Villanymozdony
Szöveges ítélet
Nem ezt akartam eredetileg. Alkalmi vételnek tünt kereskedőnél. Mentem vele egy pompakört és beleröhögtem a búkósisakomba. (régen éreztem már ilyen nyakmozgató érzést gázadáskor). Tulajdonképpen tetszett a formája, bár mondjuk ki: ezen motorok tervezői nem véreztek el a formatervezés oltárán. Na ez a gyári ülésre nem igaz, mert az egyszerű, szép és próbál felhasználóbarát lenni, de sajnos szuperkényelmetlen. Pici, kemény, olyan IKEA termékvilágra hajaz. Legelső dolgaim egyike volt, hogy felkerestem a Tommot céget és varrattam egy géles sokkal-sokkal komfortosabb nyerget (120 rongy volt, de megérte!!!). Durván két - két és félszer akkora távolságot lehet vele megtenni "egyseggel".
Ami meglepett az a fogyasztása. 6 liter alatt nem eszik és mível igen nagy utazó sebességre képes ez inkább 7 liter. Hozzá kell tennem , hogy nem vánszorgok a géppel, ahol lehet azért szúrom neki. Ez részben magyarázhatja a fogyasztás. (?) Ami nem lepett meg az a megbízhatóság. Típusos japán Suzuki. Soha, semmikor semmi nincs vele. Egyszerűen nem jutott eszembe a svájci alpok szerpentin pihenőin, hogy nem fog elindulni a motorom..
De menjünk végig röviden a mocin:
-formavilág ingerszegény, részletek jól átgondoltak, talán a vizes blokk nagysága miatt jut eszünkbe a muscle bike kategória, de inkább csak eszünkbe jut és ennyi.
-futómű:kifejezetten megbocsájtó, két- és egyszeméllyel is jól használható, optimális kanyarvadász!
-fékek: jó Nissin fékek (túrára-túrasportolásra bőven elég), ABS csak tényleg szükség esetén kapcsol be
-motor: gyöngyszem. Kicsit suzukis a hangja, de már sokkal kultúráltabb, mint a régi levegőolajos blokk járása. Váltó hangos, határozottan kell kapcsolni, üreset így képtelenség rakni.
Tekintettel az erős motorra eszi a hátsó gumit. 10ezer km alatt a Metzeller túragumit textilig koptatta. A gumiról csak annyit, hogy amit kapott tőlem a hegyekben két hosszabb túra alatt nem volt kevés, tökéletes kontrollálható vele a motor, hamar bemelegszik, és a hidegebb időben, esőben is jól tapad.
Még egy apróság: a fényezés is Suzukis. Nem bír semmit, a motoromon gyári fényezés van, de a tankot pl már újra kellene fényeztetnem. Mágneses tanktáskát hordtam, de már bánom.
A lánc is eddig bírta, de azt gondolom 24e km 96 lóerő és 107 Nm nyomaték mellett ez szép teljesítmény.
Egy másik dolog: MIVV kipufogót rakattam rá a Janódobnál (csak ajánlani tudom, nagyon szépen dolgoznak, ez már a második gépem náluk). Ebben kivehető silencer van, érdemes az osztrák rendőrők miatt ezt behelyezni nyugati túra előtt. Én magam mérést nem láttam, de olyat igen, hogy egy magányos közlekedési rendőr Hermagorban kapkodta ki a forgalomból a hangos motorokat...
Az LSL, Louis, Ermax alkatrészek mind kiváló minőségűek, Givivel már voltak minőségi próblémák (repedt műanyag elem a topcase-en, monorack karon fényezéshiba...)
Hogy miért villanymozdony? Mert istentelenül megy. Alul piszkosul tol (3700-as fordulaton 107Nm, felül húz (96 Le-re butítva, de hidd el ezek a számok a motor súlya mellett mindenre elegendőek). Persze nem egy GSXR ezres , de nem is ez a moci lényege. Én asszem megmaradok ennél a típusnál. Vicces az, hogy 1997-ben volt egy 600-as Banditom...azóta túrasport és chopper kilengésem is volt, de aztán visszatértem ehhez a stílushoz. Meggyőző és sokoldalú motor a nagy vizes blokkos Bandit, igazi örömmotor.
Hibalista
- Én átalakítattam a motor kissé: valahol street és túra stílus között van most. Ami meglepett sem szakszervízben, sem nagymúltú szaki nem tudott (szerintük az elektronikai megoldások miatt) ledes indexeket rászerelni, pedig a hátsó lámpám ledes és jól müködik. Sőt otthon megpróbáltuk a " MUKODJ!" varázsigét, de arra sem volt jó. Ezen kívül egy rakás LSL terméket aggatunk a motorra, mindet otthon szereltük fel Öcsémmel és könnyű volt felkapatni. Egy alkalommal gyári visszahívás történt, az amúgy hibátlan trafót 5 perc alatt kicserélték szakszervízben. - Amit most télen egy járatás során a sufniból előtolva észleltem , hogy a jobb oldali villaszáron a szimering felett megjelent az olaj. Még nem tudom mennyibe fog fájni, valószínű drágább lesz a javítás, mint az alkatrész. Egyebekben gond nem volt a motorral.
Ide hordtam szervizbe
Motorrad , Nagykörösi út Szerelő alapból:(saját Öcsém Keszthelyen)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Yamahaworld, Soroksári út, itt nem tudom megitélni a szervízt, mível csak a ledes indexek miatt toltam oda a motort, de sajna nem lehetett felrakni őket, mindenesetre azt láttam, hogy képben vannak az ott dolgozó fiúk és segítőkész a teljes személyzet is.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | gsx 750 f | Következő motorja? | gsf 1250 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |