Jobb mint vártam!
Szöveges ítélet
Nehezen vettem rá magam, hogy megvegyem ezt a motort, valószínűleg ugyan úgy féltem tőle, mint sokan mások, hiszen egy "Angol" motor és az autóik nem túl megbízhatók.
Ezek a sztereotípiák bennem is mozogtak, de olyan jó áron adta a tulaj, hogy úgy gondoltam nem hagyom ki! Varadéróról ültem át a tigrisre, amit utólag nem bántam meg!
A vara egy nagyon jó motor, de nekem gyengének bizonyult és egy erősebbet kerestem. Szóba került a Honda VFR Crosstourer is, de a túl magas ár és a szerviztapasztalatok nem voltak kecsektetők annyira. A BMW GS-ét eleve kilőtem, egyrészt mert tucat motor, másrészt szerintem marketing a nagyrésze. Térjünk vissza a Tigrisre. Első pillanatban ahogy ráültem otthon éreztem rajta magam, nagyon jó volt az üléshelyzet, kiváló szélvédelem annak ellenére, hogy gyakorlatilag nincs rajta idom, csak kis szélterelők. A gyári plexi alacsonynak bizonyult az én 180cm-emhez, de kaptam egy túrát is hozzá, ami a mai napig tökéletesen tereli a szelet a sisakom fölé. Esőben szinte csak a két karom kap vizet, a többi részem minimálisan. A motor futóműve egy klasszissal jobb a Varáénál, nyílván a kor miatt de a megfelelő beállítást eltalálva stabil a kanyarokban még rossz úton is. Ami negatívum, hogy csak a rugó előfeszítés állítható, el tudnék viselni némi csillapítás állítási lehetőséget is. A hátsó gátlóval már semmi gond, teljesen állítható és jól be is lehet lőni. Általában két személlyel motorozom és mondhatom teljesen elégedett vagyok a motor erejével. Nagyon nyomatékos, ha kell pörgős és nem fogy ki a szuszból magasabb fordulatszámon sem. Eddig mindig kihúzott a necces helyzetekből, csak egy nagy gázfröccs és minden megoldva. Annyi a motor hátránya egyedül, hogy 2800-as fordulat és 3000 között nagyon rezonál, berázza a motor egész elejét és idegesítő zizgő hang jön a hűtőtől. Ezt a pici bibit kivéve jól van nagyon belőve a motor karakterisztika. Amit még szeretek benne, hogy teljesen felpakolva 3 gyári dobozzal sem rángatja úgy a szél a dobozok okos rögzítése miatt, ugyanis energia elnyelősre tervezték a dobozokat, amikor a szél oldalról fúj, a dobozok alja ki tud lengeni 4-5 cm-ert így nem közvetlenül a motort lökdösi dobozostól. A gyári dobozok nagyon prémium minőségűek, félig alu, félig műanyag, az is a dupla falú fajtából, így jóval merevebbek a sima dobozoktól és jó a hőszigetelésük is! Pl. a Hideg víz sokáig hideg marad még nagy hőségben is. Ami negatívum, hogy a kipufogó oldali doboz elég vicces méretű, de eddig megoldottuk a pakolást akár 11 napos túrára is ketten! Összességében egy nagyon prémium motort kínál a Triumph az explorer személyében és aki még mindig fél tőle, elárulom szinte mindene japán! :)
Hibalista
- Nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Ago Motors. Földesi Zoli.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Varadero XL 1000 | Következő motorja? | tiger 1200 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
