Tökéletes kompromisszum
Szöveges ítélet
Anno SV650s-et akartam venni, de ráültem a haverom gsx750f-jére, és megvolt a döntés... :) Alapvetően olyan motort szerettem volna, amin nem kell hasalni, és nem okoz gondot akár egy egész napos motorozás, ennek ellenére megy is, ha arra van szükség. Hja, és nem drága...
Pozitívumok:
-mérete. Ugyan csak 172cm vagyok, de nem szeretnék kisebb motorra ülni, ezen kényelmesen elférek (190-es emberek hogy ülnek gsxr600-ra???)
-megbízhatósága. Köt szervízek kivételével csak a tankolásra kell költeni.
-gumi élettartam: 13500 után még mindig a gyári gumival megyek
-fogyasztás. 5.6 átlag, sok várossal. Szájtépéssel sem sikerült 6 fölé vinni soha! (Igaz, ha városban autók között muszáj döcögni 50-nel, nem 2-esben megyek, hanem 6-osban).
-kinézet: rá kell nézni :) A 2004-es királykék szín is gyönyörű.
-utas helyzete: először furcsa, hogy az utas nem fekszik a pilótán, mint a sportmotorokon, és nem is mögötte ül, mint egy chopperen, hanem a kettő közötti pozícióban kell ülni, de hamar megszokható, és utána nagyon kényelmes.
-méretéhez/teljesítményéhez/fogyasztásához mérten jól gyorsul, és a végsebessége is elég ha nem rekorrdöntésre törekszünk
-ár: ilyen olcsón nincs még egy motor, ami ebben a kategóriában ennyit tud
Semleges:
-a súlypontja iszonyúan elöl van. Ez lehet jó is, mert egyenesben büntetlen csinálhatunk bármit a gázkarral. Meg lehet rossz is, mert a vezethetőségnek nem annyira tesz jót.
-nem az a gép, ami magától beesik a kanyarba, nagyon időben kell eldönteni, hogy mit csinálunk, mert aztán késő lesz. Mivel nem vagyok se versenyző, se szerelő, csak találgatok: magas súlypont, futómű? (Ezt azért nem a hibák közé írtam, mert ez végülis nem sportmotor.)
Negatívumok:
-elsőfék: nagyon kell tépni, ha komolyabban kell megállni. Remélem egy fém fékcső segít majd. (A hátsóval semmi gond nincs.)
-fényszóró: a gyári pilács mint a gyertya. Most 100w-os izzók vannak benne, de nem vagyok elégedett. Halogén-projecten gondolkodom.
-súlya: hát nem alu-öntvény a váz. Nehéz, amikor sztenderre kell tenni, nehéz, ha nem tök egyenes úton kell hátrafelé rollerezni akár csak 1-2m-t, és nehéz, amikor 3km/h-val kell 90fokos kanyart venni. Na és a gyorsulása is jobb lenne ugye egy könnyű szerkezettel.
-gyári gumi nem az a nagyon tapadós. Ha valaki szeret kanyarból igen korán, minél jobban kigyorsítani, akkor kötelező a gumi-csere.
Hibalista
- Olajleeresztő csavar roppantógyűrűje (~500Ft)
Ide hordtam szervizbe
Motorrad, Nagykőrösí út
Azért csak 9-es, mert picit sok dolguk van, és nem mindig végeznek olyan hamar, mint szertné az ember. Egyébként kifogástalan!
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |