden sarkon szelephézagot fogsz állítani”)
Mivel szerelem volt nem igazán hatottak meg a negatív hozzászólások, két év nyálcsorgatás után, 2004. őszén toltam ki a szalonból, indítottam be először. Azóta gyűrjük egymást kora tavasztól késő őszig szinte minden nap. A mai napig imádom a hangját, nyomatékát, motorfékét, nyugodtságát és a formáját.
Az elmúlt 16 év túrái és a mindennapos munkába járás alatt több mint 165000 km-t tettünk meg közösen úgy, hogy egyszer sem hagyott cserben. Millió emlékünk van együtt, gázoltam vele felhőszakadás okozta 40 cm-es vízben, mentem jégesőben és töltés nélkül is hazahozott a túra utolsó napján. Rettenetesen kezes motor, nem túl széles, így városban sem egy rossz választás. A karburátornak köszönhetően alapjáraton (rángatás nélkül) el lehet vele surranni az autók között. Kanyarokat is nagyon szereti akár nagyobb tempóban is. A szélvédelem az olyan amilyen egy naked bike-on, én a 177 cm-es magasságommal 140-150 utazót tudok tartani autópályán, de hozzá tartozik a történethez, hogy azért motorozom, hogy érezzem a szelet. A 20 literes tankjával késő ősszel amikor már „finomabban” megy az ember 400 km is elérhető, az átlagfogyasztás 5,2 körül alakul (min: 4,2, max: 6,5 liter).
Hibalista
- Tekercs (generátor) eddig kétszer, kb. 80000 kilométerenként
- Szabadonfutó (125000 km)
- Gyújáskapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Motor Hungária (a garancia miatt) 2004-2006
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Kozmaxmoto szereli 14 éve, máshova nem is vinném.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 165000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | R1200GS LC |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |