A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Triumph

Sprint St 955i 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az angol telivér

Szöveges ítélet

Lassan egy éve szegődött társamul ez a tűzpiros fenevad, garázsom büszkeségeként és a túráink hű szolgálójaként. Ebből a bevezető mondatból nyilván kiderült, hogy nem bántam meg a döntést, hogy egy ritka típust vegyek meg, sőt egyre jobban ásom bele magam a Triumph világába. Elég régóta motorozok, így nekem még megadatott az, hogy 251-es Etz-vel és 350-es Jawa-val tanulgassam a 2 kerék világát még a 90es években. A későbbiekben először egy 600-as japán félidomos sornéggyel , majd egy egyhengeres endúró Bmw-n folytattam a tanulmányaimat, ez utóbbit sokáig és valóban minden időjárási körülmények között, nagy távokon is nyúztam. Ezek után jött el az ideje egy komolyabb masinának, korlátozott anyagi lehetőségekkel. A jó tapasztalatok persze a bajorok irányába sodorták az elképzelést, de ezt még sokan gondolják így rajtam kívül is, így azok árai sokszor túlzottak. Szélesebb spektrum ettől függetlenül nem lett, mindenképpen általam érdekesnek tartott, ezer körüli cm3 -es, nagy méretű túragép kellett. Volt szerencsém angol földön élni pár évig és felfedeztem magamnak az ott nagy becsben tartott Triumph márkát, mely egyébként a világ egyik legrégebbi motorkerékpár gyártója. Nagy meglepetésemre az itthoni árak elmaradtak a bárhol máshol lévőkhöz képest (gondolom félnek az emberek egy ritkább típustól és ezért nehéz eladni őket=alacsony árszint), így egyszer csak szemben találtam magam egy "tornado"piros, gyári bőröndös, teljes idomos Sprint St 955i-vel. A motor Olaszországból importált, jó állapotban volt, belealkudtam 2 új gumit, szervízt, friss műszakit, és 2 héttel később már az én nevem virított a forgalmiban. Az első benyomások tipikusak voltak : hu, de nagy dög, hu de megy stb... Aztán ahogy kezdtünk összeszokni, akkor kezdtem el csak cibálni a bajszát. Nyilván sok sportmotor gyorsabb, de ez sport-túra kategória és mindkettőt nagyon tudja. 3 sec körül gond nélkül van százon, 250-ig gyorsul és 2 embernek is baromi kényelmes, nem beszélve a 100akárhány liternyi csomagtartóról.
Nem ástam bele magam a témába, mielőtt megvettem volna, azóta viszont nagyon is. Nem sok itthoni tesztet találtam, de aki próbálta, itt is imádta, sőt elhangzott a "kategóriája legjobbja" kifejezés is. Ugyanezt láttam-halottam a külföldi teszteken is, elsősorban a motorja miatt. Nem véletlenül legendás a 3 henger ( a laikusok is általában ezt tudják a Triumph-ról ), rendkívül barátságosan és egyenletesen adja le a 110 ló erejét, valamint a 100 nm -es nyomaték is tolja már alulról. Én is csak ezt tudom mondani róla, hogy forgatás nélkül is megy, városban váltani sem kell nagyon, ja és a hangja is vigyorra húzza bárki száját. Nem is értem, miért lett ennyire mellőzött márka ez, bár tény, hogy újonnan drága és nem értenek hozzá mindenhol, de a minősége is kiváló. Nyilván nem tudok elfogulatlan lenni, de nehéz is, hiszen minden perc élmény ezzel az angol telivérrel.
Most, a szezon végén repedt el a hűtőm, így idejét láttam darabokra szedni és átnézni, hiszen tartalmas hónapok állnak mögöttünk és nem volt vele olyan probléma, hogy a burkolat lekerüljön. Van egy mondás, miszerint az angol gépekből nem folyik az olaj, csak megjelölik a területüket. Nos, az enyém sem kivétel, a dekni tömítése csereérett, meg néhány apróságot még látok itt-ott a blokkon. A Pirellik jól bírták a terhelést, jövőre még ezek lesznek fent, a láncot még csak feszíteni sem kellett (amit egyébként az egykaros lengővilla miatt csak spéci kulccsal lehet ), és a motor általános állapota teljesen kielégítő. Ja igen, egy apróság. Az európai előírásoknak megfelelően alapból csak az egyik lámpám világít, a távfény a másikon jön, és csak a fénykürtre működik a kettő egyszerre, ezért épphogy elégségesnek mondanám a fényerejét éjjel. A téli projektek között van a két lámpa szinkronizálása.
A motor kényelmére panasz nem lehet, bár a kategóriára jellemző üléshelyzetet szokni kellett. Az utasom 140-ig remekül elvan hátul, én 180 felett kezdek bújni a plexi mögé, akkor már nyilván a mögöttem ülő is keresi a menedéket erősen. Az én 100 kg-mal egy 50-60 kg-os utast meg sem érez a motor, az oldalszél a nagy idom miatt persze fogja, de ahhoz már tényleg fújnia kell.
Összegezve a motor jobban teljesít a vártnál, véleményem szerint ha a Triumphnak is olyan reklámja lenne, mint a Bmw-nek, akkor ez a márka is a közbeszéd tárgya lenne. De az is igaz, hogy így ez kisebb közösség tagja lehetek, akik kicsit ínyencek, kicsit különlegesebbre vágynak, de a minőségből és a stílusból nem engednek.

Hibalista

- Kuplungbowden szakadt, thermosztat nem zárt, kuplung forgótengely elkopott(szavatosságban cserélték), gyújtáskapcsolóban egy kábel elszakadt, de ez mind könnyen és gyorsan javítható problémák voltak. Kuplung nélkül haza is vitt...

Ide hordtam szervizbe

Pista bácsi.. 40 év tapasztalatával.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 48000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Triumph

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A "motor" motor

Bonneville - 2001
2012.10.09 0   -

A GOZMOZDONY

Trophy4 1200 - 1993
2020.01.20 12000   -

A kék rovar

Sprint ST 955i - 2000
2015.04.22 1500   -

A méltatlanul mellőzött darab.

ST 955i - 2000
2011.08.25 5000   -

Angol hélgy racing blue köntösben

Srint St 955i - 2000
2014.06.10 1500   -

Az angol japán

TT 600 - 2001
2011.12.12 8000   -

Belátom, tévedtem

Speed Triple T509 1996 (885) - 2005
1999.11.30 4500   2,0

Combos kanyarvadász

Tiger 1050 2007 (1050) - 2007
2008.09.02 7100   5,0

Csak 175 fölött

Sprint RS - 2004
2011.11.10 40000   -

Csörgőkígyó, ami a világ végéig is elcsörög

Sprint Rs 2000 (955) - 2001
2010.05.21 36500   5,0

Dugóba nem való

Trophy 900 (885cm3) - 1998
2012.06.17 30000   5,0

Egy angol gentleman

Speedmaster - 2007
2010.01.03 10   5,0

Egy turaenduronak álcázott, túrázós, sportos funbike

Tiger 1050 2007 (1050) - 2007
2008.10.25 11000   5,0

Egykerékbajnok.

STREET TRIPLE - 2008
2013.07.10 12000   -

Ez nem vicces

Rocket III Classic - 2006
2013.09.23 9000   -
1 | 2 | 3 | 4