A kék rovar
Szöveges ítélet
2014 Áprilisában vettem eredeti gyári állapotban 48900km-rel. 3. Tulajdonos vagyok a Brief szerint, előző tulaj barátnőjének vette, de a csaj lelépett. Kb. 2 éve ált, hibátlanul indult bikázva. Elhoztam utánfutón, kapott egy akkumulátort, friss vizsgát, névre irattam.
Lánc, gumik állapota kiváló szerencsére, még jó pár évig kitartanak.
A motor maga: 956ccm, 3 henger, nyomaték, 103 Le, injektor (direkt ilyet kerestem, nincs idítási gond, karburátor szinkron stb) egyedi, nekem tetsző forma, kényelmes két fő részére. Fogyasztása világbajnok: normál túra módban nálam 4.5l-5l. Az 5L-t 120km/h-ig tudja. Rövid, városi munkába járós üzemmódban azért 8-t bekapja.
Előtte Honda CBF600 volt. Nekem a honda sokkal sivárabb, kényelmetlenebb volt és többet is fogyasztott. Nagyon jó motor a honda, de engem nem fogott meg. De ez ízlés és stílus dolga.
Eddigi hibái: használatba vétel másnapján égett olajszag csapta meg az orrom és dőlt a füst a motorból. Megálltam, és kiderült, hogy a Kupplungfedél tömítése ill. a teleszkóp szimmeringek adták meg magukat. Állás végett ez előfordul. Irány szervíz. Kb 220 eurós mutatvány. Azóta nincs gond. Olajat perverz módon magam cseréltem. 10W40 Motul-t kapott, a kézikönyv javaslata alapján.
(Itt jegyezném meg, hogy kértem ajánlatot egy Triumph szervíztől olajcserére, akik 220 eurós ajánlatukkal és a kézikényvben tiltott 10W50-s motorolaj ajánlatukkal nem voltak szimpatikusak).
Így került a mutatvány, minden szerszámmal együtt 70 euromba. Olajcsere periódus 12e km.
Sok időm nincs motorozni, az eddig megtett 1300km a kezdeti szervizeken kívül nem igényelt egyéb ráfordítást, üzemanyagon kívül.
Idén kap új gyertyákat, új gyári légszűrőt, szelephézegellenőrzést is.
Mivel a rendszámom szezonális, ezért novembertől márciusig (jelen esetben áprilisig a rossz idő miatt) állt a motor.Akksit kivettem, feltöltöttem, és a lakásban tároltam. Márciusban betettem és röffent is a masina.
Sajnos a téli nyálkás időben jutott eszembe akksit kivenni és ide oda tologatni a motort, és hát eldőlt na a jobb oldalára. Az oldalsó elem nem tört el szerencsére (kapaszkodtam bele, hogy minimális legyen a kár), pár apró karc lett, kipufogó is kapott egy két horzsolást. Az első sárvédő eltört. Ezen segített egy jó minőségű kétkomponensű ragasztó.
Alkatrészárak: Fogyó – kopó alkatrészek vállalható áron vannak. Karosszéria elemek nem olcsók.
Számomra megfelelő a gép, erős, keveset eszik, szerintem szép is a rovar fej. Eladni nem érdemes, a piac szerintem nem értékeli. Pár évig marad még. Nekem nem éri meg újabb motort venni, arra z évi 1-2e km-re bőven megfelel, és a szomszéd le van szarva, hogy mit mond.
Hibalista
- Teleszkop szimmering
- Kupplungfedeltömites
Ide hordtam szervizbe
Auto- & Motorradservice Gerhard Mitter
Böblingen
Ügyesek, szokäsos nemet ärak.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Magam
Olajcsre
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 48900 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | CBF600 | Következő motorja? | Transalp 700 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
