TORCIDA /a Hajduk szélsőjobbos elit szurkolói egysége/
Szöveges ítélet
Először is szükséges kijelenteni, hogy a Vespa maga egy ikon, a robogók és a robogózás ikonja. Ha valaki egy motorkerékpárt keres semmi esetre se válasszon Vespát, mivel ezeket a gépeket sosem a kirobbanó erők vagy a félelmetes terepképességek jellemezték. A Vespák viszont mindig is az igazi "robogózás" életérzés totális megtestesítői voltak. Arra a célra és életstílusra, melyre a robogókat létrehozták, semmi sem alkalmassabb vagy jobb.
Az ítélet címe egyebbek között arra utal, hogy ezért a gépért /bár talán az öszes Vespáért/ fanatikusan lehet rajongani.
A 150-s egy érdekes momentum miatt jött létre egyébként, mégpedig azért, mert több országban (pl. Olaszország, Horvátország) csak a 150 cm³ feletti gépekkel lehet az autópályákat igénybe venni, így eredetileg ezekben az országokban forgalmazzák ezzel motorkategóriával a robogók több típusát.
Az üléspozíció, a szélvédelem és az önhordó fém karosszéria egy nagyon felhasználó barát gép alapját adják. A vezető gyakorlatilag a gép tömegközéppontjában ül. A kanyarstabilitás még komoly nagymotorokhoz mérten is példás, a más robogóknál tapasztalható vázmerevségi gondok itt egyáltalán nem jelentkeznek. Egy baleset során a fém karosszéria a védelemből is jelesre vizsgázott. A gyorsulása a kis öntömeg és a kb. 75 kg-s súlyom miatt 0-tól 60-g igen csibészes, 60 -tól 80-ig úrias, 80-tól a végsebességig, nagyméretű plexivel ez kb. 105 km/h pedig már nagypapás. Apropó, a nagy plexi erős szélben kemény kezeket kíván. Két személy szállítása csak egy filigrán hölgy (50-55 kg.) vagy egy gyermek esetében jöhet szóba, mivel a plussz tömeg a menetteljesítményt jelentősen befolyásolja. Egyébként még utassal is nagyon stabil a gép.
A hátsó gumi 10ekm-t, az első 20ekm-t bír, függetlenül a márkától!
Mint az összes variátoros kuplungos automatánál roppant sokat számít hogy járatod be a váltórendszert. A bejáratás akár 10-15 km-s végsebességi és 1-2 mp-s 0-60-ig tartó sprint különbséget jelenthet.
Kiemelendőek még az értékes, apró kényelmi megoldások, mint a hegesztett, lezáró fémláncszem, a kivehető sisaktartó vagy a zárható kesztyűtartó. A léghűtés velejárója, hogy leginkább a 15-25 fok közötti hőmérséklet tartományt szereti, 30 fok felett érezhetően kevésbé megy. A kisméretű kerekek miatt nagyon fordulékony, dugóban nem csak a sorok között, hanem az azonos sorban álló kocsik között is könnyen áttolható. A tükreivel teljesen belátható a háttér, holttérről nem beszélhetünk. Huzamosabban ( egy balatoni út még simán bevállalható ) 80-85 km/h között lehet vele „zúzni”. Az enyém egy utolsó éves gép, a típus kiadása óta több olyan módosítás történt, melyek javítottak a gépen és több olyan, melyek ha nem is nagymértékben, de kicsit rontottak a használati kényelmen. Az előbbiek között mindenképp megemlítendő az osztott első fényszóró, amely remek munkát végez, szemben az első évjáratok átváltós fényszórójával. Érthetetlen számomra, hogy ugyanakkor miért tűnt el a közép sztenderd kipufogó oldali nyúlványa (állítólag EU-s szabvány miatt, de így jóval kevésbé stabilabb a kitámasztás és elcsúszás esetén is jóval kevésbé védi a gépet) és miért kellett elhagyni az üveg olajszintkémlelőt. Az egyoldali első –hátsó felfüggesztés meglepően jól csillapít, a hátsót több súly, illetve sportosabb vezetési stílus esetén érdemes az alapnál 1-2 fordulattal keményebbre venni.
A 150-s ET városban és olyan túrázóknak akik nem szeretik ha a táj elrohan melletük, tökéletes, Az igazi Dolce Vita.
A megrendült tulajdonos a gyászolókkal tudatja, hogy az írásban szereplő kedves vasparipa egy autós figyelmetlenségének / a jelzőlámpa piros jelzésének a semmibe vétele / miatt 2007. február 21-én, elhalálozott.
Temetéséről a károkozó biztosítójával folytatandó egyeztetetések alapján intézkedünk.
Drága emléke örökké a szívünkben él!
Hibalista
- semmi olyan, amelyek a menetfutás miatt nem voltak időszerűek. / pl. izzó kiégés, stb./
Ide hordtam szervizbe
Moto Italia Kft.
1097. Budapest, Gyáli út 31/b.
Mindig készségesek és barátságosak voltak, eddig minden probléma megoldva.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
