(meg)kísért a múlt
Szöveges ítélet
Szeretem a régi vasakat, valahogy megnyugtat, hogy minden olyan érthető és szerelhető bennük. Persze az se árt, ha nyugodtan elindulhat az ember egy hosszabb, akár pár ezres túrára.
A kettő kompromisszumát szerintem tökéletesen megtestesíti egy új/újszerű Ural.
A kezelése egy mai agyontervezett japánhoz képest talán nehézkesnek tűnik elsőre, nincs minden túlgondolva, és eltakarva valami szép műanyaggal, rezeg, csattog, de de megszokás után nagyon jól és élvezetesen motorozható. Alacsony a súlypont, nyomatékos a motor, legfeljebb a hátsó telót cserélném jobbra.
Az üzemeltetéshez kell némi odafigyelés, és hozzáértés. Pl. 2500 kilométerenként ajánlott egy karbiszinkron-előgyújtás-szelephézag ellenőrzés, de ez kb fél óra alatt megvan otthon, nem kell hozzá se különösebb ész, se spéci szerszám. Akinek amúgy is ez a hobbija, annak külön élvezet.
A kritikus részek amúgy jó minőségűek, keihin karbi, denso generátor, brembo fék, elektronikus gyújtás, stb., de a konstrukció igazi békebeli. A végsebessége 150 körül van, a 100-110 utazót kényelmesen bírja, miközben nem fogyaszt 5 liternél többet.
A közhiedelemmel ellentétben nem kell út mellett szerelgetni, robosztus, megbízható gép az eddigi tapasztalatok alapján.
A folyamatos fejlesztéseknek, (és a "nyugati" alkatrészeknek) köszönhetően sajnos az ára is megemelkedett mostanában.
Nekem nagyon bejön a feeling, legfeljebb egy oldalkocsis retro-ra cserélném el, majd öregkoromra.
Hibalista
- Kardán szimeringek és keresztek cseréje 15e km-nél, estem egy óriásit, valószínűleg ennek következménye. 6000 Ft-ból megvolt. - Kormánykapcsolók vezetékeit újra kellett forrasztanom, mert időnként kontakthibákat generáltak. - Benzincsap réz csöve a tankban elrepedt, forrasztani kellett. - Karbi gumi szívócsövei, benzincsövek (és általában a gumi alkatrészek) elöregedtek, cserélni kellett. - -
Ide hordtam szervizbe
Már nincs hivatalos szervíz.(Otthon szerelgetem, ez a hobbim.)
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 7500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GSX 1100 | Következő motorja? | oldalkocsis Retro |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
