Takarékos aprókerekű
Szöveges ítélet
Vásárláskor több fajta motor és típus is elgondolkodtatott- "az első gondolat a jó" mondás szerint választottam. Nem bántam meg.
Alapjában hétvégén használtam, viszonylag nagyobb távolságokra(500km/nap), de munkába is ezzel jártam.
Általánosság volt a 2 személy(90+50kg), így jártam Ezt és a környező országokat. Soha nem volt problémám a túrákon- soha semmi. Egy alkalommal gyorsítás közben állóra fékeztem a hátsó kereket(kutya miatt), féket elengedve már csak az egyik henger üzemelt- gyújtótrafó megadta magát, a lakástól 200m-re. Tóth Laci küldött egyet, kicseréltem(30 perc); ennyi a hibalista, illetve hogy a FI lámpám randomszerűen kigyulladt(kontakthiba, de ezért nem szedettem szét az egész motort- így éltem vele 18000km-t)
Fogyasztás: átlag 100km/h-val közlekedtem, ekkor 4,5L/100km. Balatont megkerülve egy barátommal(125ccm enduro), a 80km/h körüli tempónál 4,0L evett és ez volt a legjobb értéke. 150km/h tartva fogyasztott 5,3L; gyorsításokkal tarkítva 5,7L volt a maximum fogyasztás. Lehet, hogy fóbia, de minden tankolásnál mértem a költséget, ezért nem egyszeri adatból írtam az előbbieket.
Sebesség: a vége 178km/h, azt mondanám jó egyenes úton nem tartottam rizikósnak ezt a tempót. Azt gondolom, hogy az óra szerinti 150-160km/h bármeddig tudja tartani(ez reálisan 140-150 GPS szerint).
Szubjektív dolgok: rosszabb minőségű úton(kis falvak között) az ember veséje leszakad, ha megtalál egy-egy "gödröt". Jó úton élvezetes, de kerülni kell a "magyar" utat, vagy végigcammogni 40-nel ezeken. Fék jó, bár a hátsó lehetne hatásosabb, de alapjában nincs vele gond. 177cm magassághoz a GIVI túraplexivel is elég bogaras a bukósisak plexi fölötti része; ráadásul a plexi felső pereme pont a látómezőbe van- ez nem volt jó.
A pakolhatósága kiváló, főleg egy hátsó dobozzal.
Éppenhogy tempónál egyensúly kibillenésekor ember kell, hogy vissza tudja állítani egy lábbal(nekem a fékkar csaknem mindig levágta az ujjam ahogy húztam vissza a motort függőbe, mert az egyik örökké alatta maradt), ha már megy, akkor a szebbik nem is könnyen elboldogul vele.
Városban a tükrök néha útban vannak a kocsisorok között, de nemes egyszerűséggel behajtottam, ahogy közel értem a sorhoz. Nem zavart soha.
Úgy vélem a kényelemről nincs mit beszélni(a döcögős útról meg már írtam).
A fogyasztás/teljesítmény-praktikum/kényelem nem mennek egymás rovására, kiegyensúlyozott "aprókerekű" a burgman.
Eladtam. Semmi más oka nincs, mint az, hogy jövőre más utakat járok, ahova ildomosabb a nagyobb átmérő.
Hibalista
- - Gyújtótrafó(21000ft)
Ide hordtam szervizbe
Érd, Tmotor(Tóth Laci)
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | DL1000 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |