Szürke szamár
Szöveges ítélet
Jelenleg is megvan a motor és nem adom el.
Anno a GSX 750 S Katanámat váltotta.
Keresgélésnél fontos volt a megbízhatóság, a kényelem és az erő.
Újszerű állapotban vettem 6600 km-el.
Nem tucatmotor és ennek még igazi motor formája van.
Kipróbáltam az összes hasonlót CB 1000/1300, ZRX 1100/1200, ZZR, XJR 1200/1300.
Mindegyik klassz és szép motor, egy kicsit mind más, de egyik sem volt olyan ... hozzám illő, mint a GSX 1400-as.
Ez egy multifunkciós motor.
Ha kell lassan poroszkál már 40 km/h-tól 6.-ban.
Ha kell igazi igásló, sok csomaggal és utassal megpakolva kivisz a világból.
Ha kell, megy rendesen, akár óra szerint 240 km/h fölött is.
Gumiválasztással voltak gondjaim, mivel nagy a motor súlya, én is 100+-os vagyok, plusz anya meg a csomagok, szóval jaj.
A Metzeler Z8 Interact vált be, mely esőben sem rossz, száraz úton egyszerűen szuperül dönthető 160-al is az elnyújtott horvátországi kanyarokban és még 10000 km-en felül is bírja.
Szereltem rá fém fékcsöveket, szélesebb és magasabb kormányt a jobb terelgetés miatt, bukócsövet, hátsó csomagtartó rendszert, pótlámpát és még pár csip-csup dolgot változtattam a saját ízlésem számára.
Imádom.
Ha valami oknál fogva cserélnem kéne vagy Bandit, vagy FJR jönne számításba, bár a Bandit visszalépés lenne...
Hibalista
- 6600 km - Mióta nálam van.
- 30000 km - Fiat Grande Puntó bal hátuljának utólérése kb. 20-30 km/h-val, majd a motor eldőlése.
- Bukócső rögzítése picit benyomta a két oldaldeknit és kormánycsere.
- 40000 km - Feszültségszabályozó csere.
- 43000 km - Szerbiai túrán önindító foghegyre kapott és fogat tört a nagy fogaskereken, ezért cserélve lettek ezek is - anyaghiba???.
- 71000 km - Gyári akksi lecserélése Yuasa.
- 78000 km - Dobálja a 2-es fokozatot néha, javítás később.
- 81000 km - 180-nál megragadó olajpumpa javítása együtt a 2-es fokozat fogaskerekeivel és léptető villájával.
- ---
- Olajcsere 8-10000 km-ként.
- Fékbetétek, fékolajak cseréje elöl szinter eddig 3x, hátul sima eddig 3x.
- Szelephézag és injektorszinkron eddig 3x.
- Gumicsere hátul évente, elől 2 évente, sok gumi kipróbálás után a Metzeler Z8 Interact vált be.
Ide hordtam szervizbe
Debrecen.
Pedro.
Kisebb munkálatokkal nem volt bajom a munkájával és az árral sem, de 2 éve kurvára átbaszott és több dolgot sem csinált meg, de a jelentős összeget ám elvárta.
Nagy csalódás, senkinek sem ajánlom ezek után.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Debrecen.
Gyöngyösi Pisti.
Normálisan megmutat, elmagyaráz mindent, segítőkész, pontos, precíz munkát ad ki a kezéből.
Olykor kicsit várni kell rá, nem szokott unatkozni.
Nem olcsó szerelő, de azt a +15%-ot megéri, hogy nyugodt legyen az ember.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 6600 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | GSX 750 S Katana '86 | Következő motorja? | Nem szándékozom váltani. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |