A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Vespa » Granturismo 200l 2003 (200)

Granturismo 200l 2003 (200) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Granturismo

Szöveges ítélet

Na akkor kezdjük. Az ET4-150 TORCIDA ítélet szerzője nem jószántából ült át erre a gépre, 2004-s évjárat, 7500 km-t futott, szervízkönyves gép. Pár elfogadható karcolás volt rajta, viszont ami miatt e mellett döntöttem az egyrészt az volt, hogy az újonnan kapható GTS nálunk csak fekete vagy piros színben kapható, illetve volt néhány olyan változtatás a külsőn, mely a szépségnek nem tett jót, persze a szépség mindig szubjektív. Ezek pl. a hátsó lámpa, az utas kapaszkodója, a GTS mellidomába épített jelzőfény.
Az ET4-150-ről átülve rögtön kiütközik a méretbeli különbség, melyhez párosul a jó 30 kilós „súlyfelesleg” is. Hát szokni kell az ET után, hogy a nagyobb tengelytáv miatt a kanyarokba nem lehet úgy „bevágni”. A fogyasztás is több kb. egy literrel.
Ami jobb mint az ET-n az az utas kényelmesebb helye, ez már alkalmas hosszabb távon is két személy szállítására, melyet támogat a motor ereje is. A kihajtható lábtartó design elemnek sem utolsó. Az összeszerelési minőség, a felhasznált anyagok ennél a gépnél is méltó a nagymúltú gyártóhoz.
A menetteljesítmény annak ellenére, hogy a váltó nem az én stílusomra volt bejáratva, egész jó, az elején egy kisebb lyuk, azután belehúz, a vége egyedül, nagy plexivel olyan 120-130 km/h. Utazni hosszú távon 110-el lehet vele. Ha az ET-hez hasonlítom az első száz méteren kb. húsz méter hátrány, majd kb. 60 km/h-ig együtt, onnantól a GT simán elmegy. Hiába ez „már” 20 lóerő, vízhűtéssel. A gyorsítás érzés a nagyobb önsúly miatt nem olyan intenzív, a fékezésnél viszont a nagyobb súlyt ellenpontozza a hátul is tárcsa fék. A 2 collal nagyobb kerekek az úthibákon jól szolgálnak.
Na akkor nézzük az első ~15 ezer km tapasztalatait:
Amikor átvettem a gépet egy eltúlzott kormánysúlyvég volt rajta, mely szintén gyári, a nagy hátsó dobozhoz adja a Vespa, azonban ez néha beszitáltatta a kormányt, az eredeti gyári, doboznélküli tökéletesen elegendő, még két személlyel is. A gyári markolat szerintem elég rossz volt, bár több modellen is alkalmazza a Piaggio, de szerintem akkor is megcsúszásra hajlamos, főleg nedvesen és fárasztó is volt folyamatosan húzni, csere jött egy Harris-re. Az átvételkori gumik már a múlté, a hátsón közben már jó 10 ezret szolgált egy megfelelő méretű Michelin Pilot City is, de az elkopott, szerintem az is jobb volt mint az eredetileg szerelt Pirellik, bár nem győzött meg igazán. Most elöl-hátul Pirelli SL 36-s van és sokkal jobban érezhető vele a döntési határ és a féktáv is. Az eltelt idő alatt elkezdtünk összecsiszolódni, most már nyugodtan merem egy-egy ismert kanyarba keményebben betenni. A fogyasztást 3,5 és 4 közöttnél csak masszív 70-s, megállás nélküli tempóban lehet lejjebb küzdeni, de akkor is csak pár decivel. A vízhűtés velejárója az, hogy a hőmérséklet változásra nem annyira érzékeny, mint a régebbi léghűtéses acéldarazsak. Középhosszú túrákra nagyon kényelmes és olyan 90-100 körül még van benne annyi tartalék, hogy egy ádáz teherautó megelőzése ne okozzon nehézséget, ebben mindenképpen jobb mint az ET4-150 volt. Az átvétel óta volt egy pici crash is, a síneken mentem, amikor váratlanul egy autós is úgy döntött, hogy ő is ott akar és kitolta a járművét, szerencsére nem történt komolyabb baj, de így is jó pár ezres bánta, hogy túl naív /persze tudom szabálytalan/ voltam. Ráadásul ebben az a szívás, hogyha átgondoljátok, hogy a síneken mindenképpen tilos menni, függetlenül attól, hogy a csibészbecsület szerint ki is volt a hibás. Na az eset óta eszembe se jut villamost játszani. Használtam télen is, persze hó meg jég kivétel és jól szolgált, szélvédelem szuper. A motor indítása hidegben sem problémás, az automata szivató tökéletesen teszi dolgát. Apropó tél közepén volt egy aksi csere, de az eredeti becsületére legyen mondva szépen bírta, a nem kikapcsolható tompított dacára 3,5 év nem rossz. A középsztender rossz időben /eső, hó/ állandó karbantartást /tisztítás, kenés/ igényel, mert különben nem csapódik vissza. A tükrök megszokhatók, és jól bírják a kisebb koccintásokat, de változatlanul használati értékben sokkal jobbnak tartom az ET-k ovál, torzításmentes tükreit. A hátsó gyári futóműbeállításnál én mindenképpen javasolok legalább egy fordulattal keményebbet, az eredeti nagyon andalgós. 20ezer körül a hátsó fékbetét is lecserélődött, az új, annak ellenére, hogy gyári, lassú fékezésnél hajlamos csikorogni, de ez ha jól tudom általános a mai fékbetét összetevők miatt. Egyébként Vespával a helyes fékezés, hogy alapból mindig a hátsóval kell kezdeni, ha nagyot kell, akkor az elsőt is hozzászorítani egy leheletnyi késéssel, ezzel a kicsúszás elkerülhető. Ha az elsőt rántja be hirtelen az ember hajlamos kidobni a fenekét, mint a motorok általában. Különben ha robogón megy az ember és így a kuplungot nem kell használni, akkor a bal kéznek mindig érdemes a hátsóféken nyugodnia, nem véletlenül mennek így a Piaggio reklámfikmekben sem.
A gyári doboz jól pakolható, akinek ez sem elég vegyen inkább egy kombi autót, vagy Tucano Urbano oldaltáska szettet /a kisebbiket/, amit én vettem a hosszabb túrákra, így két hétre elgendő hacuka simán vihető. Az utas helye nagyon kényelmes /persze ez nem az én véleményem/, a gyári dobozzal hátpárna is jár, kihajtható lábtámasz és kapaszkodó az ülés alatt.

Városba, mindennapos használatra az ET karcsúsága és fordulékonysága miatt jobb, az egy literrel kevesebbet is eszik, viszont ha 50-100 km-s túrákat teszünk gyakran, sokat megyünk két személlyel akkor inkább ezt válasszuk, azért városban is jól szolgál ha kissé nagyobb körültekintést is kíván mint a karcsúbb, kisebb ET.

Azt mondanám, hogy a GT200-s egy közepesen zsúfolt nagyvárosbani ingázásra és középtávú túrák megtételére kiváló társ. ( a fotón a kék vagyok)
Azaz most már csak voltam, sajnos 2009. június 27-én egy újabb "kedves" autós legyalulta a hátsómat, úgy tűnik nem javíthatóan. A kilométer számláló a 33600 körül járt, a vele töltött 26 ezer kilométer alatt már elmondhatom, hogy összerázódtunk, szerettem.

Hibalista

- semmi, ami a futott km és a kora miatt ne lett volna időszerű

Ide hordtam szervizbe

Moto Itália Kft. (Cím a Torcida ítéletben, ET4-150)
Jó kis csapat

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 7500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Vespa

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.