A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Vespa » Et4 150 1999 (150)

Et4 150 1999 (150) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

TORCIDA /a Hajduk szélsőjobbos elit szurkolói egysége/

Szöveges ítélet

Először is szükséges kijelenteni, hogy a Vespa maga egy ikon, a robogók és a robogózás ikonja. Ha valaki egy motorkerékpárt keres semmi esetre se válasszon Vespát, mivel ezeket a gépeket sosem a kirobbanó erők vagy a félelmetes terepképességek jellemezték. A Vespák viszont mindig is az igazi "robogózás" életérzés totális megtestesítői voltak. Arra a célra és életstílusra, melyre a robogókat létrehozták, semmi sem alkalmassabb vagy jobb.
Az ítélet címe egyebbek között arra utal, hogy ezért a gépért /bár talán az öszes Vespáért/ fanatikusan lehet rajongani.

A 150-s egy érdekes momentum miatt jött létre egyébként, mégpedig azért, mert több országban (pl. Olaszország, Horvátország) csak a 150 cm³ feletti gépekkel lehet az autópályákat igénybe venni, így eredetileg ezekben az országokban forgalmazzák ezzel motorkategóriával a robogók több típusát.

Az üléspozíció, a szélvédelem és az önhordó fém karosszéria egy nagyon felhasználó barát gép alapját adják. A vezető gyakorlatilag a gép tömegközéppontjában ül. A kanyarstabilitás még komoly nagymotorokhoz mérten is példás, a más robogóknál tapasztalható vázmerevségi gondok itt egyáltalán nem jelentkeznek. Egy baleset során a fém karosszéria a védelemből is jelesre vizsgázott. A gyorsulása a kis öntömeg és a kb. 75 kg-s súlyom miatt 0-tól 60-g igen csibészes, 60 -tól 80-ig úrias, 80-tól a végsebességig, nagyméretű plexivel ez kb. 105 km/h pedig már nagypapás. Apropó, a nagy plexi erős szélben kemény kezeket kíván. Két személy szállítása csak egy filigrán hölgy (50-55 kg.) vagy egy gyermek esetében jöhet szóba, mivel a plussz tömeg a menetteljesítményt jelentősen befolyásolja. Egyébként még utassal is nagyon stabil a gép.
A hátsó gumi 10ekm-t, az első 20ekm-t bír, függetlenül a márkától!
Mint az összes variátoros kuplungos automatánál roppant sokat számít hogy járatod be a váltórendszert. A bejáratás akár 10-15 km-s végsebességi és 1-2 mp-s 0-60-ig tartó sprint különbséget jelenthet.
Kiemelendőek még az értékes, apró kényelmi megoldások, mint a hegesztett, lezáró fémláncszem, a kivehető sisaktartó vagy a zárható kesztyűtartó. A léghűtés velejárója, hogy leginkább a 15-25 fok közötti hőmérséklet tartományt szereti, 30 fok felett érezhetően kevésbé megy. A kisméretű kerekek miatt nagyon fordulékony, dugóban nem csak a sorok között, hanem az azonos sorban álló kocsik között is könnyen áttolható. A tükreivel teljesen belátható a háttér, holttérről nem beszélhetünk. Huzamosabban ( egy balatoni út még simán bevállalható ) 80-85 km/h között lehet vele „zúzni”. Az enyém egy utolsó éves gép, a típus kiadása óta több olyan módosítás történt, melyek javítottak a gépen és több olyan, melyek ha nem is nagymértékben, de kicsit rontottak a használati kényelmen. Az előbbiek között mindenképp megemlítendő az osztott első fényszóró, amely remek munkát végez, szemben az első évjáratok átváltós fényszórójával. Érthetetlen számomra, hogy ugyanakkor miért tűnt el a közép sztenderd kipufogó oldali nyúlványa (állítólag EU-s szabvány miatt, de így jóval kevésbé stabilabb a kitámasztás és elcsúszás esetén is jóval kevésbé védi a gépet) és miért kellett elhagyni az üveg olajszintkémlelőt. Az egyoldali első –hátsó felfüggesztés meglepően jól csillapít, a hátsót több súly, illetve sportosabb vezetési stílus esetén érdemes az alapnál 1-2 fordulattal keményebbre venni.

A 150-s ET városban és olyan túrázóknak akik nem szeretik ha a táj elrohan melletük, tökéletes, Az igazi Dolce Vita.


A megrendült tulajdonos a gyászolókkal tudatja, hogy az írásban szereplő kedves vasparipa egy autós figyelmetlenségének / a jelzőlámpa piros jelzésének a semmibe vétele / miatt 2007. február 21-én, elhalálozott.
Temetéséről a károkozó biztosítójával folytatandó egyeztetetések alapján intézkedünk.
Drága emléke örökké a szívünkben él!





Hibalista

- semmi olyan, amelyek a menetfutás miatt nem voltak időszerűek. / pl. izzó kiégés, stb./

Ide hordtam szervizbe

Moto Italia Kft.
1097. Budapest, Gyáli út 31/b.
Mindig készségesek és barátságosak voltak, eddig minden probléma megoldva.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 23500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Vespa

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.