Tökös szamuráj, csak megtanulhatna magyarul!
Szöveges ítélet
A motor egy igen jó konstrukció. Tipushibái nincsenek, az hogy a belpiacos gépek itt nálunk szarakodnak az nem a gép hibája. A motort a japán klímára tervezték (gyertya, karbi stb.). A gyertyát sztem nem szabad kicserélni, mert nyáron csúnya véget ér a kisebb hőfokú, fúvókát viszont lehet (nagyobbat), így nem köpi be a gyertyát, szépen indul és meg lesz a teljesítmény is.
Az enyémet 99-ben hozták japánból, utána 2 tulaja volt előttem, akik szép dolgokat műveltek vele, de nem panaszkodom mert kevés pénzből oldottam meg. Az elromlott hőgomba sajnos hibák láncolatát okozta, hiába vettem észre, mert előttem a másik tulaj leszarta és hazavágta a hengerfej tömítést. A tömítés nem eresztette az olajat ezért nem is tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, a motorban volt erő, már nem melegedett. 2 hónap után aztán mégis kiköpte az olajat. Éppen szerelőnél mértük le a kompressziót, a bal1-ben csak 8, a többiben 11 felett. Elindultam , de már nem a nyergében értem haza. Olaj eltünt belőle(1 liter maradt) a csapágyak meg szétmentek a főtengellyel együtt.
Össz javítást kb.:160-ból megúsztam. Mostmár jó, pöcc-röff.
A motorról mint használati eszközről: 400ccm-ből nagyon jó teljesítmény, az 59LE-t nagyon szépen építi fel 12000-ig, nem is pörög tovább. A változó szelepvezérlés miatt 8000-nél van egy teljesítményugrás (itt vált a szelepvezérlés: http://www.youtube.com/watch?v=7IIlplh-Yt4&feature=related )
A futómú puhácska, 140 felett kanyarban a hátulja már nem biztos a dolgában. Dönteni jól lehet könnyű, keskeny. A fékek frankók sztem, az enyémen gyári tokico van, gyári tárcsával, és sokkal jobban fog mint a haverom kawa zx9-r fékei, mondjuk az nehezebb meg erősebb motor, de az 1000-es gixxerem is, és azzal mégsincs halálfélelmem, ha fékeznem kell. Szóval fék frankó. A műszerek kicsit hiányosak, de ne felejtsük el 89-ben járunk, ugyanis ekkor adták ki az első szériát, sőt a motorja a 84-es gsx-r 400-ból származik. Hosszú távon nem túl kényelmes, de azért 150-200km-ert ki lehet bírni zokszó nélkül a nyergében. Szerintem szigorúan egyszemélyes. Fogyasztása, ha renden van, megvan a kompresszió stb. akkor vegyesben 5-6 liter. Az enyémmel ha 8 és 12 ezer között megyek, akkor is 6-6,5 nél megáll a fogyasztás. Igazából egy remek tanulómotor, lehet szeretni, és mai szemmel nézve is nagyon szép még mindig.
Hibalista
- hőgombák(13000/db), főtengely hajtókarcsapágyai(főtengely60000,csapágyak3000/db), hengerfejtömítés(10000)
Ide hordtam szervizbe
Radenszky Atilla
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |