Univerzális
Szöveges ítélet
2 év és majd’ 40000km motorozás után cseréltem le a Honda CB 400-amat, amivel kezdtem a motoros pályafutásomat. Olyanra vágytam, amivel lehet menni autópályán, kényelmesen, pakolva is, utassal is. Megvéd a széltől, megbízható, gazdaságos és szép.
A motort használtan vettem. Amióta megvettem láncszett,- gyertya-, félpofa, gumi(1 elöl, 3 hátul), alapjárati fúvóka cserét kért.
Olyan motor, hogy egyszerre ideális túrázásra (kényelmes üléspozició-193cm vagyok), sportosabb, kanyargós motorozásra és a városban is jól lehet vele cirkálni. Nem zavaró a 220 kilós súlya. A fogyasztása 130-140km/h-s sebességnél 5l, 200nál 8l. Óra szerint 260-at mentem vele, de ez igaziból 233km/h (GPS-sel mérve). Nem tudom miért nem képesek pontos sebességmérőt gyártani a Suzukiék.
A motorja olaj-levegő hűtéses, idén nyáron a budapesti dugóban (42C-fok) néha le kellett állnom 5-5 percre, míg visszahűlt az olaj 120 fokról 100 köré. Normál tempónál ez a probléma nem jelentkezett.
A motor járása nem olyan kultúrált mint egy Hondáé, lehet hogy nem kellett volna kipróbálnom a CB 1300-at előtte. Számomra ez az egyetlen zavaró tényező. 3500rpm-5000rpm van egy erős rezonanciája a motornak(
(ezt a Honda külömböző kiegyenlítőtengelyekkel jórészt kiküszöböli - de 2x annyiba kerül és nem is olyan szép).
A világítása nagyon jó-projektoros lámpái vannak! Ezen a verzión analóg műszerek sebességmérő és fordulatszámmérő és digitális üzemanyagszintjelző, napi km-számláló vannak. A tank 19l, óvatosan majdnem 400km-re elegendő. A tartalék kapcsolása után még 80 km-t még lehet menni vele.
A motor erős, 3000 fordulattól húz, 7000-nél mégegyszer megtaszít. A 2-est 160-nál tiltja, 0-100km/h 3,2 mp. Váltogatni nem kell sokat, ha nyugisan mész 70-től 5. fokozatban tökéletes. Kanyarokban, jó gumikkal lehet lábtartó-karcolósdit játszani. A futóművével elégedett vagyok elöl-hátul állítható a rugóelőfeszítés - hátul a visszaút csillapítása is. Az első fék hatékony (6 dugattyús Tokico), a hátsó a kis tárcsa miatt már kevésbé.
Az injektoros-vízhűtéses-legújabb Banditot nem próbáltam. az enyém hosszabb, szebbek a műszerei, a lámpája. Gondos tulajtól, 1.1-1.2 millió forintért lehet jó állapotút venni és még sokat lehet velük menni. Láttam már ilyen gépet 120.000 km-el és még nem nyúltak a motorjához!
Ha van pénzed és tetszik a retro-stílus, akkor nézd meg és próbáld ki a fejidomos Honda CB 1300-ast, ellenkező esetben és ha nem zavar egy kis vibráció, akkor végy ilyet!
Hibalista
- alapjárati fúvóka(6400Ft), a hidraulikus kuplung alsó munkahenger-tömítése (6000Ft)
Ide hordtam szervizbe
Amargo Szervíz
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |