Szutyuki
Szöveges ítélet
Nagyon rég óta motorozok, legyen elég annyi, hogy 1991-ben már GSXR-1100-asom volt...
Ez egy remek motor. Én 2ekm-rel vettem 2001-ben, fél millkóval új ár alatt. Hibátlan, karcmentes volt...
Igazából egy évvel korábban szerettem bele, amikor még TL1000S-em volt. K.Imi kapott egy tesztpéldányt ebből a modellből, és meghívott, hogy kerüljek vele egyet.
Hát mit mondjak, addig a pillanatig nagyon szerettem a nagy V2-esemet, aztán már alig vártam, hogy eladjam, és vegyek egy ilyet. Főleg, hogy akkoriban a "PS" c. német motoros újság összes tesztjét megnyerte...
Szóval pozitív tulajdonsága a könnyedsége, ereje, kezehetősége. Az enyém kapott egy "kamu-Akrapovic" (Vlado) titán ovál dobot, meg egy elektronikai átírást. Ezekkel valamivel nyomatékosabb lett, úgy nagyjából hozhatja a gyári adatokat.
Miivel korábban sokáig gyorsulgattam (divatosan: dragbikeoztam), van összehasonlítási alapom. Gyakorlatilag az évjáratából csak az ezres Gixxer megy jobban, ha az álló helyből gyorsulást nézzük. De ez nem jelent brutális különbséget, még csak látványosat sem. Tulajdonképpen inkább az emberen múlik a dolog...
Nyomatékrugalmasságra más a dolog, ott elég sovány szegény (de nem rosszabb, mint a TL!), előzéskor bizony 6-ból 4-be kell visszadugni, de néha 3-ba...
Mivel felénk nincs pálya, így a szegedi kamionparkolóban körözünk (néha). A kezelhetőségéről annyit, hogy pár milli híján a széléig tettem le a Pirelli Supercorsát. Nagyon lassú kanyarokban... Ja, ezt a gumit ajánlom hozzá, de előre 16-os lánckerék kell, mert a hátsó magasabb a gyári Michelin-bakeliteknél.
Pakolni az (utas)ülés alá elég jól lehet, de nem túrázom, az egyéb pakolhatósága nem érdekel.
Sajnos volt vele egy komoly balesetem, egy ismeretlen úton elb... elbaltáztam egy kanyart, és kiegyenesítettem... A gond csak az volt, hogy az utak mellett árok is van... Ennek 3 éve, a bordáim már összeforrtak (ezúton is köszönet a védőfelszerelésem gyártóinak, hogy megúsztam), szegény kis Szutyuki is elkészült. Most Dúzs Peti-féle "légifölény-szürke", de majd keresek rá valami megoldást...
Tualjdonképpen egy dolgot nem szerettem rajta, a (relatív) nyomatékhiányt. Egy korszerű ezres azért jóval combosabb...
Egyik barátomnak ugyanilyen 750-ese volt, 2003-as évjáratból. Az az igazság, hogy gyengébb. Érezhetően. Valószínűleg környezetvédelmi okokból szegényebb keverékkel megy.
A tipust nem ismerőknek és a balga autósoknak néhány MÉRT adat:
0-200km/h : 7.7-8.4s (teszttől függően)
végsebesség: 275-278km/h
A tömeg, a teljesítmény és az "annyi lóerős, amennyit a talajra átvisz" szabály figyelembe vételével ez nem is olyan meglepő...
U.i. Korábban "Kék villám" volt az itélet címe, de az olyan elcsépelt lett...
A jelenlegi címhez annyit, hogy a 2.vh-ban a pilóták minél jobban szerették a repülőiket, annál becsmérlőbb neveket adtak nekik (láda, tragacs, csotrogány stb...)
Hibalista
- Ugyan már... :)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |