A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Triumph

TT 600 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az angol japán

Szöveges ítélet

Azzal kezdeném, hogy a típus nem rossz konstrukció, csak az enyém volt nagyon problémás. A motor külföldről, tengeren át lett behozva. A típus leginkább a CBR600F4-esre hasonlít, az ihlette, injektoros (japán technika), soros 4 hengeres 600cc 108 lóerős blokk, csak egy kicsit nehezebb, kb. 180kg. Végsebessége 220-230km/h. Ritkasága ellenére alkatrészt lehet kapni hozzá itthon bontottan is. Kellemesen lehet vele túrázni, akár utassal is, nagy tankjába 18 liter benzin fér. A várost annyira nem szereti, az angol klímához igazították a hűtőt, ezért egy piros lámpa ideje alatt 105 fokra melegszik a hűtőfolyadék és indul a ventilátor. Pályázni sosem mentem vele. Alapjárata kissé hullámzó, mint a hasonló évjáratú suzuki gsxr-nek. A váltó rendben van, 6 sebességes, pontos, jól kapcsolható, jól kalibrált sebességfokozatokkal.
A motor vásárlást követően csak óvatosan jártam vele, az első csutka gázra kezdődtek a problémák. Az első henger ugyanis beszívott egy fémbilincset, ami addig a pillangószelepen akadt fel. A fémbilincs a légszűrőház aljáról esett a szívótorokba, eredetileg egy gumicsövet rögzített. Valószínűleg az utolsó külföldi javítás alkalmával nem tűnt fel senkinek, hogy hová esett. Ezt a bilincset a motor beszívta, és ledarálta. Szerencsére nem ékelődött a henger és a dugattyú közé, hanem a darabok beleálltak a hengerfejbe. Ezután itthon lecserélték a hengerfejet, mert a szelepfészek megsérült és egy szívószelep elgörbült. A javítást követően a motor rendszeresen leállt, teljesen hektikusan, mígnem megtaláltam a hiba okát: a szervizben nem nyomtak össze teljesen egy elektromos csatlakozót és a blokk melegedése következtében kontakthiba lépett fel. Ezután a motor balesetet szenvedett, melyben a generátor megsérült. A generátort újratekercselték, azonban leégett. A budapesti Triumph márkaszervizben sem tudták a hiba okát, az általuk javított generátor is leégett. Végül egy villamossági szakember jött rá, hogy mindvégig rosszul tekercselték a márkaszervizben is a generátort, delta kapcsolás helyett csillagkapcsolásúra. A generátort különböző helyeken összesen ötször(!) tekercselték újra, mire kiderült a probléma.
Az összes eddigi hiba, a motor nem megfelelő javításából következett be, nem pedig azért, mert rossz a típus.
Egyik motorozásom alkalmával a benzinpumpa ment tönkre, valószínűleg a tengeri üres tankos szállítás ideje alatt megette a só.
A motor a fenti problémák során többször is cserben hagyott, mentésre szorultam, ezért meguntam az örökös javíttatást és eladtam. Tudtommal az új tulajdonos minden gond nélkül használja.
A tankolásra figyelmeztető lámpát érdemes komolyan venni, a felgyulladást követően kb.50km-t lehet még megtenni. Az ülés alatt nincs sok hely, egy elsősegély csomag elfér, viszont sportmotorhoz képest kényelmes az utasnak is. A fékek nagyon jól, erősen fognak, fém fékcsővel szerelt és még első keréken is lehet velük gurulni. A futóművel nem volt gond, kellően feszes, sportos még utassal is. Szélvédelme meglepően jó magasabb motorosoknak is. Az egyik motoros lapban nagyon lehúzzák a típust teljesen oktalanul. Kuplungja bovdenes, jól adagolható, könnyedén kerekezni lehet a motorral. A gázbovden belelóg a műszerfal képébe, ami teljesen olyan, mint az R6-osé. Mérföldben és km/h is mér. Blokkja pörgős, 13.000-ig forgatható, szépen szól, kezdő motorosoknak csak körültekintéssel ajánlom.

Hibalista

- Benzinpumpa - Hengerfej - Generátor

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 17000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? XT Következő motorja? DRZ
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Triumph

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.