A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Vespa

PX 200 E 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vespa, szerelem rózsaszín köd nélkül,

Szöveges ítélet

Lassan 12 éve járok Vespával, lehet feszegetni a kérdést, hogy vajon nem tudtam tovább lépni, vagy csak benne ragadtam és ezért gyártok ideológiákat hozzá, hogy miért jó... Sosem tudtam azonosulni azzal az átlag, klasszikusnak mondható rajongói "járműbuzi" életszemlélettel, amit többnyire más klubtagok és szimpatizánsok szeméből szinte már a realitást és mindennemű észérvet a feje tetejére állítva árad. Csak a példa kedvéért, amikor Trabantosok beszélnek legjobb autóról, erős kasztniról, gyorsulásról és egyébről, de nem szerencsétlen Trabantot akarom én leszólni, mert ez jelen van a milliókat az autóba locsoló tuning elit BMWsektől kezdve a Simsonosokig mindenhol. Szóval csalódást kell okozzak, mert a következő sorok, nem fogják tartalmazni azt, hogy a Vespa azért jó mert 2 ütemű (sosem értettem önmagában ez a tény miért jó például) vagy mert nagyon jól gyorsul, főleg ha lefelé zuhan, de lássuk be ezt kevesen merik kipróbálni, és az úgynevezett "rendszeres használatba" sem beépíthető tulajdonság lenne. A Vespa... vespa. Egy szerethető robogó, ami a bájos megjelenéséhez képest valóban használhatóbb és egyszerűbben kezelhető mint a korabeli (veterán Vespáról szól a sztori) társaik ezenfelül valami olyan leírhatatlan dolgot sugároz magából amit nem igazán lehet megfogalmazni, inkább csak azt mondanám, hogy azt a valamit, ami valószínűleg minden olasz járművekért, tárgyakért rajongó embert megfog. Elkövettem azt a hibát, hogy az elején "német" fejjel próbáltam közeledni hozzá, mindent megcsináltam rajta, kicseréltem, minimalizáltam a zörejeket, olyan energia és pénz befektetést kapott, amitől egy hasonló korú BMW valószínűleg soha többé nem romlott volna már el. Az évek alatt rá kellett jönnöm, hogy ez a precízkedés nem igazán a Vespa stílusa, fittyet hány ő a mérésekre és beállításokra, diagrammokra, számításokra. Napfény kell neki meg élet. Ha a járművek beszélni tudnának, és néha összefutnának találkozni, kb úgy képzelném, hogy a BMW-k a teleszkóp beállításokról magyaráznak, miközben a Suzukik a chiptuningról, Apriliák,Yamahák a hengerszettekről diskurálnak, a Vespák meg: Lemegyünk a tengerre? naná! verseny a partig!
Ami az írás alanyát illeti annyit precízkedtem, "legyen minden rendben a motorral" alapon, míg a vásárlás évében sikerült az utángyártott főtengelyszimeringet "beakasztani" a főtengely és a forgattyúsház közé, blokk elrepedt. Nem részletezem, az a nyár a szerelés, különböző űr hegesztéstechnológiák kipróbálásáról és tömegével pusztuló idegsejtekről szólt. Eddig is utalgattak arra a motorjaim, hogy ne aggódjak meg szereljek annyit rajtuk mindig, de ez egy nagyon drasztikus üzenet volt. Összeraktam magam fejben, télen felújítottam az egész blokkot újra, kapott új gyári hengerszettet mindent amit csak el lehet képzelni. 2009-et írunk. Az első pár hónapban nem túl nyugodtan közlekedtem vele, de aztán konstatáltam, hogy megbízható és működik. Azóta 6 év telt el és 39000 km-t tettem bele. zajok,cicergések, kattogások jönnek - nem foglalkozom velük - majd minek után sikertelen volt a provokáció, mennek. A motor tökéletesen működik, gyertya, hátsófékbetét, kuplungbovden cserén kívül nem nyúltam hozzá, le se mosom, nem érdekel, ez csak egy motor. Persze imádom és figyelek rá, de erről neki nem szabad tudnia. Ez a kulcs, és ez nem csak a régi Vespáimnál működik hanem a szintén olasz 25 éves Fiatomnál is. Nem gondolom, hogy a világ legjobb motorjai,autói, nem hiába, hogy az autós,motoros kártyák gyártói sem vették meg egyik model jogdíjait sem. Én imádom őket és örömöt generál, ha ráülhetek, ránézhetek, megfoghatom. És ami még inkább fontos, hogy ez nem az újonnan szerzett tárgy euforikus de annál hamarabb múló szintetikus öröme, hanem az őszinte boldogság amit a jármű, de méginkább az általa generált élmények, barátok, történetek jelentenek. Szóval sajnálom, ha nem tudtam hozzájárulni a bizonytalanságod eloszlatásához, ha azt remélted, majd én megmondom a tutit. Annyit tudok hozzáfűzni, hogy azt vedd amit akarsz, ne azt ami mások szerint jó.

Hibalista

- Nos éppenséggel volt ez-az a leírásban részletezem :)

Ide hordtam szervizbe

magamhoz :)

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1990
Kényelem (5) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 25000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 48000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Vespa TS 125 Következő motorja? T5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Vespa

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.