110kilónyi supermotonak tűnő, benzint zajjá átalakító izé
Szöveges ítélet
Eleinte úgy volt, megvárom az A2-t, de aztán megláttam az utcán egy fain kis supermotot, aminek ott virított az oldalán egy " 50 "-es felirat.
Hazaértem, gyorsan rákerestem, megtaláltam a DT-t, megnéztem az autósiskolák árait, másnap már be voltam iratkozva tanfolyamra. Akkor nem sejtettem hogy a leendő DT-m fogja velem megszerettetni a Supermotozást, és egy kis márkahűséget is ültet belém.Rutinvizsga után faterom kinézett egy DT-t Mórahalmon, 2 nap múlva mentünk érte. Odaértünk, mutatják a motort, az első ami feltűnt, fél centis karcok a jobb idomon. Pályán csúsztak vele. Ezt leszámítva szép állapotban volt, látszott rajta hogy nem 3 motorból rakták össze, még a teleszkóp meg az akksi között lévő gumiköpeny is megvolt, hogy ne menjen az ülés alá sár. Megegyeztünk(300.000), elhoztuk, otthon még derültek ki turpisságok, pl. a tankszintjelző nem jó, a hűtőn van egy kis horpadás. 9 éves pirelliknek semmi tapadása(gyári gumi volt rajta).
De mikor előrerültek a városban a többi 50-es supermotok, apriliák, derbik, a kis gyári DT otthagyott majdnem mindenkit, úgy hogy átlag 20kg-al voltam nehezebb mint a többiek. Úgy vette a fordulatot, mintha muszáj volna, és nem üveghangja volt, mélyen percegős 2T hangja, sokan 125-ösnek hallották. Mivel tökéletes motor nem létezik, a DT-n is valaminek csapnivalónak kell lennie, ez a rugózás. Az első még úgy ahogy elmegy, de a hátsó katasztrófa. Puha, túlcsillapított, hamar lekoppan(ez lehetséges hogy az előző tulaj műve, és nem az összes ilyen).
A műszerfal meglepett, a millást karcoló motorokat megszégyenítő tudása van, mindent kiír, mindent IS!
Megbízható kis dög, egyszer sem hagyott cserben. Azaz mégis, ugyanis a szintjelzőnek köszönhetően nem mindig láttam hogy fogytán a benzin, volt hogy 5km-ről toltam haza, természetesen tankolás után rögtön indult.
Egyik nyáron kitaláltuk hogy menjünk el messzebbre. Rossz ötlet volt. A DT alulpárnázott, keskeny ülése olyan szenvedéseket okozott 25km után, ami mögött a középkori kínzási módszerek csiklandozásnak tűntek. Sehogy sem ültem jól. Lássuk be, ezt a motort nem hoszú távra tervezték.
Kuplungja lopásgátlós, a tulajon kívül senki sem tud vele elindulni, olyan érzékeny, ami nagyon jó lámpától való kilövéshez, de óvatos elinduláshoz nem.
Összességében fain kis moci ez, hiszen "ez mégis csak egy DT", felszereltségben messze felülmúlja társait, ha a leírt néhány sz@rsággal megbarátkozol, remek társad lesz!
Hibalista
- Hátsó kerékcsapágy - magasnyomású beküldte a homokot -15.000Ft
- Indexizzó -58Ft
- Tompított kiégett, átkötöttem fényszóróra :D
- 16.000km-nél a tűgörgők úgy gondolták hogy ők most elkopnak(főtengely, hajtőkar, csapágyak stb cserélve) -50.000 Ft
- Váltószimering -260Ft
Ide hordtam szervizbe
RodeoRide34 kecskemét
Gyorsak, de kicsit hanyagok, itt cserélték a kerékcsapágyat
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Czencz Motors kecskemét
Komoly baj ezek után hálistennek nem volt, kisebb vackok, fékbetét, első fogaskerék, hozzájuk "hordom" a DT utódját is
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Cooper 50 | Következő motorja? | XT 125 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |