Teljesen jó
Szöveges ítélet
2008.06 ABS nélküli változat
A V2 egész kellemesen viszi a vasat sportos motorozásra-márcsak a fék miatt sem- alkalmas, talán ha 6000 fölött tartjuk a fordulatot de nem hiszem, hogy itt sokan így használnák a DL-t, én sem teszem! 3500 as fordulat alatt kötelező a visszaváltás a fokozatok úgy vannak kiosztva, hogy nem "húzza ki magát" az alacsony fordulatszámtartományról -mint pl egy Tenere - szépen vissza egy- előzésénél kettő- és 4000 töl elkezd huzni 6000-9000 ig pedig egész lendületes lesz a vas. Pontosítok: lendületes lesz a vas: egy személlyel! sajnos már (én:90kg) egy 50 kilós lányt is megérez, amikor pedig a 80 kilós haver ül fel mögém akkor már mondjuk egy kisebb emelkedőn sem vállalok be vele semmilyen előzést, két személlyel túrázásra, mászkálásra tökéletesen alkalmas, de akkor már résen kell lenni mert az alig 70 lóerő nem mindig elég 350-400 kg mozgatásához. Az optimális autopálya tempo 130-140 között alakul (6000 rpm), a DL nem egy autópálya menő. A fogyasztásról: teljesen elégedett vagyok! Ha valaki nem húzza folyamatosan 6000 fölé, vagy nem megy tartósan 140 felett autópályán, erölködés nélkül 5 liter alatt tartható a fogyasztás, az más kérdés, hogy nekem ez pont nem szokott sikerülni, de én az átlagnál úgy vettem észre, tempósabban közlekedek! Eddigi maximum fogyasztásunk 2 személlyel SOS Balaton-Budapest- Esztergom 5.9 Liter volt, na akkor elképedtem mert szegénynek tényleg a lelkét kicsavartam, na azóta nem mérem a fogyasztást... minek? :) én el tudom képzelni, ha valaki tényleg erre utazik és soha nem siet sehova még 4 liter körüli érték is simán kihozható.
A "puha" első fékkel már megbarátkoztam, kicsit beljebb húztam a gátlókat elöl ne billenjen akkorát a motor..és hát nem kell olyan közel menni az előttünk haladóhoz mert 100 fölötti tempóról ezekkel a fékekkel max nagyot lassítani lehet sajnos, nagyot fékezni nem!..pedig ilyesmi dupla tárcsa Tokico van a GSX-R eken is azon bezzeg, hogy harapnak. A hátsó féket ritkán használom főként amikor már messziről látom , hogy piros lesz a lámpa akkor csak ráteszem a lábam és szépen lassítja a motort. Nagyon más komoly hiányosságról nem tudok beszámolni, talán az illesztésekkel nem nagyon vagyok megelégedve az ülés alatt, a műszerfalon ahol fekete műanyag van..de végül is 1.6 miláért ezek elnézhető hibák.
A gátlók nagyon jól nyelik el a nagyon szar budapesti utak hibáit (én 80% ban Budapesten és környékén használom) még sosem pattantam le az útról egy rosszabb minőségű kanyarban sem. Tegnapelőtt leszorítottak az útról (FoodExpresszPFUJ!) és átmentem egy szabványos "euro raklapon" kb 70 km/h s sebességgel, megdobta az elejét aztán már amikor azt hittem repülünk, már túl is voltam az egészen, a raklap meg repült oldalra. Nagyon jó magasan van az alja-kartervédő kötelező, márcsak esztétikai szempontból is- padkára le-föl, akár kétszemélyel is, szó nélül bírja! Egyszer ért le nekem a védő az alján de akkor épp azt próbálgattam, hogy mikor ér le vagy mikor nem és az a bucka tényleg már tulzás volt :). Jut eszembe egy nyári sztori amikor benzinkuton figyelmetlenségbol egy terelőbólyára mentünk rá, mondanom sem kell szó nélkül begyürte a 19 es első kerék, a hátso meg simán átment rajta :) az enduro jellegéről annyit, hogy nem nedves nem süppedős normál földuton, normál tempóban szépen lehet vele haladni, az ennél durvább terepre más motort kell venni, de ezzel semmi gond, ezt az enduróságot szerintem senki nem gondolja komolyan és én tudtam előre, hogy 98% csak aszfalton fogok vele közlekedni. A gyári Bridgestone gumik közepesek, a többség számára lehet nem megfelelőek, csak én eleve a keményebb keveréket kedvelem- a robogómon, autómon is- szóval amig el nem használom simán megtartom, 7000 km után még semmi jele az elhasználódásnak, jópont! Esőben is elég kezes a gép meglepően jól fogja az utat , szépen nem hirtelen gázadásokkal 4-5000 nél elváltva lehet vele közlekedni.
A városi forgalomban nagyon jol használható mert méretéhez képest viszonylag keskeny, a nagyobb Transitok, Ifák tükrével van a visszapillantó egymagasságban, én szó nélkül húzom végiga gázt a sorok között a körúton és még sose értem hozzá senkihez. :) Az autósok, ha mögéjük érsz, szépen lehúzódnak a dupla lámpa-ami több mint elég- egy kis refivel rögtön távozásra bírja őket a belső sávból, sajnos ha meg kell hallaniuk, hogy jövök, akkor már nem ilyen fényes a helyzet mert a gyári kipufogónak gyakorlatilag nincs hangja, ami nem is baj én hangoskodás-ellenes vagyok amúgy is. Itt kell megjegyeznem, hogy a viszonylag nagy forduló körön túl, nagyon jól meg lehet tanulni kezelni a motort kis helyeken is én 182 cm vagyok és ezzel még soha nem volt problémám, amit előre nem vártam, nagyon kellemesen dönthető a kanyarban, szerintem a lábtartó leérintésétől még messze vagyok, de nagyon kis kezes, felépítéséhez képest nagyon jól viseli a terhelés váltásokat, irányváltásokat. Az üléspozíció-kényelemről: egyszerűen nem tudom mi lehet ennél kényelmesebb! Szerintem kétkeréken-nem robogón- SEMMI! ültem már Yamaha Super Tenerén, BMW GS 1200 on a kategóriából, de mindegyiknek eléri, sőt meghaladja a kényelmi szintjét. Nem tudom elképzelni, hogy a hatótávolságán belül- ami 400km!!!- elfáradjon a vállam, vagy a hátsóm rajta, pedig mentem már napi 2-300 kmt egy nap városon belül, és mentem már napi 700at vidéken is és még úgyis izület-, és izomfájdalmak nékül száltam le róla! A GSX-R 750 el rendelkező szomszédom állítja, hogy el tudna aludni a vasamon olyan kényelmes, ilyet még nem látott. Az utasnak is több mint elégséges hely áll a rendelkezésére, még talán túl sok is, talán egy kicsit határozottab "stop" lehetne domborítva a hátsó ülés elejére, hogy ne csusszon rám az utas annyira,egyszerűen olyan nagy az hely, hogy fészkelődni lehet rajta. A kapaszkodó hátul teljesen rendben van én kétszer ültem eddig hátul a motoromon, nekem mindig elég volt meg bírtam magam tartani rajta, az utasaimnak persze nem engedélyezem a hátul kapaszkodást.
A külsőröl: eddig osztatlan sikert aratott minden korosztálynál, akinek csak a véleményét kérdeztem róla, az agressziv orrész a dupla fényszóróval és a markáns hátsó nagyon jó összhangban van szerintem nem is tűnik "orrnehéznek" a motor sok kategóriatársával ellentétben! Talán a BMW-ken kívül nincs is olyan túramotor, mely nekem jobban tetszene. A műszerfal hibátlan, szépek, jól leolvashatóak a műszerek. Eddig ugye két szervízen vagyok túl, az 1000-es és a 6000-es szervízen a Suzuki Hollós Újpestnél csinálták, mivel náluk vettem a mocit megfelelő kedvezményekkel, baj nem volt velük eddig, mind a kétszer a kötelező dolgokon túl lelkiismeretesen átnézte a motort a srác, közben ott voltam és még használható tanácsokkal is ellátott. A hibalistám eddig töküres,de valahogy az az érzésem, ha vigyázok rá továbbra is, kezelem láncsprayvel, lánctisztítóval, hetente alaposan lemosom, még nagyon sokáig üresen is fog maradni.
Most motort vásárlóknak, első motorosoknak, hezitálóknak itt szeretném összefoglalni: VEGYETEK DL 650 et! Ár-érték arányában verhetetlen, kezes, alacsony fenntartási költségek, ebben az ársávban nincs párja! A motor minden tekintetben megfelel az elvárásoknak, nagyon sokoldalú, és néhány területen ki is emelkedik, NEM igazak azok az állítások, hogy: "annyira megpróbáltak a Suzukinál minden szempontnak megfeleni, hogy mindegyikben közepes lett végül a motor" olvastam ilyet más fórumon, baromság! Akinek nincs 4 milliója BMW-t venni annak csakis a DL a racionális döntés!
Hibalista
- 9000 km alatt semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Hollós Újpest, csak a kötelező szervízek
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |