Az angol japán
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném, hogy a típus nem rossz konstrukció, csak az enyém volt nagyon problémás. A motor külföldről, tengeren át lett behozva. A típus leginkább a CBR600F4-esre hasonlít, az ihlette, injektoros (japán technika), soros 4 hengeres 600cc 108 lóerős blokk, csak egy kicsit nehezebb, kb. 180kg. Végsebessége 220-230km/h. Ritkasága ellenére alkatrészt lehet kapni hozzá itthon bontottan is. Kellemesen lehet vele túrázni, akár utassal is, nagy tankjába 18 liter benzin fér. A várost annyira nem szereti, az angol klímához igazították a hűtőt, ezért egy piros lámpa ideje alatt 105 fokra melegszik a hűtőfolyadék és indul a ventilátor. Pályázni sosem mentem vele. Alapjárata kissé hullámzó, mint a hasonló évjáratú suzuki gsxr-nek. A váltó rendben van, 6 sebességes, pontos, jól kapcsolható, jól kalibrált sebességfokozatokkal.
A motor vásárlást követően csak óvatosan jártam vele, az első csutka gázra kezdődtek a problémák. Az első henger ugyanis beszívott egy fémbilincset, ami addig a pillangószelepen akadt fel. A fémbilincs a légszűrőház aljáról esett a szívótorokba, eredetileg egy gumicsövet rögzített. Valószínűleg az utolsó külföldi javítás alkalmával nem tűnt fel senkinek, hogy hová esett. Ezt a bilincset a motor beszívta, és ledarálta. Szerencsére nem ékelődött a henger és a dugattyú közé, hanem a darabok beleálltak a hengerfejbe. Ezután itthon lecserélték a hengerfejet, mert a szelepfészek megsérült és egy szívószelep elgörbült. A javítást követően a motor rendszeresen leállt, teljesen hektikusan, mígnem megtaláltam a hiba okát: a szervizben nem nyomtak össze teljesen egy elektromos csatlakozót és a blokk melegedése következtében kontakthiba lépett fel. Ezután a motor balesetet szenvedett, melyben a generátor megsérült. A generátort újratekercselték, azonban leégett. A budapesti Triumph márkaszervizben sem tudták a hiba okát, az általuk javított generátor is leégett. Végül egy villamossági szakember jött rá, hogy mindvégig rosszul tekercselték a márkaszervizben is a generátort, delta kapcsolás helyett csillagkapcsolásúra. A generátort különböző helyeken összesen ötször(!) tekercselték újra, mire kiderült a probléma.
Az összes eddigi hiba, a motor nem megfelelő javításából következett be, nem pedig azért, mert rossz a típus.
Egyik motorozásom alkalmával a benzinpumpa ment tönkre, valószínűleg a tengeri üres tankos szállítás ideje alatt megette a só.
A motor a fenti problémák során többször is cserben hagyott, mentésre szorultam, ezért meguntam az örökös javíttatást és eladtam. Tudtommal az új tulajdonos minden gond nélkül használja.
A tankolásra figyelmeztető lámpát érdemes komolyan venni, a felgyulladást követően kb.50km-t lehet még megtenni. Az ülés alatt nincs sok hely, egy elsősegély csomag elfér, viszont sportmotorhoz képest kényelmes az utasnak is. A fékek nagyon jól, erősen fognak, fém fékcsővel szerelt és még első keréken is lehet velük gurulni. A futóművel nem volt gond, kellően feszes, sportos még utassal is. Szélvédelme meglepően jó magasabb motorosoknak is. Az egyik motoros lapban nagyon lehúzzák a típust teljesen oktalanul. Kuplungja bovdenes, jól adagolható, könnyedén kerekezni lehet a motorral. A gázbovden belelóg a műszerfal képébe, ami teljesen olyan, mint az R6-osé. Mérföldben és km/h is mér. Blokkja pörgős, 13.000-ig forgatható, szépen szól, kezdő motorosoknak csak körültekintéssel ajánlom.
Hibalista
- Benzinpumpa - Hengerfej - Generátor
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | XT | Következő motorja? | DRZ |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
