A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Vespa » Et4 125 (125 cm3)

Et4 125 (125 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Imádnivaló olasz csoda !

Szöveges ítélet

Régi álmom volt egy ilyen igazi olasz csoda. Előtte volt egy pk50-es vespám, amit szintén szerettem, de az ehhez képest nem is nevezhető motornak.
Egy Olaszországból behozott példányt sikerült vásárolnom magyar tulajtól. Az órában 20 ezer km-volt, ami kis túlzással akár hihető is volt számomra, annyira megkímélt állapotú volt, eltekintve pár karctól. Ez még nem a leader blokkos változat, de szerintem nagyon jó motorja van. Gázadásra szinte egyből 50-60-ra gyorsít, és ráadásul nem is pörög olyan őrülten, mint az 50-es robogókban. Szépen jár a 4 ütemű motor, halk, és nem füstöl. Fogyasztása olyan 3-3,2 liter körül van, dinamikus városi közlekedés mellett. Ennél a vespa futóműnél biztosan vannak jobbak, más típusokon. A kis úthibákat teljesen elnyeli, de a nagyobb kátyúkat durván megérzi az ember. A pici kerekek nem javítanak ezen, ráadásul vizes úton (csatornafedők, falevelek, útburkolati jelek) könnyen megcsúszást eredményeznek. Ezzel párhuzamosan, a fékek hatékonysága sem túl jó, el sem tudom képzelni, hogy 80-90 km/h-nál hogyan állítanák meg a motort. A végsebessége efölött van valahol, de sosem próbáltam ki és nem is ajánlom senkinek. Ez a motor nem arra való. Minden szerelést, karbantartást én csinálok rajta és összehasonlítva egy hasonló korú japán robogóval (pl. Yamaha Neos), az összeszerelés minősége, esztétikája mérföldekkel jobb. Noha az alkatrészek 1,5-2 ször drágábbak hozzá, és beszerezni is nehezebb őket. Szerencsére nincs rá sokszor szükség, én eddig 10000 KM-t raktam bele Budapesten, és sosem hagyott cserben, remélem később sem fog.
Az ülés alatti tároló elég nagy (és kivehető) és kesztyűtartó is van. Az enyémen egy króm csomagtartó van, ami amellett hogy szép, elég nagy teher szállítását is elviseli.
A műszerfal is nagyon esztétikus, bár én úgy vettem, hogy az óra rossz volt benne, és hiába cseréltem az elemet benne, akkor sem működött. Újat beszerezni nagyon nehéz és drága. A tükrökkel is nagyon meg vagyok elégedve, szélesek, de a magasságuk pont olyan, hogy álló kocsik között könnyen el lehet menni, a legtöbb autó tükre fölött van.
Ha megszokjuk a gyengébbnek mondható fékeket és a pici kerekekből adódó hátrányokat, akkor a vezetése igazi élvezet. A kasztni fémből van, műanyag helyett, és a műanyag elemek sem az olcsóság érzetét keltik.
Az ülés kényelmes, de az ülő pozícióból adódóan hosszú távon rossz rajta ücsörögni, főleg ha elfelejti kihúzni magát az ember.
A konstrukció a korához képest már elég modern, de mégis klasszikusan szép. Ha odafigyelünk rá, megkapja a megfelelő karbantartást, szerintem elnyűhetetlen. Szomorú vagyok, mikor össze vissza törött és karcolt, leharcolt példányokat látok ebből a típusból az utcán, mert érdemes a gondoskodásra. Ha egyszer nagyobb motorra váltok, nagyon nehéz szívvel fogok megválni tőle.

Hibalista

- a levegőszűrőházat és a karburátort összekötő gumicső eltörött (5000 Ft) - óra a műszerfalon (szinte beszerezhetetelen és drága) -

Ide hordtam szervizbe

Kizárólag saját magam. Sajnos nem ismerek olyan szerelőt, akire rá merném bízni.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? pk50 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Vespa

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.