I. Gülü király kalandjai a szerpentinen
Szöveges ítélet
Az van, hogy 17 év seggrakétázás után az ember lenyugszik. Ilyenkorra rájön, hogy nem lesz belőle Rossi, megunja a csutkakormányt , realizálja hogy nem feltétlen a LE szám határozza meg a motorozási élményt, továbbá elég idióta ahhoz, hogy kiadjon ennyi pénzt egy ilyen gülü-szemű motorért. ( Egyébként megéri minden forintját)
A neten lehet találni teszteket róla, itt a totalbike-on is volt róla teszt, így nem is szaporítanám ezzel a szót, nálam sokkal jobb motorosok írtak róla. Minden sor igaz.
Annyit tennék hozzá, hogy a jó öreg Albionban kovácsolt vasnak sikerült magába süríteni a vegytiszta motorozás eszenciáját, ami ilyen mértékben kevés motorban van jelen. Volt szerencsém a konkurencia csupasz gépeit is kipróbálni - fantasztikusak, igazi remekművek... ... nyersebbek, erősebbek is, de nem tudtak úgy megfogni mint ez a 3 hengeres kétkerekű.
A világ egyik legunalmasabb gépe egyenes úton (hehe, itt elfogy az eszencia :) ). Nem túl jó szélvédelem, nem is igazán gyors ( relatív ). Persze megy mint a mérgezett egér, de egyszerűen rossz vele 150 felett repeszteni, ezekkel én mind tisztában voltam vásárlás előtt.
Nagyon tetszik benne, hogy az átlag polgárt nem pukkasztja. Olvastam valahol egy cikkben, hogy célponttá válsz ha sportmotorod van: mindenféle boyracer, wannabe versenyző talál meg - és ebben van valami. Higgyétek el ifjú seggrakétás titán barátaim, hogy egy idő után inkább bosszantó mintsem szórakoztató az ilyenekkel közúton találkozni. Most azt lehet gondolni, hogy bort iszik és vizet prédikál az öreg, de majd rá fogtok jönni, hogy ez az igazság :)
Ez a motor külső maximum meghökkenést válthat ki szerintem az emberekből ami lehet pozitív vagy negatív. Szerintem semmiképp sem látják a farkast, elkönyvelik hogy ott vagy, megnéznek, rádcsodálkoznak, megszagolnak, de békén hagynak. Pedig a brembo féknyergek és az állítható teleszkópok a hozzáértők számára jelzik, hogy ezt a motort a kanyargós országút abroszra tervezték és tudja tartani a tempót bármilyen géppel. ( Az már más kérdés,hogy az én nullahúsz motorozási tudásomhoz nem kellene ilyen űrtechnika,de aki olyan hibbant mint én rábeszéli magát, hogy KELL neki a öhlins és a brembo kettős szentsége. Höhö...meg a erőforrás szentháromsága , lehet hogy a motorozás pápája is én vagyok ennyi ereklye tulajdonában? Cölibátust azért nem fogadok :) )
A motor bejáratása a Bükk, Mátra és a Felvidék szerpentinjein történt és nem is igazán jártam vele egyenes útszakaszon. Az egyik csatolt kép is a Bükkben készült, ez volt az első hétvégém a géppel a Bükkben és pont lecsapott rám a Kanyarfotós elit alakulat. Játszi könnyedséggel lehet terelni és a futómű és a remek fék kombinációja mégis csak azt sugallja, hogy én vagyok Valentino Rossi :). Kitalálja a gondolataid, erőlködés nélkül, könnyedén tartható íven miközben megmarad neked az illúzió, hogy mekkora királyul motorozol. "Pedighát" nem: vigyáz rád az ABS, a TC, a csúszókuplung - van ebben elektronika és innováció, igazi 21.századi termék :) + tolerálja a futómű hogy mekkora balfék vagy a kanyarban mert nem rendesen ellenkormányoztál...
Bevallom a pirelli papucsoktól én tartottam, előző motoromon is sokáig volt hasonló, de az én vezetési stílusomhoz jobban illett pl a Bridgestone S20, sose voltam annyira agresszív közúton, hogy fel tudjam melegíteni, de úgy néz ki ezen a motoron jobban működnek.
Van pár apróság ami nem tetszik:
- A futurisztikus kijelző nekem nem jön be. Jól olvasható, ellátja funkcióját - valószínűleg én egy "analóg ember vagyok a digitális világban" - és kb ennyi.
- Bár nálam sose volt igazán fontos, szerintem a hangja se szép. Alacsony fordulaton villanymotor effektus, magasabb fordulaton se olyan vadorzó.
- Az olaj szintmérés itt "pálcás". Nem egy kémlelő ablak van, hanem egy pálcás műanyag csavar amivel vizslatni lehet a motorolaj szintet. Ez kissé gagyi szerintem, de ha a Lordok házában ez volt a nyerő akkor lelkük rajta.
- Néha támad olyan gondolatom, hogy nem ártana azért egy kormánygátló.
Hát nagyjából ennyi. Meglátjuk majd, hogy tartósságban is jó e a gép.
Hibalista
- Semmi. Ez még egy új motor, remélem nem is lesz nyűglődés vele hosszabb távon sem.
Ide hordtam szervizbe
Triumph Budapest Márkaszerviz
H-1071 Budapest
Damjanich u. 11.-15.
Ligetváros
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GSX-R | Következő motorja? | Nem tervezem még, de a Zündabb jól hangzik :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
