Vespa Hercegnő
Szöveges ítélet
A Vespát használtan vettem kb. 3 évvel ezelőtt, mert beleszerettem az első próbaút során. Nem nagyon volt addig motoros tapasztalatom, csupán egy 50 ccm-es Aprilia robogót próbáltam előtte, ami nagyon gyenge eresztés volt, így azt viszonyítási alapul véve, a Vespa ment mint az álom. Ha minden igaz Olaszországból hozták be egy konténerben, valamint én legalább a harmadik magyar tulajdonosa vagyok. Rémesen le volt harcolva, mindkét oldala behorpadva és karcos az egész motor. Általában szerencsém van az ilyen sokadkézből beszerzett dolgokkal, mert műszakilag ez is abszolút rendben volt - így néhány év távlatából is.
Egy fél évig használtam romos állapotban, ám egy idő után elkezdtem szakembert keresni a restaurálására. Kaptam pár ajánlatot 200eFt körül, ami ugyan elvette a kedvem az egésztől, míg végül horogra akadt egy mester a Balaton környékén, aki 80eFt-ért teljesen rendbehozta a robogót. Azóta a csodájára járnak.
A fenntartási költségei nagyon alacsonyak. Az éves biztosítás nekem (vidéki lakcímmel) 4000Ft körül van, a fogyasztása, ha sportosan járok vele 3,5l városban, ha úgy megyek, mint egy autó, akkor 2,5-3l. Az olajcserére állítólag nagyon oda kell figyelni, de másra tulajodnképpen nem. Mikor hozzám került vettem rá addig számomra ismeretlen Heidenau márkájú abroncsokat, azóta bírják.
A teljesítménye elég jó, a lámpáknál símán lehagyja az autókat és az 50ccm-es robogókat. Olyan 70km/h-ig kitünően megy, onnan viszont lassan gyorsul tovább kb. 90km/h-ig. Budapesten jellemző, hogy minden autós le akar előzni, teljesen indokolatlanul, mert nem szotyizok 50km/h-val sehol. Ezért még az életüket is hajlandóak kockáztatni, úgyhogy ilyenkor érdemes lelassítani inkább, nehogy rámhuzza ilyedtében valamitől a kormányt. A hangja gyönyörű, talán az tetszett meg a legjobban benne, nem hangos és tolakodó, hanem csendes és ha lehet ilyet mondani: finom. A városban jobb közlekedési eszköz a robogónál biztosan nincs (legtöbbet biciklivel járok, gyakran autóval és néha Bkv-val), és ha az ember szeretne stílusos lenni, akkor egy Vespa jelenti az egyetlen megoldást. Az autók között könnyedén elfér, nagyon fordulékony. A rossz idő viszont gondot okoz, illetve, hogy a "nem műszaki végzettségű drogosok, autók helyett ezeket lopják" (Winkler R.).
Amióta rendbehozattam, azt tervezem, hogy majd a fiamnak adom (22 éves egyetemista vagyok amúgy), de megválni tőle ebben az életben biztos nem fogok.
Hibalista
- Önindító, hátsó lámpa, fényszóró kapcsolója.
Ide hordtam szervizbe
Rébék Gábor, BalatonlelleAbszolút minden renden vele.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
powerbike, Bp.Elég flegma a szerelő (valószinüleg valamilyen kisebbségi komplexusa van, különösen irritáló, ezért az alacsony pont) de kétségtelenül érti a dolgát.555robogó, Bp.Velem azt hiszem elég korrektek voltak, de az egyik barátomat keményen átverték.
Értékelése: 4
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
