Fenevad (Pippo)
Szöveges ítélet
A motort majdnem 57e km-rel az órájában vettem, de a km óra már akkor sem mért, van benne km bőven ez fölött is. A motoron vételkor is látszott, hogy kell vele foglalkozni. Nem voltak nagy hibák, de bosszantóak.
A km kihajtás csigakereke el volt kopva, a berúgókar tengelyen egy borda letörve, egy pedig félig letörve, így hiába szorítottam csavarral a kart, mindig elfordult picit.
A főtengelycsapágy nálam ment tönkre. Egyik pillanatról a másikra, azonnal le is állítottam.
A motoron egy Polini 177-es henger volt vételkor is, egy Zirri rezonátorral megtámogatva, de a gyári 20/20-as karburátorral. A karburátort 24/24-re kicseréltem (ez a 200-as gyári karburátora), és nagyon sokat jelentett már ez is.
Szétszedéskor észrevettem, hogy a nagyobb henger felszerelése volt csak a motoron elvégezve, de a blokkot nem marták hozzá.
Én megmartam a blokkot, hozzáigazítottam a hengerhez. Sokak szerint ez barbárság. A PX egy sok példányszámban gyártott darab, nem hiszem, hogy megbocsáthatatlan bűnt követtem el vele.
A gyári áttételezés van benne, végsebességre majdnem ugyanaz, a gyorsulása viszont nagyon jó. Két személlyel is nagyon szépen fut, van elég nyomatéka, a széria 125 sem rossz, de azt sokkal jobban kell pörgetni.
A motoron sok mindent lehetne alakítani még, hogy jobb legyen, de nekem elég ez a teljesítmény. Egy membránozásnál már maga az elv is változna, annyira én sem szeretném átalakítani, tényleg őrizzen meg valamit az eredeti technikából.
A szívóvezérlése miatt adtam csak 9 pontot teljesítményre, mert jobb rendszer is lehetne, de minden élethelyzetben bőven elegendő az ereje. Illetve akkoriban elfogadott volt, ne feledjük, 30 éves motorról van szó a konstrukció pedig annál is öregebb.
Ez önindító nélküli verzió, de még hátrányát nem éreztem, nekem megfelel így.
A fogyasztásról. 3,5 körül normál közlekedéssel ki lehetne jönni, de a kigyorsítást élvezem, és így 4 liter. A kis fogyasztás lehetőség, de akkor nincs akkora élmény. felső határát pedig nem tudom, sosem próbáltam, de gondolom akár 6 litert is le lehetne tolni a torkán.
Az alkatrészek árai nem vészesek.
Felújítás miatt a kuplungkeresztet és berúgófogaskereket cseréltem, illetve ha már szét volt szedve, akkor a csapágyakat is. Nem voltak rossz állapotban, de úgy gondoltam, nehogy egy eltörő golyókosár miatt esetleg újra szét kelljen szednem...
Hibalista
- Főtengelycsapágy - Km óra kihajtás - Berúgókar tengely
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 56845 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
