Megbízható, korrekt gép (Marco)
Szöveges ítélet
A motort a másik Vespám (Fenevad, Pippo) felújítása miatt vettem, addig sem szerettem volna lemondani a Vespázásról. Azóta már édesapámnál teljesít szolgálatot, de imádom a mai napig, ha hazamegyek, szinte mindig megsétáltatom.
Hosszú távon szépen futott 90-100-at Visegrádon át is. Meg is lepődtem, mert a másik motorom erősebb, tuningolt, ebből nem néztem ki.
Ugyan a gyorsulásán látszik az erőkülönbség, de élvezetesen lehetett vele utazni, elég nyomatéka volt.
Nálam semmi nem romlott el rajta, az indexreléje típusidegen volt, amit én kicseréltem, az akkumulátora is kuka volt, azzal nem törődtem, mert van rajta berúgókar is.
Vétel után a lábán vittem haza, ott lehettem volna elővigyázatosabb is, ugyanis a főtengelyszimmering öreg volt és meg volt keményedve. Akkor nem pörgött, de hazaérve már fel-felpörgött, érezhetően falsot szívott. Otthon kicseréltem, de a hangján hallatszik, hogy a gyújtás oldali csapágy mintha nem kapott volna elegendő kenést. Nem rezonál, nincs csúnya hangja, más meg sem szokta mondani, de ismerem eléggé, és előtte is hallottam a járását, és kihallom.
Jó akkumulátorral a duda visít, rossz akkumulátorral viszont nem kap elég ménkűt, olyan a hangja, mint a régi virslikerekes autókon, de nekem még tetszik is :)
Szerintem nagyon eltalált ügyes szerkezet. Nem kell tőle túl sokat várni, csak amit tud. Sokan túlértékelik, én imádom, de azért nem szabad többet állítani, mint amit tud. Az árát nagyon magasan tartják egyesek a rossz példányoknak is, illetve egy 90-es PK-t is veteránnak állítanak be egyesek, de erről a motor maga nem tehet. Ha valakinek van plusz pénze a stílust megfizetni, akkor csak ajánlani tudom, mert megbízható, egyszerű, de az árkülönbözet nem a többi robogóhoz képest való technikai színvonal miatt van, a dizájn teszi.
Egyébként a teljesítménye és önindítója miatt én ajánlom bárkinek, barátnőm is gond nélkül használta nő létére. Pedig be is kellett rúgnia, de ment neki. Önindítóval valóban semmi nehézsége nincs.
A fogyasztása valóban 3 liter volt. Többet is ehetett volna, de én városban használtam. Ott nyugodt tempóban, csak néha húzatva, ha meg kellett állni, akkor máris kuplungoltam.
Hibalista
- Indexrelé - Akkumulátor - Főtengelyszimmering
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem végig
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | PX 125E '82 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
