Tartós kapcsolat
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Semmi különösebb érzemi szál nem fűzött ehhez a modellhez, egyszerűen szerettem volna egy kicsit komolyabb gépet a GS 500-am után, és úgy tűnik idő köben márkahű lettem. Ő a negyedik Suzukim, nem bántam meg. Relatív sok kilométert megyek, évente egy-két hosszabb kirándulás, munkába járás, a napi dolgok intézése(amikor csak lehet az autót mellőzni) ... ezekre kellett. Fontos szempont volt a választásnál az utas kényelme. Jónéhány típust kipróbáltam, dolgoztam motorkereskedésben is egy évig. Szerintem a kis Bandit legfőbb ütőkártyája az ár-érték arány. Fő konkurenciáival szemben annyit mondhatok, hogy a CBF600-nál karakteresebb(külsőre és teljesítményleadásban is), a 600-as Fazer-nél pedig jóval nyugisabb, kiegyensúlyozottabb motorozást tesz lehetővé. A Z750-et ugyan nem próbáltam, de szerintem a teljesítménye miatt nem egy kategória.
A digitális sebességmérő igényel egy kis megszokást, később azonban egy pillantás elég, ugyanez igaz a benzinszint kijelzőre is. A gyári gumikat 25 ezernél(!) kellett lecserélnem, ebből is látszik, nem száguldozásra használom. Közúti forgalomban az ereje és a nyomatéka több, mint elég, bőven van tartaléka, de aki Banditot vesz, ha lehet, ne speed-esekkel bandázzon, mert ez egy igazi túrázó ill. hétköznapi használatra kitalált motor. Az utasnak egész jó helye van, egyedül a kipufogó oldali lábtartón zsibbad el a lába olyan 100 km után, a vibrációtól. A vezető testtartása kényelmes, egy nap akár 5-600km-t is ki lehet bírni fájdalmak nélkül. Fogyasztása 4.5 és 6.5 között mozog, szinte csak a sebesség függvénye. Jól terhelhető, a hátsó rugón egy klikket feszítettem új korában, azóta úgy használom utassal, cuccal és szólóban egyaránt. Futóműve és fékei sokkal komolyabbak a GS 500-nál, bár pl. a Hornet 900-é mögött lényegesen elmarad (bár nem egy kategória /árban sem/). Mindig tervezgettem, hogy erősebb izzókat teszek bele, lassan-lassan belenyugodtam, hogy ez ilyen. Az ülésmagasság-állítást érdemes kipróbálni, ha már megszoktad az egyik beállítást, kicsit olyan, mintha másik motoron ülnél átállítva.
Negatívumnak értékelem, hogy kerek 4liter olaj belemegy, és ha az ember ad rá, milyet tesz bele, egy nyáron akár 30000Ft csak olajra, az sok pénz. Használtam hátul a gyári Bridgestone-ból 150-est is (a gyári 160-as), mondhatom, semmi különbség, annyi, hogy a szűkebb gumi ugyanakkora kanyarodásnál a pereméig kopik, míg a gyári méreten egy-egy centi mindig marad.
Összegezve: Nagyon sok pozitív meglepetést tartogat ez a gép, jó társ a mindennapokban, ajánlom bárkinek, de nem kezdőmotor.
Hibalista
- Komolyabb esőben beázik egy-két karburátor elektromos csatlakozója, legyengül a motor. Kis száradás után a hiba eltűnik.
- A hátsó fék kezdettől nyikorog.
Ide hordtam szervizbe
Zalaegerszeg
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Saját magam
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |